2023-03-27, 23:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det stämmer att Tommy och Christian spelade i Golden Resurrection som släppte tre plattor mellan 2010 och 2013, men bandet verkar ligga på is nu. Inte så konstigt. Tommy har ju sitt med Sabaton, och Christian har en karriär i Narnia sedan länge. Dock bildades ReinXeed tidigare än GR (omkring 2000), även om första plattan (The Light) inte kom förrän 2008. Jag hade lite mejlkontakt med Tommy inför släppet av andra skivan (Higher, 2009) och han skickade mig ett par mp3or från skivan. Jag har varit ett ReinXeed-fan sedan 2007 då jag hörde låten "The Light" på MySpace (när det var en grej) första gången.

Han har släppt ett par coverplattor ja. Dessutom har han lirat på Allsång på Skansen också, vilket väl får sägas vara en merit.

Undrar hur det skulle vara ifall Golden Resurrection skulle släppa nytt material.
Men tror nog inte att det finns vad jag vet. För övrigt så är Narnia ett av mina favorit band.
Tommy kommer nog fortsätta med Majestica den dag han slutar i Sabaton
Men det lär nog dröja än så länge.
Citera
2023-03-27, 23:34
Medlem
Rebali179s avatar
För övrigt ang Sabaton.
Tror ni att det kommer att komma en skiva på Svenska igen tro?
Citera
2023-04-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tror ni att det blir någon liveskiva eller DVD med Sabaton från "Den stora Sverigeturnén"?
Någon som såg ifall det spelades in någon konsert?

Jag såg att de hade kameror (bl. a. en på kran över publiken)i Lund tror jag det var? Denna unika men nedskalade turné filmades mycket troligt för ett framtida släpp.
Citera
2023-04-12, 18:18
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyLazer
Jag såg att de hade kameror (bl. a. en på kran över publiken)i Lund tror jag det var? Denna unika men nedskalade turné filmades mycket troligt för ett framtida släpp.

Då får vi vänta & se skulle vara intressant ifall det kunde bli en live DVD för den svenska marknaden med
Carolus Rex turnén. + lite andra låtar. Men drömma kan man ju alltid

Gåshud SABATON - En Livstid I Krig (Live - The Great Tour - Gothenburg)
https://youtu.be/WBs3G1PvyfM
Citera
2023-04-12, 20:13
Bannlyst
Jag gillar dem mer sedan de blev politiska och tog ställning för Putins special militära operation och slog fast att Krim är ryskt. Bra där!

Jag hoppas de gör en låt som handlar om den ryska arméns segrar i Urk-aina.

De borde också göra en cover av Ultima Thules "Fäderneslandet", det tror jag skulle bli fint.
Citera
2023-04-12, 20:26
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NidhoogochPinPel88
Jag gillar dem mer sedan de blev politiska och tog ställning för Putins special militära operation och slog fast att Krim är ryskt. Bra där!

Jag hoppas de gör en låt som handlar om den ryska arméns segrar i Urk-aina.

De borde också göra en cover av Ultima Thules "Fäderneslandet", det tror jag skulle bli fint.

När har de tagit ställning för Rysslands invasion av Ukraina? Det skulle jag gärna vilja veta. Dock hade väl någon i bandet uttalat sig mer eller mindre ryssvänligt om annekteringen av Krim när det skedde för typ tio år sedan?
Citera
2023-04-12, 20:41
Bannlyst
Citat:
När har de tagit ställning för Rysslands invasion av Ukraina? Det skulle jag gärna vilja veta. Dock hade väl någon i bandet uttalat sig mer eller mindre ryssvänligt om annekteringen av Krim när det skedde för typ tio år sedan?
Ja, kanske inte har de öppet sagt att de stödjer Putins krig, då skulle woke och judeo-nazi-maffian hänga dem men alla indicier som deras spelning för Putins mc-gäng "Nattvargarna" på Krim är ett solklart ställningstagande.

Förslag på Sabaton titlar/teman jag skulle vilja se. Kanske kan de få ihop ett helt album?

- Wagner stürmar Bakhmut
- First we take Krim, then we take Kiev.
- Uprising II (the fight against the nazis continues)
- The heroes from Donbass
- The battle of Snake island.
- Don't give peace a chance.
Senast redigerad av NidhoogochPinPel88 2023-04-12 kl. 20:54.
Citera
2023-04-12, 21:21
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

"I en intervju med Sweden Rock Magazine 2016 uttryckte Sabatons basist, Pär Sundström, att Krimhalvön var ockuperat före 2014, något Dagens ETC var först med att rapportera om.
I intervjun sa Sundström:

”Åker man till Sevastopol upplever man knappast att de känner sig ockuperade utan tvärtom. De har varit ockuperade i alla år bara för att de hamnade på fel sida när gränsen drogs mellan Sovjet och Ukraina. Under alla år har de känt sig som ryssar men behandlats som en liten bit av Ukraina.

Basisten sa även att ”den framtidsutsikt som Sevastopol nu utstrålar är precis
tvärtemot vad vi här hemma kanske har blivit lurade att tro.”.
”"

https://www.expressen.se/noje/sabato...ande-om-krim-/
Citera
2023-04-12, 21:23
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, kanske inte har de öppet sagt att de stödjer Putins krig, då skulle woke och judeo-nazi-maffian hänga dem men alla indicier som deras spelning för Putins mc-gäng "Nattvargarna" på Krim är ett solklart ställningstagande. .

Sabaton har väl aldrig tagit ställning politisk över huvudtaget.
I en intervju i maj 2012 fick Joakim Brodén frågan om han inte var rädd att uppfattas
som nationalist, på vilket han svarade
att Sabaton aldrig tagit eller kommer att ta en politisk ställning
Citera
2023-04-12, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Sabaton har väl aldrig tagit ställning politisk över huvudtaget.
I en intervju i maj 2012 fick Joakim Brodén frågan om han inte var rädd att uppfattas
som nationalist, på vilket han svarade
att Sabaton aldrig tagit eller kommer att ta en politisk ställning
Jaha, det är väl isåfall inte den första mänskan som säger en sak men gör en annan.
Handlingar väger mer än ord anser iaf jag.

Att spela på befriad mark i Krim, liera sig med Putins Mc-huliganer "Nattvargarna" och säga saker som att Krim är ryskt är man givetvis politiska. Så aningslös kan man inte vara så "jag var naiv" argumentet fungerar inte här.
Citera
2023-04-12, 23:28
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jaha, det är väl isåfall inte den första mänskan som säger en sak men gör en annan.
Handlingar väger mer än ord anser iaf jag.

Att spela på befriad mark i Krim, liera sig med Putins Mc-huliganer "Nattvargarna" och säga saker som att Krim är ryskt är man givetvis politiska. Så aningslös kan man inte vara så "jag var naiv" argumentet fungerar inte här.

Kolla ifall du kan få tag på Joakim Brodén å fråga hur det står sig till allt.
En enligt de själva så kommer de inte ta ställning till något.
Men vem vet.

Joakim Brodén fick ju skit för att de var nazister sedan Carolus Rex skivan
trots att hans mamma är Tjeckisk Jude.
Citera
2023-04-14, 12:17
Medlem
kauwts avatar
Låtsläpp och lyricsvideo på "1916" idag.
En gripande låt.

Men vad gör Mikkey Dee med i videon?
Är det en cliffhanger på att Hannes lämnar? Då fan dör jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in