Citat:
Ursprungligen postat av
Maddafakkaa
Vet inte vem jag ska prata med så jag får återkommande panikkänslor och ångest.
Jobbat på samma ställe flera år och är sällan glad på jobbet. Letar nya jobb men allt kräver kompetens och inget jobb lockar så mycket att jag vill utbilda mig till det.
Känner för att sjukskriva mig men jag var sjukskriven för ungefär ett år sedan och hade knappt råd med mat så det vill jag inte uppleva igen.
Känner mig helt maktlös, vem kan jag prata med om detta? Vårdcentralen? Är det galet dyrt med terapi? Hatar min chef så honom vill jag undvika.
Du ska absolut byta jobb.
Det gjorde jag och jag gjorde det nästan på stående fot. Chefen trodde att hon hade övertaget men blev helt paff när hon skulle presentera vilka som skulle vara kvar efter semestrarna, hon trodde jag skulle ställa upp på en omplacering efter sommaren, men där gick kärringen bet!
Min lilla lapp om uppsägning var hon absolut inte beredd på. Jag fick nytt jobb direkt (allt var kirrat och klart redan)- och det var så jävla skönt när hon tvingades att delge informationen i sista stund för mina kollegor...ha ha fy fan vad jag njöt och garvade åt henne när hon stod framför mina kollegor och inte visste vad hon skulle säga och hur hon skulle lösa personalfrågan!
Firade med familjen efteråt!
Fan ta den kärringen till "chef" jag hade då.