Jag älskar de gamla sonic spelen, var tokig i sonic som liten, följde tv-serien, både läste och ritade egna sonic-comics, har även gjort sonic fangames själv som yngre med sprites från Sonic 1-3, S&K+CD. Jag går fortfarande runt och nynnar på låtar från spelen, speciellt sonic 2 som har ett som har ett soundtrack som endast kan slås av Megaman 2 till Nes.
SEGAs misstag var när dom bröt allt som gjorde sonic unikt och skulle promt följa efter Mario in i 3D världen. Efter det har vi bara fått rena jävla skitspelen och allt har fan varit katastrof, tycker nästan undergången började redan med Sonic Blast men ska inte vara för kinkig med tanke på spelen som följde därefter..
SONIC 4 part 1 och 2 tyckte jag var helt okej men stör mig på att dom forfarande tror att allt måste handla om 3D idag och inte sköna 2D pixlar (idioter!)
Däremot har sonic-folket äntligen gjort det fans tjatat om i decennier; ett äkta klockrent spel igen med allt fansen älskar dvs Sonic Mania, ett spel som är proppfullt med referenser till de gamla sköna spelen och jag ser hela spelet nästan som en hyllning till det gamla hederliga Sonic. Köp det direkt om ni gillar Sonic