Citat:
Ursprungligen postat av
DJAlter70
Årets säsong var totalt sett en riktigt seg historia, framför allt pga tråkiga och klantiga tjuvar. Men även produktionen verkar klippt ihop programmet sämre.
Många här i tråden verkar se programmet som en dokumentär och bedömer därefter...
Nu är det ett familjeprogram som sändes på söndagar kl.20.00.
Klart att det inte blir realistiskt. Även dom fd Poliserna tar det ibland med en klackspark och får lite för hård kritik här av klassiska FB inlägg som hatar Snuten.
Tror nog dom var lite mer seriösa när dom var snutar än I programmet. Och ibland verkar dom bara gå på tomgång.
Men tjuvarna i år?
Vilka sopor och tråkiga karaktärer.
Sen blir det tråkigt när man väljer att i varje avsnitt ha en huvudperson som följs. Bättre om man skulle hoppa mer mellan olika tjuvarna och jakten på dom.
Tycker programidén är kul men den skulle behöva fixas till lite. Man får ta det för vad det är, lite småttöntigt men ändå lite kul att följa.
Jag är en av de skyldiga till den väl hårda kritiken mot poliserna och det är inlägg jag hade ändrat på idag. De skrevs efter lite för många bärs någon kväll. Det var väldigt onödigt och dumt av mig att skriva enskilt om olika f.d. poliser. Däremot vidhåller jag att polisen som institution och organisation i Sverige är oerhört dålig.
Jag lyckades faktiskt se hela den första säsongen, men den andra säsongen gav jag helt enkelt upp - den var för dålig - av ungefär de anledningar som du skrev.