• 7
  • 8
2019-08-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Under ren som det handlar kan 2 miljoner ha tillverkats, men enbart 480.000 utav dessa terkallas.

Det r inte "potentiellt" 480.000 som terkallas, det r 480.000 som terkallas.

Sen att kanske inte alla har en risk att explodera r en helt annan femma, men faktum kvarstr att det r 480.000 produkter som man terkallar.

Precis. Det str ju svart p vit att Apple r de som gjort terkallningen och CPSC annonserar ut det till allmnheten d det r deras uppgift att upplysa allmnheten om farliga produkter. Det s att det sprids lttare d det kan bli potentiellt livshotande situationer som uppstr nr batteriet brjar brinna eller rent av kan explodera. Det r en sdan allvarlig situation att flygbolagen uppmannas frbjuda att dessa 460000 MacBooks tas med p plan.

https://www.cpsc.gov/Recalls/2019/ap...to-fire-hazard

Citat:
Apple Recalls 15-Inch MacBook Pro Laptop Computers Due to Fire Hazard

Citat:
Units:About 432,000 (in addition, about 26,000 were sold in Canada)

Citat:
This recall involves certain Apple 15-inch MacBook Pro laptop computers. The recalled laptop computers have a 15.4-inch (diagonal) display, 2.2-2.5 GHz processors, 256GB-1TB solid-state storage, two Thunderbolt 2 ports, two USB 3 ports, and one HDMI port. Consumers can determine if their laptop computer is included in this recall by checking the laptops serial number at https://support.apple.com/15-inch-ma...attery-recall/. The serial number can be found on the underside of the laptop computer or by choosing About This Mac from the Apple menu. Only MacBook Pro 15-inch model laptop computers with certain serial numbers are included.
Citera
2019-08-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Precis. Det str ju svart p vit att Apple r de som gjort terkallningen och CPSC annonserar ut det till allmnheten d det r deras uppgift att upplysa allmnheten om farliga produkter. Det s att det sprids lttare d det kan bli potentiellt livshotande situationer som uppstr nr batteriet brjar brinna eller rent av kan explodera. Det r en sdan allvarlig situation att flygbolagen uppmannas frbjuda att dessa 460000 MacBooks tas med p plan.

https://www.cpsc.gov/Recalls/2019/ap...to-fire-hazard

Tack fr informationen. Som nsta kp blir det ingen MacBook Pro fr min del. Sanslst att man betalar fr premium men mste genomlida sdant hr. Blir nog en Dell XPS laptop fr min del fr att prova nytt.
Citera
2019-08-23, 10:01
Medlem
schvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MulleMeckers
Tack fr informationen. Som nsta kp blir det ingen MacBook Pro fr min del. Sanslst att man betalar fr premium men mste genomlida sdant hr. Blir nog en Dell XPS laptop fr min del fr att prova nytt.

Jag hller fullstndigt med!
Citera
2019-08-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schvans
Jag hller fullstndigt med!

Och hur skulle inkpspris pverka om man rkar ut fr recall av batteri?
Citera
2019-10-07, 07:04
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
432.000 MacBook Pro (inte MacBooks)i USA och 26.000 i Canada slda under den perioden.

https://www.macrumors.com/2019/06/27...-432000-units/

Dock gller inte terkallelsen alla dessa, enbart dom som har batteriet som kan resultera i brand om det gr riktigt fel.

Sen sljer Apple runt 5 miljoner datorer totalt per r (MacBook Pro, iMac, Mac Pro, iMac Pro, MacBook, MacBook Air) s miljoner enheter med defekta batterier handlar det knappast om.

Det r allvarligt med batterier som kan brja brinna och det r sjlvklart rtt att stoppa dessa frn att befinna sig p ett flygplan.

Vore nice om Apple erbjd sig att byta ut alla batterier gratis i deras butiker. bra lge nu nr mitt eget batteri r helt krt i botten.
Citera
2019-10-08, 17:18
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Vore nice om Apple erbjd sig att byta ut alla batterier gratis i deras butiker. bra lge nu nr mitt eget batteri r helt krt i botten.

Om din dator omfattas av ngot reparationsprogram s ska det vara gratis.

Det br finnas info fr just din modell hr:

https://support.apple.com/sv-se/exchange_repair
Citera
2019-10-14, 22:19
Medlem
Rassas avatar
Visst, lite humor r ok, men det blir lite fr mycket OT nu. Inlgg raderade. Fokus p trdstarten. /Moderator
Citera
2019-10-16, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmIMrQ
Al right, ny angreppsvinkel p det hela iochmed att den frra inte levde upp till godtycke; Vem kommer att bry sig? Vad kommer flygplatserna att gra?

Fr att f ett hum om detta s br man vara s pass bildad att man kan srskilja p USA/Kanada och EU p en vrldskarta.

Hur som helst s har det vid mina senaste flygturer till/frn jobbet upplysts p alla flygplatser (t e x Arlanda, Gardemoen, Stavanger etc etc) att det finns restriktioner p medbringade av vissa Apple-datorer som. Samma sak p helikopterresorna.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2019-10-16 kl. 06:06.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in