2019-08-13, 17:38
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Ska erkänna att jag ibland också har velat tortera tidningsbudet. Han slamrar så in i helvete, klampar i trappan och drämmer igen porten så grannens terrier skäller besinningslöst.

Araber i allmänhet har otroligt kort stubin, noll konsekvenstänkande och är allmänt våldsamma. Inte överraskande att syriern slet in tidningsbudet och gick loss på den stackarn med tillhyggen.
Citera
2019-08-13, 17:54
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Ska erkänna att jag ibland också har velat tortera tidningsbudet. Han slamrar så in i helvete, klampar i trappan och drämmer igen porten så grannens terrier skäller besinningslöst.

Araber i allmänhet har otroligt kort stubin, noll konsekvenstänkande och är allmänt våldsamma. Inte överraskande att syriern slet in tidningsbudet och gick loss på den stackarn med tillhyggen.

Är detta fakta?
Citera
2019-08-13, 17:55
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Om du hade läst på lite så hade även du insett att du är lika korkad som han du svarar.

1. Det är en en tjejs konto.
2. Inget IS här inte .
3. Gå om grundskolan .

Du är fullständigt efterbliven och ute efter damagecontroll.

Det är två konton ett till en syrisk tjej samt ett till IS hailande galen syrier.

Så ge upp din jvla dåre.
Citera
2019-08-13, 17:57
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whysoserious-
Tack för förklaring men allt detta visste jag då jag undersöker själv. Yes precis, "White antelope" betyder Rima på engelska.
Men vill gärna få svar från "bjornhagberg" som tar saker från sin röv haha.

Och ja att peka med finger upp är det vara IS anhängare haha...

Du är fullständigt efterbliven inte ens med länk till kontot med is hälsningen fattar du.

Iq som en jvla fiskmås.
Citera
2019-08-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
När info lades upp var väldigt lite känt.

All info jag använde var från artikeln som du själv länkade. Den har inte uppdaterats sen du länkade den.

Citat:
Huset har 3 våningar.
Våning 1/entréplan = lghnr 10XX
Våning 2 = 11XX
Våning 3 = 12XX

Nej, huset har fyra våningar.
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=&var=J+H+Dahlsgatan+1+lgh&m=1&k=1&r=1&e r=1&b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=1&typ=1&page=1

Det bor fem personer på fjärde våningen, dvs lgh 13**.

Citat:
Tidningen skrev om 19-åringen därav sökningen 18-20 eftersom de inte alltid är exakta. De enda två tjejerna inom det spannet bor i lgh 1202 (våning 3).

Att herr Carlsson pratar om sidanom och inte bor på översta när det redan framkommit att det rör sig om översta våningen, så får man använda sin slutledningsförmåga att han antagligen pratar om lägenhet i samma trappa och inte lägenheten dörr i dörr.

Det som har framkommit om översta våningen är att BO flydde genom att hoppa in i lägenheten på översta våningen genom vindfönstret.
Personerna som bor där har egentligen inte något att göra med själva tortyren/brottet.

Carlsson kan ha syftat på byggnaden bredvid eller mittemot. Vi vet inte om det ens var på J H Dahlsgatan 1.
Citera
2019-08-13, 18:15
Medlem
Tydligen är denna människa straffad tidigare. Vid en snabb sökning på lexbase så finns en straffad 25 åring på j h dahlsgatan: Bas*r kac*kac*
*=h
Citera
2019-08-13, 18:23
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om offret sprang ut naken & blev jagad så kan det ju röra sig om någon som råkat komma hem & avslöja frun i säng med en annan man & lackat ur lite.

Om däremot knivmannen var naken så är det garanterat drogrelaterat.

Eller så hade han som sprang ut naken och blev jagad tagit droger som t.ex. badsalt. Som överhettar eller får dig att känna symptom av överhättning som i regel gör att man klär av sig.

Dock så brukar man inte ha förmågan att kunna avgöra om man är dödshotad under rus av denna drog.
Citera
2019-08-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy199000
Tydligen är denna människa straffad tidigare. Vid en snabb sökning på lexbase så finns en straffad 25 åring på j h dahlsgatan: Bas*r kac*kac*
*=h

Från Aleppo enligt hans Facebook.
Syrier alltså.
https://www.facebook.com/beshr.kachkach

Det stämmer överrens med uppgifter som C4kuriren hade fått om att en av de nakna männen var syrier.
https://www.c4kuriren.se/knivattack-pa-norr-i-kristianstad-flera-skadade/
Citera
2019-08-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy199000
*=h
Fyller på med : DOMSLUT
B rott som den tilltalade döms för
1. Narkotikabrott, ringa brott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64) i sin
lydelse före 1 juli 2016
2016-04-18- 2016-04-25
2. Våldsamt motstånd, 17 kap 4 § brottsbalken
Citera
2019-08-13, 18:48
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Eller så hade han som sprang ut naken och blev jagad tagit droger som t.ex. badsalt. Som överhettar eller får dig att känna symptom av överhettning som i regel gör att man klär av sig....
Jag fattar ingenting... Den här storyn är utopisk. Badsalt, är det narkotikaklassat? Injiceras det eller luktar man på det?
Jag vill fan inte jaga min granne naken på taket för att jag haft badsalt i badet.

Ska kolla Pulp Fiction i kväll för att få lite distans.
Citera
2019-08-13, 19:00
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Jag fattar ingenting... Den här storyn är utopisk. Badsalt, är det narkotikaklassat? Injiceras det eller luktar man på det?
Jag vill fan inte jaga min granne naken på taket för att jag haft badsalt i badet.

Det är en helt annan typ av " badsalt " pundare använder. Den kan man inte köpa på ICA. Så du kan plaska lugnt och ösa på med badsalt och/eller badskum.
Citera
2019-08-13, 19:03
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf

Tråden går från klarhet till klarhet, jag garvar ihjäl mig! Hunden funderar allvarligt på att flytta hemifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in