2019-08-14, 18:13
Medlem
Stakeholders avatar
I senaste Kvartals veckopanel diskuteras busschauffören som bad på sin rast. Det är inget att uppröras över och det finns andra trådar om det.

Men för att relativisera detta påstår Lars Ohly, fd vänsterledare, feminist och känd för att tafsa på unga vänstertjejer, att han många gånger sett kollegor på SJ be till gud på tågen mellan biljettkontrollerna.

Han har ju tidigare blivit påkommen med att ljuga, så vad tror vi om detta? Är detta verkligen troligt? Är det någon som har liknande erfarenheter?
Citera
2019-08-14, 18:37
Medlem
Jag åker fjärrtåg och regionaltåg över 30h/månad och jag har inte sett någon be, varken kristen eller muslim, har heller aldrig sett något passagerare be.
Citera
2019-08-14, 18:38
Medlem
kalkryggars avatar
Under hela mitt liv på allt från sommarjobb i cafeer, restauranger, posten, industrier till vanliga jobb på ännu fler olika ställen med senare år i tjänstebranschen så kan jag inte påminna mig om att jag en endaste gång har sett någon kristen be vare sig det varit på en rast eller arbetstid.
Citera
2019-08-14, 18:43
Medlem
allt.o.ingets avatar
Har svårt att tro på det här. Kristna ber mer i skymundan och då det passar. Kristna fotbollsspelare kan man se be innan, under och efter fotbollsmatcher. Annars ser jag aldrig offentliga kristna böner. Kristna uppmanas till och med i bibeln att be där ingen annan ser.
Citera
2019-08-14, 19:02
Medlem
TheJackets avatar
Han ljuger självklart
Citera
2019-08-14, 19:04
Medlem
Skillnaden mellan kristna böner och muslimska böner är väl att för det förstnämnda finns det inga formkrav. Huvudregeln i Sverige tycks vara att man stänger ögonen och knäpper händerna men jag har träffat många kristna som ber medan de promenerar helt normalt.

Det blir således betydligt tydligare när en muslim ber sett till riktning, bönematta och rörelser.

Med det sagt vet jag inte om det föreligger något religiöst formkrav inom islam eller om det är kulturellt. Oavsett är det så man gör.
Citera
2019-08-14, 19:07
Avstängd
HarryScheinens avatar
Har Lars Ohly någonsin varit trovärdig? Han gör vad som helst för att hänga kvar i rampljusets lian.
Citera
2019-08-14, 19:10
Bannlyst
Tycker det låter som en lögn.
Ber ens kristna europer överhuvudtaget utanför gudtjänsten?
Citera
2019-08-14, 19:19
Medlem
De enda Lars Ohly sett be är de småtjejer han tafsat på som bett honom sluta.
Citera
2019-08-14, 19:53
Medlem
Cannibalizations avatar
Han påstår sig alltså ha sett detta, ok. Vad drar han för slutsatser av den iaktagelsen då?

Har du en källa TS?
Citera
2019-08-14, 19:56
Medlem
Kragoms avatar
Dom kanske bad till gud för att slippa se honom igen
Citera
2019-08-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
I senaste Kvartals veckopanel diskuteras busschauffören som bad på sin rast. Det är inget att uppröras över och det finns andra trådar om det.

Men för att relativisera detta påstår Lars Ohly, fd vänsterledare, feminist och känd för att tafsa på unga vänstertjejer, att han många gånger sett kollegor på SJ be till gud på tågen mellan biljettkontrollerna.

Han har ju tidigare blivit påkommen med att ljuga, så vad tror vi om detta? Är detta verkligen troligt? Är det någon som har liknande erfarenheter?

Var det inte den mytomanen som påstod att han spelat fotboll mot Nacka Skoglund?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in