Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-09, 09:41
  #1165
Medlem
Kristaallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip1312
Ska se dom i Malmö på söndag, ser verkligen fram emot det, eftersom det är en Sveriges turné hoppas jag på några av dom gamla klassikerna på svenska


Var och såg dem i Helsingborg igår, om du gillar klassikerna på svenska så är du in for a good treat
Citera
2022-04-10, 11:54
  #1166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Det kan jag hålla med om. Dock håller jag inte med om att jag inte har svarat på den redan.

Du har haft fem år på dig nu att svara på frågan/frågorna. När kommer svaret/svaren?
__________________
Senast redigerad av Murderrevolution 2022-04-10 kl. 11:57.
Citera
2022-04-10, 20:27
  #1167
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristaallen
Var och såg dem i Helsingborg igår, om du gillar klassikerna på svenska så är du in for a good treat

Hur var konserten å bandet. Lika laddat som vanligt??
Citera
2022-04-11, 11:35
  #1168
Medlem
Kristaallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hur var konserten å bandet. Lika laddat som vanligt??


Det tycker jag absolut, bra tryck för att vara en såpass liten arena att spela på.
Citera
2022-04-11, 17:37
  #1169
Medlem
gemenemannens avatar
Fan nu har jag lyssnat igenom Coat of arms och The art of war tio gånger vardera och helvete vilka bra plattor detta är, kan inte sluta lyssna. Oerhört bra mix på Coat of arms och låtarna är tighta som inåt helvete. Är Midway Sabatons bästa låt? Sätt på den på högsta volym och övertyga mig om något annat

Jag måste säga att Sabaton verkligen förlorade något när de förlorade Daniel Mullback plus gitarristerna. Mullback låg som en kåt kuk innanför byxlinningen som ville spruta vilken sekund som helst och malde på med trummorna (även vid de långsammare låtarna) och komp-gitarrerna låg jävligt högt i mixen och det är mycket chugs och bra palm-mutes.

Samtidigt är det ändå jääävligt melodiskt och Joakim lyckades verkligen med att sätta melodin och texterna.


Min personliga åsikt är att Hannes von dahl tyvärr spelar alldeles för säkert och inte tar ut svängarna tillräckligt. Han ligger liksom bara och kompar med samma jävla tråkiga beat i de nya plattorna på varenda låt. Chris Rörland och Tommy är grymma leadgitarrister, men det saknas verkligen en bra och fet komp-gitarr som kan spela mot keyboarden.
__________________
Senast redigerad av gemenemannen 2022-04-11 kl. 18:04.
Citera
2022-04-12, 22:30
  #1170
Medlem
Riktigt grymma är dem, funderar på att kanske dra på en konsert snart... Gillar deras nya "Soldier of Heaven".
Citera
2022-04-14, 00:16
  #1171
Medlem
Ska se dem om några veckor och är nyfiken på deras setlist, har såklart googlat men lyckats hitta olika och vet ju inte vilken som är rätt, så tar tacksamt emot en länk om någon har koll ✌
Citera
2022-04-14, 08:21
  #1172
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie2006
Ska se dem om några veckor och är nyfiken på deras setlist, har såklart googlat men lyckats hitta olika och vet ju inte vilken som är rätt, så tar tacksamt emot en länk om någon har koll ✌


Sabaton Setlist at Slagthuset, Malmö, Sweden Tour: The Great Tour of Sweden
https://www.setlist.fm/setlist/sabat...-6bb6fe86.html
Citera
2022-04-14, 12:31
  #1173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Sabaton Setlist at Slagthuset, Malmö, Sweden Tour: The Great Tour of Sweden
https://www.setlist.fm/setlist/sabat...-6bb6fe86.html


Tusen tack!
Citera
2022-04-14, 22:16
  #1174
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie2006
Tusen tack!

Så länge de inte ändrar på setlistan eller så verkar de köra den under denna turné här i Sverige
Citera
2022-04-14, 22:29
  #1175
Medlem
JVM410Hs avatar
Fasen alltså, skulle ha lyssnat mer innan ja gick på konserten igår. Helvete vilket band! Hängde med kompisar som skulle gå, jag är mer NWOBHM/Thrash kille men fy fasen vilket ös! Är frälst, måste se dem igen
Citera
2022-04-14, 22:31
  #1176
Medlem
Airwave92s avatar
Vänta bara tills kriget är slut. Sabaton kommer skriva flera skivor om Ukraina
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback