2019-08-08, 17:16
Medlem
i ca 3 år så har jag 1 gång om året blivit biten vid höger knäskål där det är 2 st huggtänder håll där ena är på en åder och knäet svullnade upp o det kliar..där är sår ruvor som blöder lätt ifall man pillar bort dom...brukar hända på höst vinter och jag har mysbyxor på mig när jag sover...

nu ca 2 veckor sedan så blev jag biten på samma ställe igen och precis upptäckt ett bett till på vänster armbåge som är lika gammalt..lyckas mäta mellanrummet på blodhåls huggtänder och det är ca 1cm...

så jag försökte söka om vad det kan vara för spindel på nätet men har inte hittat någon info...bor i ett gammalt hus i malmö...med källare, garage, trädgård m.m

tycker inte om att det har hänt på sommaren när det finns gott om mat ute...
Citera
2019-08-08, 17:30
Medlem
NeoCrusaders avatar
Om det nu är ett bett gjort av ett kryp är det troligare att det görs av diverse parasiter i stil med löss, myggor eller valfritt blodsugande djur. Storleken beror säkert på allergi. Börja med att leta efter vägglöss. Har du husdjur?
Citera
2019-08-08, 17:37
Medlem
kalkryggars avatar
Spindel i Malmö med huggtänder som biter dig?

Wtf... har hört att invandrarna ställer till det rejält i Malmö, men vad skulle det vara för spindel menar du?

Kan det vara sporrspindeln som gnager på dig?
Citera
2019-08-08, 18:56
Medlem
Alla spindlar är mer eller mindre giftiga men inte alla kan bita genom huden. Finns ingen svensk art som kan bita en människa.
Måste vara löss.
Citera
2019-08-08, 19:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Bromsar klipper upp huden.

Men löss låter inte helt otroligt.
Citera
2019-08-08, 19:09
Medlem
ghostedbymes avatar
korsspindel finns , som ett getingstick blir det , men nå 10mm mellan gaddarna har de inte
Citera
2019-08-08, 19:15
Medlem
NeoCrusaders avatar
Täck för alla öppningar till rummet där du blev biten och uttnyttja dig sedan av Zyklon B eller liknande, bara att läsa instruktionerna på förpackningen.

Har personligen mest problem med att insekter som bara kanske bits kommer in, exempelvis rovskinnbaggar. Kan skicka några till dig, hört att deras bytesdjur inkluderar vägglöss, vilket jag självfallet inte har hemma.
Citera
2019-10-12, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnytightlips
Alla spindlar är mer eller mindre giftiga men inte alla kan bita genom huden. Finns ingen svensk art som kan bita en människa.
Måste vara löss.

Jag har blivit biten i handflatan utav en korsspindel och det gjorde fan så ont, så du har fel om den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in