2019-08-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Då får vi hoppas att han blir utvisad och saknar Put.
Kan avslag från migrationsverket vara anledning till dådet, har ju hänt otal gånger tidigare?
Citera
2019-08-12, 14:33
Medlem
Jag är mer förvånad att det var polis ute på stan när detta hände. Jag tycker det är väldigt sällan de är ute på patrull av fri vilja.
Citera
2019-08-12, 14:44
Medlem
KVFNs avatar
Enligt Kristianstadsbladets senaste video (https://delivery.youplay.se/r/29250) så verkar de gå in i porten på J H Dahslgatan 2 i Kristianstad
Citera
2019-08-12, 14:45
Medlem
LeifD2s avatar
4 stykken män i 25-35 årsåldern lindrigt skadade. Snuten snabbt på plats, verkar som att dom vit inne i byggnaden innan streakaren gjorde sin nude run.

Hur var det? Asylboende på platsen? Eller är det en liten bögstuga i huset och man har börjat bråka, någon har ringt snuten och en snubbe avviker från platsen? Kanske en kombination av avanstående hypoteser?
Eller bara ett spontant (våldsamt) frispel, liknande det som en afgansk "flykting" fick i Trondheim för några år sedan?
Citera
2019-08-12, 14:54
Medlem
Resurssvags avatar
En enkel koll på Ratsit ger vid handen att adressen är nerlusad med, ja ni fattar själva.
Citera
2019-08-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resurssvag
En enkel koll på Ratsit ger vid handen att adressen är nerlusad med, ja ni fattar själva.

Av 27 personer finns där 2 svenska kvinnor 57 resp. 75 år resten araber. Det verkar vara det kommunala hyresbolaget ABK som äger huset. Detta om det är adress 2 på gatan.
Soc-pengar dagtid och drogpengar kvälls-nattetid.
Polis på akuten oxå
Svensken betalar på detta istället för anständigt omhändertagande om pensionärer och äldre!
Tvi fan för sossarnas samhällsbygge!
Citera
2019-08-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resurssvag

Ja det var många som har namn efter "profeten".
Citera
2019-08-12, 15:20
Medlem
Enligt Kristianstadsbladet ska en man klättrat in igenom ett högt beläget fönster nerblodad och naken och hävdat att han blivit torterad.
Citera
2019-08-12, 15:28
Medlem
Gamlestads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
Jag är mer förvånad att det var polis ute på stan när detta hände. Jag tycker det är väldigt sällan de är ute på patrull av fri vilja.

Skitsnack... Minst 12 patruller och 7 ambulanser var på plats. Det är ingen jätteliten stad vi pratar om. 45000 i stan och 85000 i kommunen.
Citera
2019-08-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebee79
Enligt lokal oberoende media är gärningsmannen av syrisk härkomst och de skadade personerna några som bara råkat befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Enligt denna tidning skall gärningsmannen vara den som sprungit utan kläder. Om detta stämmer låter jag vara osagt. Fem personer skall vara skadade.
Vi har alltså ett möjligt muslimskt terrorattentat här.

Kommer media att blåsa upp det här lika stort som norrmannen som pangade en ruta.

I THINK NOT.
Citera
2019-08-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentafredriksson
Enligt Kristianstadsbladet ska en man klättrat in igenom ett högt beläget fönster nerblodad och naken och hävdat att han blivit torterad.

"Mannen var skräckslagen och berättade att han hade blivit torterad i flera timmar.

Den boende hjälpte den skadade mannen genom att försöka stoppa blodflödet samtidigt som polis och ambulans larmades. Den skadade mannen fördes senare till sjukhus."

Verkar ju inte alls vara GM som var naken? Rörigt detta..
Citera
2019-08-12, 15:52
Medlem
Zaedrewss avatar
En polis också.
Citat:
Enligt Kristianstadsbladet är en av de skadade en polis, något som flera vittnen också uppger för Kvällsposten. En polis ska bland annat ha setts skadad blodig på platsen.

– Jag kan bekräfta att tre personer har förts till sjukhus, säger Patric Fors vid polisen i region syd.
https://www.expressen.se/kvallsposten/minst-tre-personer-skadade-i-valdsbrott/

Rörigt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in