2019-08-09, 19:25
Medlem
Jag undrar över hur integrationen har gått mellan de två länderna .. Sverige vet jag redan om redan ..

Jag vill inte ha några gamla upplevelser, alltså nya, eventuella erfarenheter? Finns det någon här som har varit i Storbritannien på senaste tid? Alltså inte längesen helst från 2017 - 2019?

Någon med direkt erfarenhet vet hur integrationen går i Storbritannien?
Citera
2019-08-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Jag undrar över hur integrationen har gått mellan de två länderna .. Sverige vet jag redan om redan ..

Jag vill inte ha några gamla upplevelser, alltså nya, eventuella erfarenheter? Finns det någon här som har varit i Storbritannien på senaste tid? Alltså inte längesen helst från 2017 - 2019?

Någon med direkt erfarenhet vet hur integrationen går i Storbritannien?

Invandrare i Storbritannien pratar engelska. I Sverige finns irakier sedan 1992 som behöver tolk i alla kontakter med vård och myndigheter.
Citera
2019-08-09, 20:03
Medlem
Londons borgmästare är muslim. Om det betyder att integrationen lyckats kan det tvistas om.
Citera
2019-08-10, 01:48
Medlem
Gronladans avatar
London är ca. till hälften utomlandsfött. På mitt jobb har vi uppskattningsvis 5% britter, max 10%. Var på besök på ett universitet där en kurs hade 100% kineser som elever, de kunde knappt engelska. Rätt kul och bisarrt. Tydligen är de de enda som har råd med utbildningen/levernet så centralt.

Jag bor i ett jävligt sjaskigt område. Halalmatställen, sunkiga lägenheter och skitigt som fan. Hälften av kvinnorna går i heltäckande burka, vilket jag nästan aldrig har sett i Sverige, och även männen bär religiösa kläder. Flickor, 5 år gamla har slöja på sig.

Britterna själva gör inte så mycket väsen av sig. De är lite mer medgörliga än svenskar (ja, seriöst) när det kommer till det hela med globalisering, invandring, tvivelaktig yttrandefrihet, övervakning mm. Absolut ingen vill sticka ut hakan så länge man klarar sig undan. Det är min uppfattning i alla fall. Finns ingen stolthet, ingen glöd, förutom att nå fram till fredagsfyllan. Väldigt trendiga, konflikträdda och nästan lite robotaktiga.

Ja nog ser det dystert ut för britterna här, för någon brittisk stad är det inte, utan en global. Integration i allra högsta grad, då det ursprungliga kulturen helt enkelt har suddats ut (vilket är hela poängen med integration). Jag tror inte att det kommer att ändras i framtiden, utan snarare späs på, och andra storstäder kommer gå samma öde till mötes. Ser antagligen helt annorlunda ut på landsbygden. Brottsstatistiken talar för sig själv och fattigdom/hemlöshet/drogberoende ser man överallt.
Senast redigerad av Gronladan 2019-08-10 kl. 01:54.
Citera
2019-08-10, 09:14
Medlem
Citat:
The UK now has one of the highest number of recorded*acid attacks*per person of any country in the world, and the figure is expected to rise further, police have warned.
Citat:
More than 400 such attacks were recorded in the six months to April – an average of two a day.
Citat:
London has emerged as a hot spot for acid attacks in recent years, with more than half of incidents within the UK taking place in the capital.

Citat:
In 2018/19 the number of knife crime offences recorded in London reached almost 15 thousand, an increase of more than five thousand compared with 2015/16. This rise reversed the trend of decreasing knife crime offences recorded between 2011/12 and 2014/15, which saw a reduction of knife crime offences from just over 14 thousand to under 9.7 thousand.
London visar vägen 👍
Citera
2019-08-10, 09:24
Medlem
TraXzmans avatar
Det är bara massa politiker opportunismer som går emot höger populismen eller går emot vanlig nytta med välfärds populism samt vetenskaplig pragmatism, sen har du dumdryga vänsterpopulister som ändå blir blåst av styrande opportunismerna... Allt går i ett ekorrhjul

