Citat:
Ursprungligen postat av blaj
Om man har en förkylning smittar man ju som mest precis innan förkylningen bryter ut, men hur länge smittar man? I slutet av en förkylning, när man bara har lite småont i halsen och är lite snuvig, smittar man fortfarande folk då?
Så länge du nyser så att det stänker och näsan rinner kan du räkna med att du smittar. Förkylningsvirus sprids via droppsmitta, och när sjukdomen går över i en "torrare" fas har även smittan gått ner.