Något lustigt att de flesta av de f.d. poliserna inom utredning är totala PK-poliser. De klassiska "våld mot barn", "våld mot kvinnor", "dialogpolis", "våld mot barn x2", "expert mot hatbrott och extremism" (låt mig gissa, uteslutande fokus mot högern?), osv. Det är inte direkt eliten som befinner sig i kamerorna. Låt mig gissa, de sa upp sig efter de förstod att a) de är för dåliga för att kasta sten, b) verkligheten sa emot deras egna övertygelser och c) de kunde inte rädda världen. Verkligen rätt polismaterial. Riktiga karriärister där och karriäristerna har inte direkt varit lysande, om man säger som så.
Extra tydligt hur oerhört komplicerat teknikern bestämmer sig för att lösa problemet med den extra GPS:en. Det är fan skämskudde på den. 30 års erfarenhet. Tänk för fan människa! Tänk! Nä, det var för jobbigt, låt oss åtgärda reaktionärt vad fan jag helst tänker på. Ungefär som den svenska polisandan då, från topp till botten.
Det är lite pinsamt hur korkade aktörerna är. De har ett helt jävla Internet. De har någorlunda koll på kameror, men de har ingen koll på däckspår när de lämnar en verkstad öppen med stora dörrar? Skoavtryck, osv? Hur fan kan man lämna nästet på vid gavel? Var det arrangerat eller var de så korkade, obetänksamma och stressade? Det är så mediokert. Det är pinsamt hur dåligt de organiserar sig. Sopa igen, spola bort! Observera ny miljö och identifiera faror. Hur de missar kameran i valvrummet är pinsamt, den var inte direkt osynlig. Hur kan de tillåta sig ägas så hårt av adrenalin och stress? Andas för fan. Verkligen totala amatörer. Är vanliga svenskar såhär korkade? Tydligen.
Ju mer jag ser av poliserna, desto mer förstår jag att uppklarningsprocenten bland brott är den sämsta i hela Skandinavien med råge. De vi har är PK-poliser och är utbildade inom PK ("Jag tyckej om bajn och föjsvajaj kvinnoj, hataj de som inte tyckej om invandjaje och jag föjespjåkaj att Svejige ska jädda väjden!". Alla med cynisk erfarenhet och grundläggande förståelse för polisarbete är utfrysta och de har sagt upp sig för längesedan. Här får vi bloggarna bland PK-poliserna och det räcker när de har sopor som motstånd. Det är lite som Sveriges svar på "Cops" - brott lönar sig inte.
Lysande. Brottsligarna är kassa, men jag förstår framförallt hur värdelös den svenska poliskåren är när man ser avskrapet i aktion. Kreativiteten är borta, de flamsar runt i sina PK-hjärtefrågor och blir så sinnesslöa som man förväntar sig när det kommer till aktion. Men det mediokra arbetet räcker för att sätta dit totala amatörer, det är ändå tränade sopor mot otränade sopor. I den verkliga världen läggs utredningen ned ganska omgående, för dialogpoliser och "open source"experter som heter som substantiv hjälper inte särskilt mycket. Vad fan hette hon? Stubbe? Jag minns inte.
Då räcker det inte att kolla facebook och instagram. Även om man kan sätta dit en pensionär för hatbrott för att de skriker ur sig sin frustration att ha blivit rånad och misshandlad och förnedrad av ett invandrargäng. Bra jobbat, huvudet på spiken! DÄR ligger problemet! Svenskar accepterar inte Det Nya Sverige. Och jag är vänster, sug på den.
Spanarna är förvisso duktiga, men det kräver inte särskilt mycket mer än träning och ihärdighet för att bli det. Det är inte där skruven är lös. Det är polisledningen som haft en skruv lös i decennier som är problemet. Politiskt styrda idioter som utbildar nollor och avskyr gammal kompetens. Man blir fan matt att se vilka clowner som är veteraner inom poliskåren.
Det är just att kreativiteten är så död bland poliserna som slår mig. Att amatörerna är medelmåttiga sopor är förväntat. Det är just hur dåliga poliserna är som är så skrämmande. Snutarna fastnar för en hypotes och störtdyker in i den. Ingen ifrågasätter, det är så viktigt att vara PK. Inget motstånd. Någon kan ju bli kränkt? Ifrågasätt för fan! Man blir så matt. Ingen gemensam prestationsförmåga där inte, så länge man inte "kränker" någon. Inte undra på - gudskelov - att dessa inte längre är poliser. Fy fan.
Förvisso är det lätt och rätt när man motarbetar totala amatörnollor, som sagt. Men när denna hög av "utbildade" dönickar ska utreda riktiga brott mot proffs: herregud så körda de är. Poliserna är tränade amatörer mot totala amatörer. När de kriminella är proffs så står PK-dialogpolisen helt handfallen och stannar i "inga uppslag för vidare utredning". För de förstår inte polisarbete, de förstår bara sin drivkraft och ideologi.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-11-11 kl. 22:17.