2019-08-13, 08:24
Medlem
Hej.
Jag har en 2 år gammal Samsung Smart-TV. Jag har flera appar installerade i den som jag använder ganska ofta, ex. Netflix, VIA-free, D-play. Jag har även SVT-play-appen men har avinstallerat den flera gånger och installerat om den på nytt. Jag har inga problem med någon annan app förutom just SVT. Det fungerar att titta på ett program ca. 15 minuter, sedan hänger sig appen av någon anledning och fryser bilden. Ibland hoppar TV-n tillbaka till digitalboxen, ibland är bilden fryst på SVT fram till jag stänger av TVn.
Känns lite skumt eftersom det bara är den appen som krånglar, den har krånglat till och från sedan jag skaffade TVn, trots av/ominstallationer.
Är det lönlöst att hålla på och krångla?
Känns lite onödigt att behöva chasta från chromecast/mobiltelefonen via appen i mobilen/surfplattan till en TV som egentligen har denna funktion inbyggd?
Någon som har en annan lösning? Förutom att byta TV, sluta titta på SVT eller liknande
Citera
2019-08-13, 14:59
Medlem
Har samma strul med appen på min Samsung TV. Dock har jag för mig att det fanns en text tidigare där det stod att SVT-appen var en beta version? För mig stänger den av sig men funkar sen bra när jag går in i appen igen.
Citera
2024-09-08, 20:38
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wnobvi
Hej.
Jag har en 2 år gammal Samsung Smart-TV. Jag har flera appar installerade i den som jag använder ganska ofta, ex. Netflix, VIA-free, D-play. Jag har även SVT-play-appen men har avinstallerat den flera gånger och installerat om den på nytt. Jag har inga problem med någon annan app förutom just SVT. Det fungerar att titta på ett program ca. 15 minuter, sedan hänger sig appen av någon anledning och fryser bilden. (...)

Bump

Har samma problem med min nya Samsung-TV. Alla appar funkar bra utom Svt Play. Måste jag köpa en cromecast som till min gamla TV eller finns det någon annan lösning?
Citera
2024-09-16, 16:59
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Bump

Har samma problem med min nya Samsung-TV. Alla appar funkar bra utom Svt Play. Måste jag köpa en cromecast som till min gamla TV eller finns det någon annan lösning?

Jag funderar på att köpa en Samsung, men jag blir lite orolig när jag läser detta. SVT Play är den klart viktigaste appen för mig.

Dessutom har Samsung inte någon inbyggd Chromecast, men jag antar att man kan koppla in en separat sådan?
Citera
2024-09-16, 19:59
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag funderar på att köpa en Samsung, men jag blir lite orolig när jag läser detta. SVT Play är den klart viktigaste appen för mig.

Dessutom har Samsung inte någon inbyggd Chromecast, men jag antar att man kan koppla in en separat sådan?
Tydligen är jag inte den ende med detta problem enligt Samsungs kundtjänst. Nu har jag fått rådet att "återställa smart hubben" men då kommer SVT Play-appen att avinstalleras eftersom den inte fanns förinstallerad utan jag fick ladda ner den själv.

Det är surt när man köpt en ny TV att problem som detta ska dyka upp.
Citera
2024-09-17, 00:55
Medlem
Waterlilys avatar
Samsung har operativsystemet Tizen i sina smart-TV-apparater. För dem som har Telia IPTV så slutade Telia för något år sedan att stödja Tizen. Dvs det finns ingen TeliaPlay för Samsung. Det bör man ha i åtanke om man funderar på att köpa en Samsung och använda Telias IPTV.

Jag har en Sony som har Googles Android. Där beter sig SVTPlay ganska underligt vad beträffar 5.1-ljudet. I vissa program så fungerar 5.1-ljudet och vissa ger bara 2.0 trots att samma program via en Cromecast ger 5.1-ljud. T ex de olika avsnitten av Tyst Vittne eller Allsång på Skansen. Ganska irriterande och konstigt. Varför kan en separat Cromecast fatta att ljudet är 5.1 från SVTPlay men det blir lite hipp som happ då man använder den inbyggda SVTPlay-appen? Men om man inte behöver/vill ha 5.1-ljud så tycker jag att SVTPlay fungerar bra som app i smart-TV-apparater som har Android.

Dock är det bara i appen SVTPlay jag har fått fram 5.1-ljud. Vare sig apparna TV4Play, TeliaPlay eller den inbyggda FastCast (fungerar som Cromecast) levererar 5.1-ljud när samma program i Telias IPTV-box gör det.

Vänligen Näckrosen
Citera
2024-10-19, 18:25
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterlily
Samsung har operativsystemet Tizen i sina smart-TV-apparater. För dem som har Telia IPTV så slutade Telia för något år sedan att stödja Tizen. Dvs det finns ingen TeliaPlay för Samsung. Det bör man ha i åtanke om man funderar på att köpa en Samsung och använda Telias IPTV.

Va märkligt! Samsung är väl ett av de största märkena på den svenska marknaden?
Citera
2025-03-10, 11:13
Medlem
Philips 55PUS8108/12 TV & SVT play går inte att se direktsändningar längre. Har ett ärende på Philips, får se om det kommer något bra svar. Har ominstallerat allt. Men icke. Kan heller inte casta till TV längre. Kan det vara senaste uppdateringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in