2019-08-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Det finns tv olika varianter. M365 och M365 Pro. Pro-modellen har bttre batterikapacitet s du kan kra lngre, den har ven ngot mer motoreffekt s accelerationen br vara bttre. Sedan har den ven ngot bttre bromsar. Ska du anvnda den mer som en moped s kan jag varmt rekommendera att skaffa Pro, den r vrd varenda krona.

OK. Jag skall tnka p det till imorgon.
Citera
2019-08-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
https://www.youtube.com/watch?v=1i6g-la23HE
Tittade p denna. Mycket bra test.
Citera
2019-08-08, 21:57
Medlem
sommarlovs avatar
Dr jag bor fr man inte ha moped/motorcykel i cykelrummet, styrelsen hnvisar till brandregler.

Vi fr inte heller ha dom p grden eller trottoaren....
Citera
2019-08-09, 07:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Dr jag bor fr man inte ha moped/motorcykel i cykelrummet, styrelsen hnvisar till brandregler.

Vi fr inte heller ha dom p grden eller trottoaren....
r det en klass 2 moped s har styrelsen inga befogenheter att frbjuda parkering p trottoar frutsatt att det finns plats eller i cykelpakering p grden men inget ovanligt att det gnlls nd om det.
Citera
2019-08-09, 07:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
whoco5:

vriga fordon --> Motorcyklar och mopeder
/Moderator
Citera
2019-08-09, 10:13
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
r det en klass 2 moped s har styrelsen inga befogenheter att frbjuda parkering p trottoar frutsatt att det finns plats eller i cykelpakering p grden men inget ovanligt att det gnlls nd om det.
Har du en klla p att fastighetsgaren inte fr frbjuda parkering/infart av motorfordon p grden?
Fastighetsgaren r BRF, styrelsen representerar fastighetsgaren.
Senast redigerad av trottwell 2019-08-09 kl. 10:21.
Citera
2019-08-09, 10:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du en klla p att fastighetsgaren inte fr frbjuda parkering/infart av motorfordon p grden?
Fastighetsgaren r BRF, styrelsen representerar fastighetsgaren.
Mina kllor r bla svea rikes lagbok och advokat frn hyresgstfreningen jag haft personlig kontakt med angende parkering av moped klass 2 i cykelstll, moped klass2 klassas i mngt och mycket som cykel enda undantaget jag p rak arm kan komma p gller brandskydd och cykelrum i bostadshus.
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-08-09 kl. 10:52.
Citera
2019-08-09, 11:02
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Mina kllor r bla svea rikes lagbok och advokat frn hyresgstfreningen jag haft personlig kontakt med angende parkering av moped klass 2 i cykelstll, moped klass2 klassas i mngt och mycket som cykel enda undantaget jag p rak arm kan komma p gller brandskydd och cykelrum i bostadshus.

Jag r inte sker p att det hller i rtten, "svea rikes lagbok" har du lagrum? Lite petigt, det finns inga advokater p hyresgstfreningen, dr finns bara lgklassiga jurister som inte fick kvalificerade jobb, en advokat r ledamot av advokatsamfundet och skulle aldrig i sitt liv ta anstllning hos Hyresgstfreningen.

Hyresgstfreningen tjafsar om allt i ett desperat frsk att visa de flyende medlemmarna att freningen behvs.
Senast redigerad av trottwell 2019-08-09 kl. 11:08.
Citera
2019-08-09, 13:54
Medlem
Isnatts avatar
Jag hade min moppe i cykelrum. Dr stod ven en skylt med 'mopeder' p vggen. Fanns plats fr ett par stycken. Stod ven ett par andra mopeder dr inne bland vriga cyklar, en monkeybike och en liknande som du TS lnkar till.
Frskte en gng f ner min moppe i kllarens frrd. Var omjligt, fr snvt utrymme att svnga in den i hissen.
Citera
2019-08-11, 20:01
Medlem
Hamprs avatar
Citat:

N, har du bestmt dig n? Kom precis hem frn en tur p min, mrks att sommaren brjar ta slut redan
Citera
2019-08-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
N, har du bestmt dig n? Kom precis hem frn en tur p min, mrks att sommaren brjar ta slut redan
Jag har kpt en faktiskt som skall lev i nsta
vecka 19/8.
Senast redigerad av Kalvstek 2019-08-11 kl. 20:45.
Citera
2019-08-11, 20:41
Medlem
Citat:
Jag har kpt en faktiskt som skall lev i veckan.
Frn Elgiganten. Dom har ordning p garantier och jag vet att det inte
r nt problem att f reklamera om det behvs etc.
Dessutom har jag inte lngt till en butik.
Senast redigerad av Kalvstek 2019-08-11 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in