Integration är ett ironiskt svepskäl
Senast redigerad av TraXzman 2019-08-10 kl. 09:32.
Citera
2019-08-10, 09:30
Medlem
Londonistan är säkert en förebild för svenska politiker, är väl en tidsfråga innan statsministern i Sverige heter Mohammad eller Abdul.
Citera
2019-08-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
London är ca. till hälften utomlandsfött. På mitt jobb har vi uppskattningsvis 5% britter, max 10%. Var på besök på ett universitet där en kurs hade 100% kineser som elever, de kunde knappt engelska. Rätt kul och bisarrt. Tydligen är de de enda som har råd med utbildningen/levernet så centralt.

Jag bor i ett jävligt sjaskigt område. Halalmatställen, sunkiga lägenheter och skitigt som fan. Hälften av kvinnorna går i heltäckande burka, vilket jag nästan aldrig har sett i Sverige, och även männen bär religiösa kläder. Flickor, 5 år gamla har slöja på sig.

Britterna själva gör inte så mycket väsen av sig. De är lite mer medgörliga än svenskar (ja, seriöst) när det kommer till det hela med globalisering, invandring, tvivelaktig yttrandefrihet, övervakning mm. Absolut ingen vill sticka ut hakan så länge man klarar sig undan. Det är min uppfattning i alla fall. Finns ingen stolthet, ingen glöd, förutom att nå fram till fredagsfyllan. Väldigt trendiga, konflikträdda och nästan lite robotaktiga.

Ja nog ser det dystert ut för britterna här, för någon brittisk stad är det inte, utan en global. Integration i allra högsta grad, då det ursprungliga kulturen helt enkelt har suddats ut (vilket är hela poängen med integration). Jag tror inte att det kommer att ändras i framtiden, utan snarare späs på, och andra storstäder kommer gå samma öde till mötes. Ser antagligen helt annorlunda ut på landsbygden. Brottsstatistiken talar för sig själv och fattigdom/hemlöshet/drogberoende ser man överallt.

Alla britters mål är att flytta till solen och bli fyllo på heltid. Annars är det som du skriver. Om det finns något land där människor nästan är mer PK än i Sverige är det Storbritannien. Där är det typ suspekt att säga att man inte gillar Kina-mat.
Dessutom så skaver det eftersom att den stora merparten av britterna är typ från grottmänniskostadiet(arbetarklass rent genetiskt) även om de har ett jobb där de måste bära kostym. Sedan har de blivit itutade från barnsben att ingenting med Storbritannien är okej. Allra minst maten, förstås. Men egentligen inget annat heller.
Därför försöker de vara så franska som möjligt, för att framstå som sofistikerade. Detta i en brittisk tappning innebär att de beställer in en flaska champagne(eller något billigare substitut) på eftermiddagen i stället för en kopp te. Eftersom att kopp te är brittiskt är det inte bra. Champagne är franskt, men de är ju så galet osofistikerade att de inte fattar hur, när eller var man dricker champagne.
De ser det som en winwin-situaton(fast de inte vill kännas vid det själva). "Här sitter jag och är sofistikerad, samtidigt som jag kan bli full på eftermiddagen mitt i veckan".

Det finns vidare en föreställning i Sverige om en "brittisk pubkultur" som sägs innebära att de kan gå ut och "ta en öl". Glöm det! Det kan de inte! De går ut och tar åtta öl. Mer på helgen, givetvis.

Tillägg: Det kanske tydligaste beviset för hur jäkla tappat Storbritannien har blivit är att den italienska julkakan panettone nuförtiden säljer mer än den klassiska plum pudding i landet under julen. Vad i helvete är det, liksom? Ja, man kan tycka att den italienska varianten är godare, men det är liksom inte det som är grejen. Jag är väl inget större fan av vår julskinka, men att som köttätare byta ut den mot något annat protein på julafton känns ju liksom inte aktuellt. Då kan man väl ta in den eventuella influensen utifrån som ett kul komplement!? Men nej då, inte i England. "Titta en italiensk kaka! Den ska jag köpa så att jag blir sofistikerad!"
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2019-08-10 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in