• 1
  • 2
2019-08-08, 15:15
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Har jag förstått dig rätt att lösningen på problemet är att skjuta Putin?

Avsätt honom, deportera honom till ett återuppöppnat Gulag i Sibirien, och jämna skithålet Moskva med marken.

Skämt åsido är detta tung och tragisk läsning. Hjärtat sjunker. Stackars far att hitta sin egna dotter på det där sättet. Hoppas han går full Gohei på björnjäveln nu.

https://www.youtube.com/watch?v=KYX-xmvj-dA
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-08-08 kl. 15:18.
Citera
2019-08-08, 15:55
Medlem
A.Ericssons avatar
Björnar finns i skogen. Björnar kan anfalla människor. Ok, so? Givetvis en enorm tragedi att förlora sin dotter, men fortfarande; ni som börjar gapa om rysk byråkarti, hävda att vi borde utrota alla björnar osv, är ni efterblivna? Det är naturens gång, och ärligt talat, hur många dör av björnattacker varje år? Inte är det många.

Blir ni lika upprörda över de som våldtas och mördas av araber och negrer? Vare sig vanliga kriminella blattar som dödar svennar för att det är kul, eller organiserade terrordåd...

Det är nämnligen hundratusentals fler fall än björnattacker varje år.
Citera
2019-08-08, 16:10
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Björnar finns i skogen. Björnar kan anfalla människor. Ok, so? Givetvis en enorm tragedi att förlora sin dotter, men fortfarande; ni som börjar gapa om rysk byråkarti, hävda att vi borde utrota alla björnar osv, är ni efterblivna? Det är naturens gång, och ärligt talat, hur många dör av björnattacker varje år? Inte är det många.

Blir ni lika upprörda över de som våldtas och mördas av araber och negrer? Vare sig vanliga kriminella blattar som dödar svennar för att det är kul, eller organiserade terrordåd...

Det är nämnligen hundratusentals fler fall än björnattacker varje år.

Dessutom vore det en katastrof för ekosystemet om vi utrotade björnen. Men vi människor är ju snyfthycklare av rang som ständigt ska hålla på att böla om hur orättvis naturen är medans vi själva våldtar den.

Däremot är detta fortfarande en djupt tragisk händelse och i detta fall hoppas jag fadern till denna flicka tar ut sin hämnd på just detta specifika fall av rabies-helvete till björn Gohei i Silver Fang style.

https://www.youtube.com/watch?v=MtdF2M9gk0E
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-08-08 kl. 16:13.
Citera
2019-08-08, 16:28
Medlem
Flasebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Dessutom vore det en katastrof för ekosystemet om vi utrotade björnen. Men vi människor är ju snyfthycklare av rang som ständigt ska hålla på att böla om hur orättvis naturen är medans vi själva våldtar den.

Däremot är detta fortfarande en djupt tragisk händelse och i detta fall hoppas jag fadern till denna flicka tar ut sin hämnd på just detta specifika fall av rabies-helvete till björn Gohei i Silver Fang style.

https://www.youtube.com/watch?v=MtdF2M9gk0E
Så om flertalet björnar går "rabies" på människor under nästkommande år, ska de alla tas hämnd på?
Många bäckar små blir till en å?
Du går emot ditt eget uttalande här. Naturen har bara sin gång och ingen vet hur det hela egentligen gick till. Hon kanske gick mot denna björn i full tro att inget skulle hända? Läroläxa dock med dödlig utgång om så, ingen vet.
I denna situation löser inte hämnd något, inte mot vilt som säkerligen kan ha varit utsvulten och råkade tima in det hela med just ett barn som var ute själv i ett sådant typiskt björnområde.
Fostra barnen med sunt förnuft, precis som att gå igenom valfritt typiskt luretillhåll som barn i en storstad under småtimmarna.
Senast redigerad av Flasebb 2019-08-08 kl. 16:35.
Citera
2019-08-08, 16:36
Citat:
Ursprungligen postat av Flasebb
Så om flertalet björnar går "rabies" på människor under nästkommande år, ska de alla tas hämnd på?
Många bäckar små blir till en å?
Du går emot ditt eget uttalande här, naturen har sin gång och ingen vet hur det hela egentligen gick till. Hon kanske gick mot denna björn i full tro att inget skulle hända? Läroläxa dock med dödlig utgång om så, ingen vet.
I denna situation löser inte hämnd något, inte mot vilt som säkerligen kan ha varit utsvulten och råkade tima in det hela med just ett barn som var ute själv i ett sådant typiskt björnområde.

