2019-08-11, 13:23
Medlem
God afton,

Tänkte dra igång något av en dagboksliknande rappotering av min kommande erfarenhet av RAD 140. Ganska tillgängligt där jag bor, finns i var och varannan supplement shop osv (under disk givetvis). Har tidigare under året testat lättare SARMS, denna skall ju vara ganska stark i jämfört med andra så blir intressant.

Kommer köra en ganska låg dos om 10mg om dagen (1 tablett på morgon). Anledning till detta är att jag vill se resultat vid mindre doser då de de flesta som beskrivit detta ligger mellan 30-50mg(!) om dagen och för mig som glad amatör låter det helt vanvettigt!

Tränat någorlunda regelbundent de senaste 4 åren, runt 3-6 gånger i veckan beroende på jobbet (reser en hel del) med 1 PT var vecka.

Lite info:
Ålder: 30-34
Längd: 180cm
Vikt: Skiftar mellan 71-73
Kroppsfett: ca 6 månader senast, då 11%, nu antagligen 12-14%

PB:
Bench: 80 Kg
Squats: 135kg
Deadlift: 120kg

Mål är att bänka 100kg denna sida året, helst i detta kvartalet men också att kunna bibehålla bra form, vikt och uteseende inför den stundande sommaren (Nov-Feb).
Jag är också intresserad av de resultat som RAD sägs kunna ge och utvärdera mindre små doser, då jag planerar att bruka preparatet i 5-7 veckor.

Dag 1:
Första dosen intogs 10/8/19 efter ett grymt trevligt bröst och arms pass! Inväntar stundande veckan med stor entusiasm då gymmet är stängt på Söndagar!

Ställ gärna frågor och dylikt men har en viss tidsskillnad och kan således ta lite extra tid att svara, jag vill inte utlova dagsrappoteringar men någorlunda regelbundet i alla fall om 3-5 i veckan!

Peace!

Ny kurvända från sida 10.
Senast redigerad av tj. 2020-07-15 kl. 11:19.
Citera
2019-08-11, 14:49
Medlem
Hypotesuss avatar
Hur fan är det ens möjligt att ha tränat i 4 år och dessutom ha anlitat en PT och som 30 åring inte trycka upp en singel på 100 i bänken?

Finns 15 åringar i din vikt & längdklass som tränat i något år som med lätthet reppar på 100 i bänk.
Citera
2019-08-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Hur fan är det ens möjligt att ha tränat i 4 år och dessutom ha anlitat en PT och som 30 åring inte trycka upp en singel på 100 i bänken?

Finns 15 åringar i din vikt & längdklass som tränat i något år som med lätthet reppar på 100 i bänk.
Är väl inte särskilt intressant egentligen.
Det som är intressant, och för den delen relevant, i den här tråden är ju hur han svarar på RAD-140, inget annat.

Inte sant 😊?
Citera
2019-08-11, 16:30
Medlem
goin-xxxls avatar
Förklara gärna vad rad 140 är och vad det gör..
Är det en av dessa nya "peptider"?
Citera
2019-08-11, 16:54
Medlem
Oxå intresserad!
Vad är hur funkar o syns rad130 på tester, typ drogtester o liknande?
Citera
2019-08-11, 17:41
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasemos
Är väl inte särskilt intressant egentligen.
Det som är intressant, och för den delen relevant, i den här tråden är ju hur han svarar på RAD-140, inget annat.

Inte sant 😊?

Är du på riktigt eller?

Det är högrelevant i sammanhanget då det är det centrala målet för herrn i fråga. Relevansen ökar särskilt eftersom herrn ifråga, som är den som agerar testperson i sammanhanget, har tränat i hela 4 år med en PT dessutom och inte ens uppnått resultat som en normalbyggd 15 åring kan klara av efter ett halvårs seriös träning. Det ger därmed grund att misstänka att något är allvarligt fel i förutsättningarna hos testpersonen. Att få reda på det felet/de felen har solklar relevans för hur testpersonens resultat av microdoser med Rad-140 ska tolkas.

Citera
2019-08-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kadjinah
Oxå intresserad!
Vad är hur funkar o syns rad130 på tester, typ drogtester o liknande?

På ett explicit "drogtest" bör det inte synas.
Däremot på ett dopingtest. Många atleter som blivit fällda vid bruk av SARMS.
Ex. https://morningchalkup.com/2018/07/16/emily-abbott-failed-drug-test-including-nine-other-athletes/

Vänliga hälsningar
Citera
2019-08-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Är du på riktigt eller?

Det är högrelevant i sammanhanget då det är det centrala målet för herrn i fråga. Relevansen ökar särskilt eftersom herrn ifråga, som är den som agerar testperson i sammanhanget, har tränat i hela 4 år med en PT dessutom och inte ens uppnått resultat som en normalbyggd 15 åring kan klara av efter ett halvårs seriös träning. Det ger därmed grund att misstänka att något är allvarligt fel i förutsättningarna hos testpersonen. Att få reda på det felet/de felen har solklar relevans för hur testpersonens resultat av microdoser med Rad-140 ska tolkas.

Självklart är jag det, så det behöver du inte ifrågasätta fortsättningsvis.

