2019-08-16, 16:19
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Ok, samtidigt så kan man ju tillägga att det skedde den 18 december och vid den tiden på året, så är det ju inte så ljust ute.
Det har du förvisso rätt i. Men man kan nog ändå säga med säkerhet att det var dagsljus mellan kl 8 och 11:30. Måhända att det kam ha varit något mörkare vid 8-tiden.
Citera
2020-02-29, 22:22
Medlem
Mandelbrots avatar
Har vi något namn på den misstänkte styvsonen? Är det A. M. L. född -69 nu skriven i Malmö?
Senast redigerad av Mandelbrot 2020-02-29 kl. 22:26. Anledning: Lade till lite
Citera
2020-08-31, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Finns redan tråd kring detta. Sedan undrar jag om inte Östersund är fel. Torde vara öresund.

Pm gärna för mer info. Har några bilder från tillfället.

Tjena! kan du skicka bilderna på något annat sätt kan ej skicka PM till dig men du kanske kan skicka till mig? har forskat mycket i fallet och kan ej hitta nå mer en flashback trådar.. Är nämligen hans barnbarn och försöker hitta mer om honom då jag inte vet mer än att han dog av en bilbomb...
Citera
2020-08-31, 14:13
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenn-e
Tjena! kan du skicka bilderna på något annat sätt kan ej skicka PM till dig men du kanske kan skicka till mig? har forskat mycket i fallet och kan ej hitta nå mer en flashback trådar.. Är nämligen hans barnbarn och försöker hitta mer om honom då jag inte vet mer än att han dog av en bilbomb...
Fotografi föreställande polisens brottsplatsundersökning: https://i.imgur.com/e00gUaD.jpg
Citera
2020-08-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Fotografi föreställande polisens brottsplatsundersökning: https://i.imgur.com/e00gUaD.jpg

Tack och bock!
Citera
2020-08-31, 22:40
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Då torde du lätt inse vem som var huvudmisstänkt. Din mors halvbror. Illa, illa.
Citera
2020-09-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Då torde du lätt inse vem som var huvudmisstänkt. Din mors halvbror. Illa, illa.

Ja, de har ej kontakt såklart. Det var min morfars nya frus barn så jag vet inte om jag skulle kalla det "halvbror" men en.. synd att han slapp undan från sitt straff
Citera
2020-09-05, 19:52
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ja, de har ej kontakt såklart. Det var min morfars nya frus barn så jag vet inte om jag skulle kalla det "halvbror" men en.. synd att han slapp undan från sitt straff

Kan tänka mig att släktmiddagarna kan bli lätt krystade.
Citera
2020-09-05, 19:56
Medlem
HGs avatar
Vi skall ju ändå tacka Palme för att han i alla fall fick bort preskriberingstiden på mord som förr var 25 år. Nu har vi i alla fall chansen att åtala mord tills vi hittar mördaren, exempelvis för Tommy. Vilket annars skulle ha varit preskriberat idag 2020.
Senast redigerad av HG 2020-09-05 kl. 20:01.
Citera
2020-09-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi skall ju ändå tacka Palme för att han i alla fall fick bort preskriberingstiden på mord som förr var 25 år. Nu har vi i alla fall chansen att åtala mord tills vi hittar mördaren, exempelvis för Tommy. Vilket annars skulle ha varit preskriberat idag 2020.

Ja tacka fan för det! hoppas han åker dit den jäveln enligt mig finns det nog med bevis för att han ska åka dit påt.. Men om han väl gör det blir det väll nå töntigt straff såklart..
Citera
2020-09-09, 21:41
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ja tacka fan för det! hoppas han åker dit den jäveln enligt mig finns det nog med bevis för att han ska åka dit påt.. Men om han väl gör det blir det väll nå töntigt straff såklart..

Mord brukar ju dock leda till mer än några år på kåken. Sedan är livstid kanske lite ovanligt men över 10 år brukar ju vara vanligt för en vuxen människa.
Citera
2020-09-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Mord brukar ju dock leda till mer än några år på kåken. Sedan är livstid kanske lite ovanligt men över 10 år brukar ju vara vanligt för en vuxen människa.

får hopas på det värsta för den jäveln!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in