• 2
  • 3
2019-08-17, 00:09
Medlem
Såg ts historik nyligen, tydligen ägnar sig vederbörande också åt att beställa saker på faktura från företag som tillåter folk me betalningsanmärkning att göra det, för att sen inte betala. Enligt henne själv hade hon nyss "fått ett gäng me mobiler".
Riktigt jäkla tragisk person alltså, vet inte om man ska skratta eller gråta, men med tanke på att det ju är vi andra skötsamma personer som betalar lutar det åt det senare.
Citera
2019-08-17, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Det är tack vara skattesmitare/snyltare som du, som gör att vi bland annat har hög skatt.
Hoppas du blir avslöjad, och får dryga böter!

Tack vare vänsterpack som du tvingas vi betala skyhöga skatter så ert importerade valboskap ska kunna få sina bidrag. Din jävla åsna.
Citera
2019-08-17, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag tror det är en myt att socialen bara ser det bankkonto man själv vill visa upp.

Eller har jag fel?

Det finns 50 banker i Sverige typ.. och det är banksekretess.. finns det en polisanmälan eller om man har kronofogden efter sig kan de skicka meddelande till samtliga banker o fråga om man är kund och se kontoutdrag..och detta sker manuellt också.. det är ett hästjobb , som folk skriver i tråden
soc kan bara se på deklaration om du får ränteinkomster och vilken bank som du fått ränta ifrån.. då vet de att du är kund där.. men det är minusränta då skickar banken ingen kontrolluppgift till skatteverket.
Citera
2019-08-17, 08:43
Medlem
Tack för alla råd och svar
Det blir till att gömma ev dom extra pengarna i madrassen

Sen vad andra tycker....skiter jag i
Jag sköter mitt och ni får sköta ert

Jag har varit en ärlig arbetande person i över 40år
Och att mycket gick snett för några månader sen.... tja...jag kan ju inte deppa för det, för livet går vidare.

Be Happy, Don`t worry
Citera
2019-08-17, 12:01
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Egentligen borde man väl inte tipsa men små topups till revolutkonto med ett vanligt bankkort borde väl se ut som köp i historiken?
Ja det kan också fungera, för mig står det revolut och 4 siffror när jag gör topups men då gäller det att sekreteraren inte känner till revolut.
Citera
2019-08-18, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Det finns 50 banker i Sverige typ.. och det är banksekretess.. finns det en polisanmälan eller om man har kronofogden efter sig kan de skicka meddelande till samtliga banker o fråga om man är kund och se kontoutdrag..och detta sker manuellt också.. det är ett hästjobb , som folk skriver i tråden
soc kan bara se på deklaration om du får ränteinkomster och vilken bank som du fått ränta ifrån.. då vet de att du är kund där.. men det är minusränta då skickar banken ingen kontrolluppgift till skatteverket.

Många banker tar inte såna som TS med tång ens. KFM bruka vara duktiga på att hitta pengar som finns på Svenska banker.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in