2020-11-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Man kunde ju nästan tro att Swish hade gjort en produktplacering i avsnittet så många gånger som det förekom. De verkade tycka att det var så coolt att de kunde få fram en persons namn genom att swisha 1 kr till den personens telefonnummer. Visst i fall där någon har något hemligt nummer eller liknande men ändå Swish kan det kanske vara en bra metod. Dessa amatörtjuvar hade ju dock säkert helt öppna nummer och det hade varit lika lätt att hitta namnet på hitta.se eller liknande. Då slipper man också lämna något spår efter sig i form av 1 kr som har förts över.

Dock görs väl ingen transaktion, mottagarnamnet kommer fram innan man signerar. Men jag gick i liknande tankar och det kändes som att man mest ville "show-off" och skryta med sina färdigheter.

Om inte annat ett sätt för att slippa censurera adressen eftersom bara namnet dyker upp där.
Citera
2020-11-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Man kunde ju nästan tro att Swish hade gjort en produktplacering i avsnittet så många gånger som det förekom. De verkade tycka att det var så coolt att de kunde få fram en persons namn genom att swisha 1 kr till den personens telefonnummer. Visst i fall där någon har något hemligt nummer eller liknande men ändå Swish kan det kanske vara en bra metod. Dessa amatörtjuvar hade ju dock säkert helt öppna nummer och det hade varit lika lätt att hitta namnet på hitta.se eller liknande. Då slipper man också lämna något spår efter sig i form av 1 kr som har förts över.

Swish-metoden som poliserna använder sig av lämnar inga spår (hos mottagaren), eftersom att man aldrig slutför transaktionen. När man kommer till BankID så är det bara att stänga av.
Citera
2020-11-16, 09:54
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Jäklar vilka tatueringar en av snutbrudarna har. Ser ju vrickat ut.
En riktig lantlolla med enormt bekräftelsebehov. Drömmer om att vara coolaste bruden på bilträff i Torsby. Äger förmodligen även en pitbull och tung mc. Jävla clown.
Citera
2020-11-17, 01:00
Bannlyst
Vilket skräpprogram.

Kollade ett par avsnitt från säsong 1 - då kör polisen masttömning från mötesplatsen där deltagarna träffades första gången - men då var ju inte programmet igång, dom visste inte vad det gick ut på, och dom hade inte själva träffat varandra eller bestämt vart dom skulle ses.
Att då plocka folks mobiltelefoner i det läget kan ju knappast räknas som rent spel.
Citera
2020-11-17, 08:20
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Vilket skräpprogram.

Kollade ett par avsnitt från säsong 1 - då kör polisen masttömning från mötesplatsen där deltagarna träffades första gången - men då var ju inte programmet igång, dom visste inte vad det gick ut på, och dom hade inte själva träffat varandra eller bestämt vart dom skulle ses.
Att då plocka folks mobiltelefoner i det läget kan ju knappast räknas som rent spel.

Tycker den biten är kanske lite otydligt berättad, men helt rent spelad.

Jag tolkar det som att de gjorde två besök i ladan. Vid det första besöket står de runt ett bord och fick uppdraget. När deltagarna efter mötet kommer hem gör de lite förberedelser.

Sedan ser man de komma in i ladan igen i andra kläder, Ida har med sig en bultsax. Jag har tolkat det som att masttömningen avser endast det andra mötet då alla deltagare är medvetna om att det är en kupp de är där för att planera. Varför annars skulle Ida ta med en bultsax?

Men håller med om att vissa regler är slarvigt förmedlade.
Citera
2020-11-17, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Tycker den biten är kanske lite otydligt berättad, men helt rent spelad.

Jag tolkar det som att de gjorde två besök i ladan. Vid det första besöket står de runt ett bord och fick uppdraget. När deltagarna efter mötet kommer hem gör de lite förberedelser.

Sedan ser man de komma in i ladan igen i andra kläder, Ida har med sig en bultsax. Jag har tolkat det som att masttömningen avser endast det andra mötet då alla deltagare är medvetna om att det är en kupp de är där för att planera. Varför annars skulle Ida ta med en bultsax?

Men håller med om att vissa regler är slarvigt förmedlade.

Tack ja du har nog rätt, jag tittade lite slarvigt.
Intressant hur dom "tänker" angående t ex maskering vid brottet, men inte vid rekandet innan eller när dom övertänker saker och ställer till det av den anledningen t ex registreringsplåtarna.
Citera
2020-11-17, 14:03
Medlem
Det är före detta poliser, vad är anledningen till att de inte arbetar som poliser idag?
Citera
2020-11-17, 16:35
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är före detta poliser, vad är anledningen till att de inte arbetar som poliser idag?

De har pallat äpplen
Citera
2020-11-22, 19:25
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Smart att inte täcka för ansiktet under ett pågående rån. Trodde det var första punkten i Robbery For Dummies.

Den tatuerade polisen är ju också lite väl självbelåten för att göra hackiga saker som att titta upp folk på Ratsit och länka samman Facebook-profiler. I nästa avsnitt ser vi henne skriva Google-sökningar inom citattecken för att hitta exakta matchningar.
Citera
2020-11-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Anna och Lena har en podd ihop (över min döda kropp) där dom berättat varför just dom inte är poliser längre. Anna fick jobb som rättsondontolog och slutade därför som polis men gick i våras tillbaka till polisen. Lena ogillade vissa konsekvenser av omorganiseringen och jobbar idag istället som livvakt och föreläser om säkerhet. Vad gäller de andra vet jag inte men kan tänka mig att flera gått över till den privata sektorn som exempelvis livvakter eller konsulter/föreläsare.
Citera
2020-11-22, 21:09
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladFlata
Anna och Lena har en podd ihop (över min döda kropp) där dom berättat varför just dom inte är poliser längre. Anna fick jobb som rättsondontolog och slutade därför som polis men gick i våras tillbaka till polisen. Lena ogillade vissa konsekvenser av omorganiseringen och jobbar idag istället som livvakt och föreläser om säkerhet. Vad gäller de andra vet jag inte men kan tänka mig att flera gått över till den privata sektorn som exempelvis livvakter eller konsulter/föreläsare.

Jobb som ger mer frihet i yrket + bättre betalt ..
Citera
2020-11-22, 21:12
Medlem
GrillTeknikers avatar
Programmet spelades in i April/Maj vad det verkar, så jag blev lite nyfiken på hur de resonerat om Covid-19. Läste i en artikel i Aftonbladet där SVT säger att

"... vi endast samlar alla medverkande ett fåtal gånger, vid dessa tillfällen inför vi också extra säkerhetsåtgärder."

I kvällens avsnitt samlades de i en sjöbod, det var verkligen ingen social distansering där inte. Bara jag som tyckte det inslaget verkade både onödigt och oansvarigt mitt i Corona-vågen i våras? Inget som sades där kunde ju inte ha sagts via SMS. Och om de tvunget ville ha in "meddelande via ICA's anslagstavla"-grejen så kunde de ju setts utomhus?

Men jaja, båthusscenen får väl stå som exempel på svenskens dumdristiga inställning till Covid-19 antar jag...

Källa: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kJrGEk/svt-stoppar-inte-inspelningen-av-tjuv-och-polis-trots-krisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in