2019-08-11, 21:39
Medlem
calmsolutions avatar
Vi går nu i snabb takt in i lågkonjunktur, det är redan konstaterat.

Jag påstår att detta kommer att drabba vita svenska män hårdast.

För minoriteter finns redan ett etablerat skyddsnät i form av sociala insatser och bidrag. Detta är något som de flesta svenska vita män aldrig har behövt vare sig söka eller ha haft behov av.
Jag kommer nedan att kalla svenska män för ’gruppen’.

Gruppen har de senaste 20 åren haft en, i princip, accelererande positiv utveckling i form av arbete och ekonomi. Detta är något som andra grupperingar i samhället sett som en provokation, anledningar till detta kan vi ta i en sidodiskussion.
Dessa människor har mer och mer intagit maktpositioner i vårt samhälle och försöker aktivt motarbeta ’gruppen’, tex;

https://youtu.be/ru6MZr7SEY8

Att idag slå på en svensk tv och zappa in TV4 ger tittaren en bisarr inkvoterad upplevelse. Att överhuvudtaget se en vit man i deras nyhetssändning är extremt ovanligt, utfrysningen är total.
Detta är i dagens Sverige normalitet och det kommer att bli mycket mer tydligt i vår kommande lågkonjunktur.

Människor kommer att få lämna sina jobb.

I huvudsak så drabbas branscher inom den privata sektorn som måste anpassa sin portfölj till konjunkturen. Kommun och stat drabbas naturligtvis, men har ett annat skyddsnät.

’Gruppen’ kommer att offras i första hand då de idag inte har någon som helst offersituation utan ses snarare som det största problemet i dagens Sverige, framgångsrika och högpresterande. Men ändå har radikala grupperingar lyckats nästla sig in i maktpositioner genom inkvotering, specifikt statlig och privat media.

Nu förändras vår ekonomi.

Vad jag menar är att ’Gruppen’ kommer att vara de första att kastas till vargarna, dvs de som nu kommer att bli arbetslösa och därmed utan inkomst. Det sociala skyddet kommer inte att finnas där för dem, enbart pga identitetspolitik.

Vad anser ni?
Är mitt resonemang något ni kan relatera till eller har jag helt fel?

Ordet är fritt...
Senast redigerad av calmsolution 2019-08-11 kl. 21:46.
Citera
2019-08-11, 21:42
Bannlyst
Tror inte det kommer finnas pengar för välfärd till nån alls i framtiden. Det kanske inte är så illa ändå för då reser Mena invasionen säkert vidare till granländerna. De är ju inte i Sverige för att jobba men bara här för att få bidrag.
Senast redigerad av jaghatarjudar 2019-08-11 kl. 21:44.
Citera
2019-08-11, 21:47
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Vi går nu i snabb takt in i lågkonjunktur, det är redan konstaterat.

Jag påstår att detta kommer att drabba vita svenska män hårdast.

För minoriteter finns redan ett etablerat skyddsnät i form av sociala insatser och bidrag. Detta är något som de flesta svenska vita män aldrig har behövt vare sig söka eller ha haft behov av.
Jag kommer nedan att kalla svenska män för ’gruppen’.

Gruppen har de senaste 20 åren haft en, i princip, accelererande positiv utveckling i form av arbete och ekonomi. Detta är något som andra grupperingar i samhället sett som en provokation, anledningar till detta kan vi ta i en sidodiskussion.
Dessa människor har mer och mer intagit maktpositioner i vårt samhälle och försöker aktivt motarbeta ’gruppen’, tex;

https://youtu.be/ru6MZr7SEY8

Att idag slå på en svensk tv och zappa in TV4 ger tittaren en bisarr inkvoterad upplevelse. Att överhuvudtaget se en vit man i deras nyhetssändning är extremt ovanligt, utfrysningen är total.
Detta är i dagens Sverige normalitet och det kommer att bli mycket mer tydligt i vår kommande lågkonjunktur.

Människor kommer att få lämna sina jobb.

I huvudsak så drabbas branscher inom den privata sektorn som måste anpassa sin portfölj till konjunkturen. Kommun och stat drabbas naturligtvis, men har ett annat skyddsnät.

’Gruppen’ kommer att offras i första hand då de idag inte har någon som helst offersituation utan ses snarare som det största problemet i dagens Sverige, framgångsrika och högpresterande. Men ändå har radikala grupperingar lyckats nästla sig in i maktpositioner genom inkvotering, specifikt stalig och privat media.

