2019-08-15, 20:40
Medlem
Hej. Nu när hösten närmar sig så behöver jag hitta en jacka. Jag hade velat ha en vaxad bommulsjacka, typ modell Barbour, fast mer figursydd och inte så rak i passformen som Barbour är. Hittade en från Hackett för ett par år sedan, men köpte såklart inte den, och nu finns den inte.
Så nu till frågan! Har ni några tips på märken? Finns det kanske rent av modeller från Barbour som är mer figursydda? Kan man köpa en och sy in den hos en skräddare?

Håller tummarna för att ni har något bra tips!
/K
Citera
2019-08-15, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brugis11
Hej. Nu när hösten närmar sig så behöver jag hitta en jacka. Jag hade velat ha en vaxad bommulsjacka, typ modell Barbour, fast mer figursydd och inte så rak i passformen som Barbour är. Hittade en från Hackett för ett par år sedan, men köpte såklart inte den, och nu finns den inte.
Så nu till frågan! Har ni några tips på märken? Finns det kanske rent av modeller från Barbour som är mer figursydda? Kan man köpa en och sy in den hos en skräddare?

/K
Eller så går du på jula å köper en jacka för 400 spänn
Citera
2019-08-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faktak
Eller så går du på jula å köper en jacka för 400 spänn
Vilken bra idé!
Hade Jula haft jackan jag letar efter hade jag köpt den där också.
Citera
2019-08-15, 21:02
Avstängd
Barbour har åtskilliga modeller. Vissa bara tillgängliga i UK. Beställ från en engelsk sida
Citera
2019-08-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Barbour har åtskilliga modeller. Vissa bara tillgängliga i UK. Beställ från en engelsk sida
Får kika på det, tack! Du vet inte någon modell som är mer slim än dem andra?
Citera
2019-08-15, 21:14
Medlem
Isnatts avatar
Hur är dom i ventilationen? Är dom täta så man blir fuktiga i dom pga vaxet?
Citera
2019-08-15, 21:27
Medlem
Citat:

/K

Jag googlade på ”barbour waxed ladies fitted jacket” och fick upp mängder med sådana modeller som säljs i Sverige.
Citera
2019-08-15, 21:29
Medlem
Citat:
Får kika på det, tack! Du vet inte någon modell som är mer slim än dem andra?

https://lmgtfy.com/?q=barbour+slim+wax+jacket

Citat:
Hur är dom i ventilationen? Är dom täta så man blir fuktiga i dom pga vaxet?

Dem är rätt så täta ja. Som vårjacka med t-shirt under är det inte helt lyckat om man blir varm.
Citera
2019-08-16, 10:22
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Beställ från England. Finns mycket finare märken/utbud där att välja på. Köpte förra året en Stone Island jacka för vintern.
Citera
2019-08-19, 10:19
Medlem
Köp en Belstaff Roadmaster istället.
Citera
2019-08-19, 10:42
Medlem
Ska du inte ha kavaj under jackan så kan du titta på en Barbour Ashby. Jackan är smal i passform.
Vet du din storlek så kan du köpa jackan hos careofcarl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in