• 1
  • 2
2019-08-19, 23:43
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Ja, jag läste det. Säga vad man vill om S men slagkraftiga är dom.
Först stoppar de rökningen utanför krogarna.
Och nu blir det skyltar om att det är förbjudet att krossa rutorna på busskurerna!

Kan inte de påtända Danderydborna sättas på att sätta upp dessa klistermärken?
Citera
2019-08-20, 02:17
Medlem
Blir det som en slags "opiumodlare i Afghanistan som kämpar mot Sovjet" i miniatyr, film då? Fast det är viktigt att tänka på våran europeiska historia och att den katolska kristna tron, som protestantismen kommer ifrån, faktiskt skapar fred och ganska mycket gott i världen som helhet. Sen så händer det underverk som är övernaturliga händelser som folk inte verkar lägga så mycket vikt vid. Jag själv tror att Gud kanske ville påminna förut i Sverige om sitt lidande då han sakta dog för mänsklighetens samlade synder på korset, som han var korsfäst på. En mening herren Jesus Kristus sade var: "Eloi Eloi lama sabachthani?".

Länk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Saying...s_on_the_cross
Senast redigerad av anonym16 2019-08-20 kl. 02:19. Anledning: Fixade stavningen.
Citera
2019-08-20, 08:21
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Tro fan att gängen och speciellt allt som har med narkotikaaffärer ska knäckas, helt rätt. Narkotikan ställer till med alldeles för mkt jävelskap för att få härja fritt.
Visst sossarna sa samma sak 2002. Men f.o.m 2006 och åtta år framåt var det dock Alliansregering som satt vi rodret.
Du menar alltså att om sossarna bara hade fått fortsätta regera, så hade vi idag levat i ett narkotikafritt samhälle? Säkert.
Citera
2019-08-21, 21:07
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du menar alltså att om sossarna bara hade fått fortsätta regera, så hade vi idag levat i ett narkotikafritt samhälle? Säkert.

Vadå menar. Jag konstaterar fakta i att from 06 och åtta år framåt hade vi inte en sosseregering.
Men det spelar mindre roll, för vad som behövs är en nationell satsning mot det här förbannade knarket.
Visst. Allt får vi inte bort, men en hel del av dyngan som gör livet surt för många missbrukare, familjer och övriga vänner , samt för alla dom som drabbas av div brott i narkotikans härjningar.
Citera
2019-08-22, 08:26
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Vadå menar. Jag konstaterar fakta i att from 06 och åtta år framåt hade vi inte en sosseregering.
Men det spelar mindre roll, för vad som behövs är en nationell satsning mot det här förbannade knarket.
Det är bara att se till vart tidigare nationella satsningar likt den du efterlyser har lett oss. Vad som behövs är en politik baserad på verkligheten istället för judeomarxistiska sossefantasier.
Citera
2019-08-23, 17:24
Medlem
Pungsvings avatar
Resultatet av sossepolitik är alltid det motsatta till vad som utlovades. Det är närmare till hands att svenskar tvingas köpa lite knark då och då för att inte göra gängen arga.
Citera
2019-08-23, 18:33
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det är bara att se till vart tidigare nationella satsningar likt den du efterlyser har lett oss. Vad som behövs är en politik baserad på verkligheten istället för judeomarxistiska sossefantasier.

Jag är den första att beklaga att Petzäll inte fick den hjälp som han så väl behövde.
Narkotikan är ett förbannat skit oavsett vem som drabbas och hur.

Som tur är så har jag vänner som sträcker sig över hela den politiska brädden och där tycker vi likadant, oavsett politisk hemvist. Narkotikan ställer till med alldeles för mkt jävulskap för att släppas fri.

På sextiotalet gjordes ett experiment:
Narkomaner fick såväl amfetamin som opiater utskrivet. Problemet var bara att dom sålde det vidare och vi fick än fler narkomaner.

Alkohol har funnits på systemet hur länge som helst, likt förbannat så säljs det alkohol lite hur som helst.

Så hur vill du att narkotikan ska säljas. Ska den säljas på tex Ica ? För att enklare kunna langas till yngre eller hur har du tänkt i din snöskalle värld ?
Citera
2019-08-24, 11:46
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Jag är den första att beklaga att Petzäll inte fick den hjälp som han så väl behövde.

Narkotikan är ett förbannat skit oavsett vem som drabbas och hur.

Som tur är så har jag vänner som sträcker sig över hela den politiska brädden och där tycker vi likadant, oavsett politisk hemvist. Narkotikan ställer till med alldeles för mkt jävulskap för att släppas fri.

På sextiotalet gjordes ett experiment:
Narkomaner fick såväl amfetamin som opiater utskrivet. Problemet var bara att dom sålde det vidare och vi fick än fler narkomaner.

Alkohol har funnits på systemet hur länge som helst, likt förbannat så säljs det alkohol lite hur som helst.

Så hur vill du att narkotikan ska säljas. Ska den säljas på tex Ica ? För att enklare kunna langas till yngre eller hur har du tänkt i din snöskalle värld ?
Snöskalle? Nu tar du och taggar ner med oförskämdheterna. Nej jag tycker inte att vare sig alkohol eller narkotikaklassade droger ska säljas på ICA. Jag anser att narkotikan ska säljas på ett sätt som minimerar den svarta marknaden. Gängen kommer inte någonsin att knäckas utan en legal reglerad marknad.

Även om det skulle förekomma läckage är en laglig ordning att föredra framför den här stora, svarta marknaden som styrs av kriminella invandrargäng - gäng vars import socialdemokratin varit delaktig till i decennier.

Om du verkligen brydde dig om människor som William Petzäll så skulle du inte stödja en politik som satt Sverige i Europatoppen av döda narkomaner. För att inte tala om dagliga skjutningar och bombattentat.
Citera
2019-08-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Vår supersmarta statsminister har ju deklarerat att huvudproblemet finns i Danderyd så det är nog insatserna kommer koncentreras, då är det ju inte så övermäktig uppgift.

En del köpare bor i Danderyd menar du. Jag tror inte ens de handlar i Danderyd utan de åker till andra ställen. Men Mörby centrum tunnelbaneuppgången och det närliggande området, ger naturligtvis vibbar De finns mycket konstiga typer där som man inte riktigt förknippar med Danderyd.

Danderyds sjukhus T-bana är också en hotspot möjlig för langare men jag har inte sett lika många där. Inte lika naturligt att hänga.

Sedan har vi Roslagsbanan och då tror jag nog att langarna håller till i dess södra ände vid Östra station dit alla från Djursholm kommer eller åker hem i från. Har inte varit där så mycket och inte tittat med knarkarögon. Skitenkelt att ta bort knarket för Danderydsborna men varför göra det när de i stället kan används i propagandan som "de rika och skyldiga". Det passar sossarnas narrativ perfekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in