Du har iofs en viss poäng i att hämnd kanske ändå inte är lösningen. Det är det nästan aldrig. Det är ju så äcklet i Christchurch resonerade. Han ville ju hämnas Ebba. Öga för öga är en väldigt sjuk, vidrig och ohederlig mentalitet som ofta bara orsakar mer onödigt lidande och elände för oskyldiga på kuppen.

Men du får helt enkelt bara ursäkta mig om jag blir lite triggad när det är 14-åriga flickor som blir strimlade dock. Men jag tar väl tillbaka en del av mitt förra inlägg till viss del. Du har en bra poäng. Det medger jag.

Jag tycker annars björnar är väldigt magnifika och ståtliga djur när de inte manglar ihjäl 14-åriga flickor på väg hem från affären.

https://youtu.be/rbE53XUtVw0
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-08-08 kl. 17:06.
Citera
2019-08-08, 18:23
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
.. Jag tycker annars björnar är väldigt magnifika och ståtliga djur när de inte manglar ihjäl 14-åriga flickor på väg hem från affären. ..
På väg hem från affären ... Björnen ville antagligen sno hennes mat. Jag har själv råkat ut för närgångna björnar när jag ätit min lunch i skogen.

Vad som förvånar mig är att byborna inte håller djuren utanför byn. Måste finnas män med bössa där som kunde gjort det dom skulle.
Citera
2019-08-08, 18:51
Medlem
lennythekings avatar
Tittar man på björnfilmer på YouTube så verkar ryssar överlag ha väldigt lite respekt för just björnar.
Kan ju vara under viss påverkan av vodka, men ändå..
Citera
2019-08-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Tragiskt. Nu till min kritik.

Är folk vanvettiga? Aldrig i mitt liv att jag låtit min 14åriga dotter bo och vistas i ett område, gå ensam om det fanns björnar i skogen.

För helvete.

Tycker vi borde skjuta ihjäl alla björnar och vargar i sverige förövrigt. Fan ska vi ha dom för bura in dom på ett zoo istället.

Det finns varg och björn i de svenska skogarna också.
Att skjuta dessa djur kommer rubba balansen och det är inte bra alls.
I slutändan finns det kanske inget att leva av för oss människor.

Sist jag bodde i husvagn o plockade blåbär i dalarna så var det färsk björnspillning utanför dörren på morgonen.
Man får lära sig leva med naturen.

Skräm bort björnar o vargar om de är nära bebyggelse.
Annars så fungerar det att låta när man är ute i skogen. Då försvinner normala björnar.
Farliga björnar får man skjuta av.
Citera
2019-08-09, 23:15
Medlem
Om detta hade skett i sverige, hade man då gått ut med informationen om att hon fick håret bortslitet och halsen nästan avskuren osv? Behövde verkligen de groteska detaljerna anges i artiklarna?
Citera
2019-08-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Om detta hade skett i sverige, hade man då gått ut med informationen om att hon fick håret bortslitet och halsen nästan avskuren osv? Behövde verkligen de groteska detaljerna anges i artiklarna?

Svenska tidningar skulle inte publicerat sådan information. Men någon FB-användare skulle glatt gjort det om han/hon lyckats komma över informationen.
Citera
2019-08-15, 18:25
Medlem
Björnar är rovdjur, precis som oss. Typsikt verklighetsförnekande vänsterblivna att skylla något sånt här på människan (dvs alla människor utom just de själva som alltid vet bäst).
Citera
2019-08-16, 11:08
Medlem
Jormapormas avatar
Ett tydligt exempel hur det kan gå om man inte skjuter av rovdjur, särskillt de som rör sig nära människor. Bara en tidsfråga innan det sker i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in