• 1
  • 2
2019-08-17, 19:01
Medlem
Du behöver en gummihammare och en platt skruvmejsel.
Sätt skruvmejseln i tändningslåset och slå med hammaren och gräv runt med mejseln. Det kommer komma ut metallbitar ur tändningslåset och när du kommit tillräckligt djupt kan du vrida runt mejseln och kicka igång moppen. Lycka till
Citera
2019-08-17, 19:08
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyoshittogether
Du behöver en gummihammare och en platt skruvmejsel.
Sätt skruvmejseln i tändningslåset och slå med hammaren och gräv runt med mejseln. Det kommer komma ut metallbitar ur tändningslåset och när du kommit tillräckligt djupt kan du vrida runt mejseln och kicka igång moppen. Lycka till

Detta kommer ju inte funka.

Du måste koppla bort "sockerbiten" som kopplad till tändningen, sedan kan du kickstarta igång en crossmoppe t.ex.
Citera
2019-08-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bikeburner
(Vet inte om den den här tråden ligger rätt)
Nu är det så att jag ska sno en moppe och undrar lite hur man gör?
Om det är någon som har tidigare gjort det. Anledningen jag gör en ny tråd är för att jag undrar om det är möjligt att picklocka för att starta moppen? Hitta nämligen ingen tråd om det.

Så om ni har nån erfarenhet av att sno mopeder så får ni gärna dela med er.

Gps trackers som du kopplar till plus och minus på batteriet, med appar till iphone eller android hittar du för 200.- idag. Jag tror det är ganska vanligt, jag har det både på dotterns moped, bilen och gräsklipparen hemma.
Tänk en gång till innan du gör nåt dumt.
Citera
2019-08-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig

Du måste koppla bort "sockerbiten" som kopplad till tändningen, sedan kan du kickstarta igång en crossmoppe t.ex.

Funkade sist jag kollade iallafall
Citera
2019-08-18, 13:48
Medlem
ghostedbymes avatar
sådana här har jag , men köpta i från kina direkt https://gps-shop.se/mini-gps-tracker-till-fastmontering
Citera
2019-08-21, 15:50
Medlem
Citat:

Är det allt jag behöver göra? Efter jag kopplat bort den är det bara kickstarta? Jag behöver inte dra ihop några kablar?
Citera
2019-08-21, 16:39
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Är det allt jag behöver göra? Efter jag kopplat bort den är det bara kickstarta? Jag behöver inte dra ihop några kablar?

Det är allt du behöver göra ja.. Om crossmoppen är olåst.

Kan vara lite meckigt att komma åt just den kontakten om allt är original på moppen. Så du kan behöva mecka bort framlyktan för att komma åt riktigt.
Citera
2019-08-21, 19:46
Medlem
Citat:
Det är allt du behöver göra ja.. Om crossmoppen är olåst.

Kan vara lite meckigt att komma åt just den kontakten om allt är original på moppen. Så du kan behöva mecka bort framlyktan för att komma åt riktigt.
Aha okey hur tar jag mig tillväga om moppen har t.ex styrlås? Vet du hur man bryter den? Har hört att den inte går att sparka upp direkt?
Citera
2019-08-21, 21:31
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Aha okey hur tar jag mig tillväga om moppen har t.ex styrlås? Vet du hur man bryter den? Har hört att den inte går att sparka upp direkt?

Med styrlås så KAN det kanske funka att banka ner en skruvmejsel och vrida om.

Det är en metall/järn hasp som går mot själva ramen på moppen. Och den bör gå upp om du bryter upp tändningslåset och vrider om (vore sjukt om den är elektrisk).
Men det är jag faktiskt lite osäker på, aldrig behövt att ta hand om ett styrlås. Bara först testat på min egna moppe i unga år att ta bort "sockerbiten" och kicka igång och det funka galant.
Citera
2025-05-18, 12:34
Medlem
Köp ett tändningslås och byt ut det med snabb kopplingarna vrid igång nyckeln o kicka igång
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in