Jag tror vi kan enas om att det är dåligt jobbat, inget snack om saken. Men jag tror bara det har att göra med att kost och träning sköts som bäst halvseriöst, och att personen i fråga är en s.ka "periodare".
Är det då smart att preppa? Nä knappast, men det är hans beslut och jag tänker inte lägga vidare vikt vid det.
Ser nämligen flertalet på gymmet som varit där i flera år från och till, men de ligger fortfarande och reppar på 60kg. Ingen ovanlig syn direkt.

Jag tror dock jag förstår din teori, att skulle det vara så att TS börjar sköta allt runt omkring i samma veva han börjar med RAD-140 så kan vi knappast veta huruvida det var preppet eller att hans omständigheter förbättrades avsevärt.

Kul med diskussion f.ö, men lägg ner attityden, de blir liksom inte roligare för det
Citera
2019-08-11, 21:50
Medlem
Loafees avatar
Även om Hypotesus slår på en rätt hög växel direkt håller jag med. Statistiken ser ju inte fin ut, men siffrorna är mindre intressanta än historien bakom dem. Efter fyra år brukar gemene man som fortfarande tränar lista ut vad som ska prioriteras och hur saker ska skötas: man blir helt enkelt erfaren och "vet vad som funkar."

Det vi ser här verkar tråkigare, med siffror som tyvärr är förhållandevis låga. Man hävdar då också att en PT varit inblandad och att frekvensen är 3-6 dagar per vecka, något man ska se som bra.

Jag ska inte göra något säkert uttalande om hur stark man nu ska vara. Men för att kunna motivera kurande, i min värld, bör det vara ett stabilt kliv in i tresiffrigt för de tre stora. Inte för siffrornas skull, utan för att det bekräftar andra viktiga aspekter: erfarenhet, kroppslig mognad, skadeförebyggande, och säkert fler jag inte kommer på i skrivande stund.
Citera
2019-08-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Econtrario
På ett explicit "drogtest" bör det inte synas.
Däremot på ett dopingtest. Många atleter som blivit fällda vid bruk av SARMS.

Vänliga hälsningar

Okej, tack så mkt för svaret. Hoppas ts växer så det knakar!
Det tänker jag med göra känner jag, jag häbger på denna tråd!

Kan man tvärbobba dopingtest med andra konsekvenser att jag kanske inte får gå till gymmet? Är det bara byta eller köpa egna vikter isf?
Vart köper jag enklast preparatet jag behöver?

Totalnoob på sånt här......
Citera
2019-08-12, 04:50
Medlem
Här vaknar man upp med många svar ser jag. Trevligt, och som väntat kommentarer på ens progression över tidsperioden man spenderat.
Som sagt är jag en glad amatör och har inga direkta mål som jag satt upp. Det skall också medges att träning/tyngdlyftning inte är mitt största intresse men jag är nöjd över det jag har presterat över tid, och det ser jag som det absolut viktigaste.

Om mina prestationer är bra eller dåliga kan ni samsas om att uvärdera då jag har mindre intresse av just den fronten. Det enda jag önskar är att viss god ton kan hållas och att man inte behöver komma till konsensus var gång, utan alla har rätt till sin egna åsikt!

Dag 3,
Vaknade upp med ett hejdundrandes humör och drog ett tidigt morgonpass med axlar vilket var skönt. Än så länge onödigt att skriva ut någon direkt logg över moment utförda, men nosade trots allt på 50kg standing shoulder press vid några reps vilket var roligt.

Peace.
Senast redigerad av HKpenguin1 2019-08-12 kl. 04:53. Anledning: stavar som en kratta ibland
Citera
2019-08-12, 19:19
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasemos
Självklart är jag det, så det behöver du inte ifrågasätta fortsättningsvis.

Jag tror vi kan enas om att det är dåligt jobbat, inget snack om saken. Men jag tror bara det har att göra med att kost och träning sköts som bäst halvseriöst, och att personen i fråga är en s.ka "periodare".
Är det då smart att preppa? Nä knappast, men det är hans beslut och jag tänker inte lägga vidare vikt vid det.
Ser nämligen flertalet på gymmet som varit där i flera år från och till, men de ligger fortfarande och reppar på 60kg. Ingen ovanlig syn direkt.

Jag tror dock jag förstår din teori, att skulle det vara så att TS börjar sköta allt runt omkring i samma veva han börjar med RAD-140 så kan vi knappast veta huruvida det var preppet eller att hans omständigheter förbättrades avsevärt.

Kul med diskussion f.ö, men lägg ner attityden, de blir liksom inte roligare för det

Det där med att det är en kul diskussion är en åsikt jag inte delar. Istället tycker jag att hela diskussionen som följt är tragisk. Dels för att TS måste dopa sig till resultat som utan större problem bör kunna nås utan några som helst otillåtna medel. Dels för att mindre begåvade personer som du kommer och ifrågasätter synpunkter som har uppenbar relevans för den som besitter grundkunskaper i relevanta områden.

Vad gäller "attityden" du tycker dig se i mitt första inlägg i tråden så vänligen precisera och motivera i vad den består i. Om du vill kan du göra det i form av ett grupparbete på den särskola där du är elev som du sedan skickar i pdf:format till en mail du kan få via PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in