Vi går nu i snabb takt in i lågkonjunktur, det är redan konstaterat.
Jag påstår att detta kommer att drabba vita svenska män hårdast.
För minoriteter finns redan ett etablerat skyddsnät i form av sociala insatser och bidrag. Detta är något som de flesta svenska vita män aldrig har behövt vare sig söka eller ha haft behov av.
Jag kommer nedan att kalla svenska män för ’gruppen’.
Gruppen har de senaste 20 åren haft en, i princip, accelererande positiv utveckling i form av arbete och ekonomi. Detta är något som andra grupperingar i samhället sett som en provokation, anledningar till detta kan vi ta i en sidodiskussion.
Dessa människor har mer och mer intagit maktpositioner i vårt samhälle och försöker aktivt motarbeta ’gruppen’, tex;
https://youtu.be/ru6MZr7SEY8
Att idag slå på en svensk tv och zappa in TV4 ger tittaren en bisarr inkvoterad upplevelse. Att överhuvudtaget se en vit man i deras nyhetssändning är extremt ovanligt, utfrysningen är total.
Detta är i dagens Sverige normalitet och det kommer att bli mycket mer tydligt i vår kommande lågkonjunktur.
Människor kommer att få lämna sina jobb.
I huvudsak så drabbas branscher inom den privata sektorn som måste anpassa sin portfölj till konjunkturen. Kommun och stat drabbas naturligtvis, men har ett annat skyddsnät.
’Gruppen’ kommer att offras i första hand då de idag inte har någon som helst offersituation utan ses snarare som det största problemet i dagens Sverige, framgångsrika och högpresterande. Men ändå har radikala grupperingar lyckats nästla sig in i maktpositioner genom inkvotering, specifikt statlig och privat media.
Nu förändras vår ekonomi.
Vad jag menar är att ’Gruppen’ kommer att vara de första att kastas till vargarna, dvs de som nu kommer att bli arbetslösa och därmed utan inkomst. Det sociala skyddet kommer inte att finnas där för dem, enbart pga identitetspolitik.
Vad anser ni?
Är mitt resonemang något ni kan relatera till eller har jag helt fel?
Ordet är fritt...