Nu förändras vår ekonomi.

Vad jag menar är att ’Gruppen’ kommer att vara de första att kastas till vargarna, dvs de som nu kommer att bli arbetslösa och därmed utan inkomst. Det sociala skyddet kommer inte att finnas där för dem, enbart pga identitetspolitik.

Vad anser ni?
Är mitt resonemang något ni kan relatera till eller har jag helt fel?

Ordet är fritt...

"Gruppen" skulle ha röstat annorlunda, eller gjort uppror efter det senaste valresultatet. Nu får "gruppen" skylla sig själv. Fast det är inte endast svenska mäns fel, kvinnorna i det här landet är ännu mer skyldiga. Eftersom majoriteten av kvinnorna brukar rösta PK i det här landet.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-08-11 kl. 21:52.
Citera
2019-08-11, 21:52
Medlem
olasvenssons avatar
Vita män i förhållande till invandrare?

Vita män (och kvinnor) är generellt välutbildade, etniska svenskar. Jag kan tänka mig att en lågkonjunktur slår hårdast mot icke-svenskar.

Du menar att icke-svenskar kommer få alla bidrag vid arbetslöshet och inget lämnas till svenskar? Det skulle vara "högerextremt". I Sverige sätter vi inte grupp mot grupp...
Citera
2019-08-11, 21:52
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
"Gruppen" skulle ha röstat annorlunda, eller gjort uppror efter det senaste valresultatet. Nu får "gruppen" skylla sig själv. Fast det är inte endast svenska mäns fel, kvinnorna i det här landet är ännu mer skyldiga. Eftersom majoriteten av kvinnorna brukar rösta PK i det här landet.
glöm inte kvinnornas följetåg, vita domesticerade män, som frammanat den kollektiva undergången. någon liknade det vid att rösta Trump som svart person, eller rösta på Hitler som jude/judinna och jag är redo att hålla med

den vite mannen åker först
Citera
2019-08-11, 21:55
Medlem
"gruppen" är säkert med i a kassa 😜
Citera
2019-08-11, 21:56
Bannlyst
Jag är vit och är säker. Är inte dum när det gäller ekonomi. Jag ska skratta de färgade i ansiktet när det smäller.
Citera
2019-08-11, 21:57
Bannlyst
Ska även skratta åt alla vita landsförrädare. På tok för många. Som tur är ryker de flesta i nästa krasch.

Kanske tar sig en funderare då om det var värt att knulla färgade kukar och vifta med bögflaggor.......horjävlar. inte så kaxiga då.
Citera
2019-08-11, 22:00
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Vita män i förhållande till invandrare?

Vita män (och kvinnor) är generellt välutbildade, etniska svenskar. Jag kan tänka mig att en lågkonjunktur slår hårdast mot icke-svenskar.

Du menar att icke-svenskar kommer få alla bidrag vid arbetslöshet och inget lämnas till svenskar? Det skulle vara "högerextremt". I Sverige sätter vi inte grupp mot grupp...

Svenska män tror jag står lägst i rang i vårt sociala skyddsnät. De senaste 20 åren har gruppen inte behövt hjälp av vårt sociala skyddsnät i någon större utsträckning, det tror jag kommer att ändras nu.

De grupper som redan nu tar del av vårt sociala skydd kommer nog inte drabbas i någon större utsträckning.
Citera
2019-08-11, 22:02
Bannlyst
Skyddsnätet är värdelöst när fiat inte är värd ett skit...bottenskrapet kommer inte ha råd att handla grundläggande varor....
Citera
2019-08-11, 22:08
Medlem
Varför hoppas många här på FB på undergång, det känns som alla misslyckade jävlar hoppas att allt kraschar så att det skiter sig för andra. Jävla nollor.
Citera
2019-08-11, 22:10
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Svenska män tror jag står lägst i rang i vårt sociala skyddsnät. De senaste 20 åren har gruppen inte behövt hjälp av vårt sociala skyddsnät i någon större utsträckning, det tror jag kommer att ändras nu.

De grupper som redan nu tar del av vårt sociala skydd kommer nog inte drabbas i någon större utsträckning.

Troll.

Det är etniska svenskar som betalar mest skatt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in