2019-08-13, 20:56
Avstängd
har en 11,2 tums HP dator windows 7 3 gb ca 7 år gammal men bara använd första året sen stått, startade den och den verkar inte helt hopplös förutom batteriet, frågan nu ska man kosta på ett nytt batteri 479 kr på batteriexperten vad tycker ni ?
Senast redigerad av diseledvin 2019-08-13 kl. 20:58.
Citera
2019-08-13, 21:11
Medlem
Omöjligt att svara på eftersom vi inte vet vad du har för behov.

Att du inte använt den på 6 år skulle kunna antyda att dina behov är små och att det då är helt ok att få en surfmaskin för 480:-
Citera
2019-08-13, 21:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Omöjligt att svara på eftersom vi inte vet vad du har för behov.

Att du inte använt den på 6 år skulle kunna antyda att dina behov är små och att det då är helt ok att få en surfmaskin för 480:-

ja är nog bara tänkt som resedator surfa mail ock film
Citera
2019-08-13, 21:34
Medlem
Gör som jag, ha alltid 230v sladden i så slipper du kasta ut pengar på dyrt batteri.
Citera
2019-08-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Gör som jag, ha alltid 230v sladden i så slipper du kasta ut pengar på dyrt batteri.

Resdator antyder ett behov att kunna använda utan tillgång till något 230V uttag.

Om datorn räcker till att köra de program som krävs vid matning med 230V, så är det inte en stor summa pengar att köpa ett batteri för att kunna ta med sig den på resa. Det är ju en liten och smidig maskin som väger lite och är lätt att packa med sig.
Citera
2019-08-13, 21:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av makumba

japp vore nog det smartaste ,inte kul om den pajar direkt efter man köpt nytt batteri ock gör den det är det nog inte lönsamt att lämna in den på reparation
Citera
2019-08-13, 21:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Resdator antyder ett behov att kunna använda utan tillgång till något 230V uttag.

Om datorn räcker till att köra de program som krävs vid matning med 230V, så är det inte en stor summa pengar att köpa ett batteri för att kunna ta med sig den på resa. Det är ju en liten och smidig maskin som väger lite och är lätt att packa med sig.

ja är väl inte så mycket pengar ock pajar datorn tror jag att batteriet går sälja vidare tror det passar till de flesta HP datorer på 10 ock 11,2 tum
Citera
2019-08-13, 22:56
Avstängd
nån som tjackat datorbatterier från batteriexperten ? nöjd?
Citera
2019-08-13, 23:12
Avslutad
Jag har köpt både batteri och ny sladd där. Är inte nöjd, dosan till sladden dog efter någon vecka.
Batteriet fungerar väl ungefär som väntat, dock sämre batteritid än jag väntat.
Stod i valet och kvalet mellan att köpa normalstort eller dubbelstort och valde normalstort pga storleken. Kostnadsmässigt skiljde det inte mycket så hade lika kanske varit bättre med det andra, men då hade det inte blivit lika smidigt.

Själva affären och leveransen gick dock väldigt smidigt. Plus på det. Så som butik har jag inget att klaga på.

Min dator är fö +10 år nu, men fungerar fint till det jag ska ha den till så jag valde nytt batteri istället för ny dator.
Citera
2019-08-13, 23:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Jag har köpt både batteri och ny sladd där. Är inte nöjd, dosan till sladden dog efter någon vecka.
Batteriet fungerar väl ungefär som väntat, dock sämre batteritid än jag väntat.
Stod i valet och kvalet mellan att köpa normalstort eller dubbelstort och valde normalstort pga storleken. Kostnadsmässigt skiljde det inte mycket så hade lika kanske varit bättre med det andra, men då hade det inte blivit lika smidigt.

Själva affären och leveransen gick dock väldigt smidigt. Plus på det. Så som butik har jag inget att klaga på.

Min dator är fö +10 år nu, men fungerar fint till det jag ska ha den till så jag valde nytt batteri istället för ny dator.

okey trist att dosan gick sönder var det laddaren? fick du ny?
räknat inte med att batteriet ska funka lika länge som original ock det var upp till 9,5H eller ca 6 h i verkligheten men 4 h är jag nöjd med om det funkar
Citera
2019-08-13, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
okey trist att dosan gick sönder var det laddaren? fick du ny?
räknat inte med att batteriet ska funka lika länge som original ock det var upp till 9,5H eller ca 6 h i verkligheten men 4 h är jag nöjd med om det funkar
Har inte fått tummen ur att returnera, den gamla funkar ihoptejpad
Det är dosan.

Ja, det är ungefär så det blev för mig, 4h.
Citera
2019-08-14, 06:44
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> PC: köpråd - tillbehör
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem