2019-08-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Dags att börja kolla efter villa i Stockholm. Budget cirka 7 miljoner. Vill undvika stökiga invandrarområden där man inte vågar släppa ut kidsen. Förslag?

Jag skulle nog satsa på Lidingö, Täby eller Danderyd.

Bra dagis, förskolor och skolor. Alla 3 har nära till vatten om man är badsugen och familjevänliga rent allmänt. Man kan också känna sig trygg om kvällarna.

Om du planerar att få barnen att spela fotboll eller hockey så har alla 3 rätt bra klubbar vare sig det handlar om hockey eller fotboll.

Edit: Till skillnad från Åkersberga exempelvis så är det det nära city från Lidingö och Danderyd, Täby är aningen längre, men betydligt närmare än Åkersberga som ligger nästan 1 timme från stan om du räknar in byten i lokaltrafiken
Senast redigerad av Logisksvensk 2019-08-10 kl. 11:32.
Citera
2019-08-10, 11:26
Medlem
Österskär.
35 min med Roslagsbanan
från Östra Station.
30 km till Åkersberga, sen
ett par km till.
Känner familj med barn som
bor där. Lugnt, snyggt, nära
Trälhavet. Finlands båtarna i fonden.
I din prisklass. Skola finns i området.
Bra folk, svenskar med bra inkomster.
Österskär har eget postnr.
All service finns i Åkersberga.
Senast redigerad av Kalvstek 2019-08-10 kl. 11:30.
Citera
2019-08-10, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ligger väl i Tyresö och inte i Stockholm vad jag vet.

Jodå, Tyresö ligger både fysiskt inom Stockholm (län) och på pendlingsavstånd till Stockholm (Stad/City).

Eller tänkte du att förutsättningarna var en villa innanför tullarna?
Citera
2019-08-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Jag skulle nog satsa på Lidingö, Täby eller Danderyd.

Bra dagis, förskolor och skolor. Alla 3 har nära till vatten om man är badsugen och familjevänliga rent allmänt. Man kan också känna sig trygg om kvällarna.

Om du planerar att få barnen att spela fotboll eller hockey så har alla 3 rätt bra klubbar vare sig det handlar om hockey eller fotboll.

Edit: Till skillnad från Åkersberga exempelvis så är det det nära city från Lodingö och Danderyd, Täby är aningen längre..

Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Österskär.
35 min med Roslagsbanan
från Östra Station.
30 km till Åkersberga, sen
ett par km till.
Känner familj med barn som
bor där. Lugnt, snyggt, nära
Trälhavet. Finlands båtarna i fonden.
I din prisklass. Skola finns i området.
Bra folk, svenskar med bra inkomster.
Österskär har eget postnr.
All service finns i Åkersberga.

Bra förslag. Lägg till Vallentuna för lite mer plats att röra sig på. Vallentunas centrum känns också väldigt homogent. Åkersberga(vilket är tätorten där Österskärs-bor handlar och uträttar ärenden i) känns risigare. Dock stort plus för miljön i själva Österskär. Det är nog svårt att finna bättre kring Stockholm.
Citera
2019-08-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Bra förslag. Lägg till Vallentuna för lite mer plats att röra sig på. Vallentunas centrum känns också väldigt homogent. Åkersberga(vilket är tätorten där Österskärs-bor handlar och uträttar ärenden i) känns risigare. Dock stort plus för miljön i själva Österskär. Det är nog svårt att finna bättre kring Stockholm.
Man har förtätat på några ställen med BRF-hus.
Jag skulle välja Österskärsvägen mellan station
mot Österskärs Brygga och/eller mot vägen mot
Margerelunds sidan. Bägge nära vatten och bad.
Citera
2019-08-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas

Håller med om Vallentuna, personligen gillar jag Karby/Brottby i så fall. Sunnerstavägen och dess parhus ska vara ett mysigt område för barnfamiljer.
Citera
2019-08-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Håller med om Vallentuna, personligen gillar jag Karby/Brottby i så fall. Sunnerstavägen och dess parhus ska vara ett mysigt område för barnfamiljer.
Om man arbetar på ARN tex passar det perfekt.
Citera
2019-08-10, 11:45
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Jodå, Tyresö ligger både fysiskt inom Stockholm (län) och på pendlingsavstånd till Stockholm (Stad/City).

Eller tänkte du att förutsättningarna var en villa innanför tullarna?

Skriver man Stockholm avses Stockholms kommun.
Avser man länet skriver man Stockholms län.
Vill du ha mer mellanstadieundervisning?
Å villa innanför tullarna.... Det finns inte många sådana inte.
Citera
2019-08-10, 11:47
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Dags att börja kolla efter villa i Stockholm. Budget cirka 7 miljoner. Vill undvika stökiga invandrarområden där man inte vågar släppa ut kidsen. Förslag?
Norra ängby, Spånga, runtomkring vällingby får du villor i 7mkr klassen. Du måste upp i 10mkr för att bli helt blattefri.
Citera
2019-08-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Norra ängby, Spånga, runtomkring vällingby får du villor i 7mkr klassen. Du måste upp i 10mkr för att bli helt blattefri.

I norra ängby så blir det väl de små egna hems husen utmed drottningholmsvägen? De är inte stora...

Spånga Vällingby...bättre än de riktiga negerhålen men enbart marginellt. Ligger för nära smutsen för att kännas som ett bra val.
De som yrar om Lidingö/Danderyd/Täby har mer noll koll på vad 7mille köper där om vi talar om fristående villor med tomt.
Radhus/BRF Parhus etc finns det nog,men det vill jag inte kalla för en villa.

Österskär låter trevligt. Dit ska jag ta en tur och kika själv. Tack för tipset.
Åkersbergas utkanter har trevliga områden,men själva Åkersberga centrum med kringliggande bostader tyckte jag var rätt sunkigt.
Citera
2019-08-10, 12:09
Medlem
Jannebigplays avatar
Norrort har många bra områden. Vallentuna, Vaxholm, Täby.
Citera
2019-08-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
I norra ängby så blir det väl de små egna hems husen utmed drottningholmsvägen? De är inte stora...

Spånga Vällingby...bättre än de riktiga negerhålen men enbart marginellt. Ligger för nära smutsen för att kännas som ett bra val.
De som yrar om Lidingö/Danderyd/Täby har mer noll koll på vad 7mille köper där om vi talar om fristående villor med tomt.
Radhus/BRF Parhus etc finns det nog,men det vill jag inte kalla för en villa.

Österskär låter trevligt. Dit ska jag ta en tur och kika själv. Tack för tipset.
Åkersbergas utkanter har trevliga områden,men själva Åkersberga centrum med kringliggande bostader tyckte jag var rätt sunkigt.
Åkersberga C är kanske sunkigt men mer trist tycker jag.
Passar bra om man bor ett par km därifrån.
Österskär verkar säkert men det finns svenska ungdomar
i dom finare villorna som kan bli ligister.
Som i alla bättre områden i värsta fall.
Det är som hundvalpar.
Uppfostran!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in