2019-08-25, 12:12
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Men Oskarshamn har nog det bästa facit då de mött klart bättre lag än Brynäs och Rögle.

Har dålig koll på Oskarshamn, men det är ingen skräll att nykomlingar brukar ge järnet i början, skit samma att det är träningsmatcher. De kan säkert ta en drös med trepoängare i serien också, men frågan hur bred trupp de har. Orkar de säsongen ut?

De gjorde ett grymt kval när de gick upp, spelar en rolig hockey.
Citera
2019-08-25, 17:37
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Rögle har ju ett dubbelmöte med mäktiga Växjö kvar så där kommer de få bekänna färg. Ska bli intressant att se Bokk i sin nya miljö. Tror han har hyfsad chans att göra en bra säsong kommande år.
Ny miljö eller ej, jag skulle säga att det är förväntat att en 20 åring draftad i första rundan tar några steg framåt
Citera
2019-08-25, 18:04
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Ny miljö eller ej, jag skulle säga att det är förväntat att en 20 åring draftad i första rundan tar några steg framåt

Ja, 23 poäng på 47 förra säsongen. Nu gick det ju troll i målskyttet för Växjö förra säsongen. Borde legat över 30 poäng utan problem förra säsongen. Framförallt tror jag han insett att han måste jobba hårdare om han vill prestera. Framförallt i defensiven.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-08-25 kl. 18:06.
Citera
2019-08-29, 16:43
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Rögle-Växjö ikväll, tror att det kan bli en spännande match där Rögle har värvat för att komma högt upp i tabellen. Skulle inte bli förvånad om det skulle bli förlängning eller straffar.
Citera
2019-08-30, 01:55
Medlem
Vanstertrollets avatar
Som vanligt ställs man mot mongolidlag som är ute efter att skada så mycket det bara går i den där förbannade jävla horturneringen dom kallar CHL. Snälla bara lägg ner skiten för helvete!
Citera
2019-09-01, 21:55
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Vågade faktiskt tro litegrann att Tommy Samuelsson och Klockare hade suttit ner och kommit underfund med vad som gick fel i spelet förra säsongen, men matcherna hittills har verkligen bevisat motsatsen. Den entusiasm man hade inför säsongen med nya unga spelare som Hugg, Olofsson, Broberg, Frödén har verkligen totaldött när man ser hur jävla dåligt spelet fortfarande är.

Man kan iaf konstatera att det inte kommer vara svårt att spela mot Skellefteå kommande säsong. Så länge man har 5 spelare vid röda (och det kommer man garanterat ha eftersom uppspelen antingen kommer för sent eller så ska det åkas upp med pucken i oändlighet) så kommer man kunna nolla oss i större delen av matcherna. PP ser också totalt fantasilöst ut med statiska spelare och långsamma passningar.
Citera
2019-09-03, 08:06
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposte...rna-2019-2020/

Vad tycker ni om årets matchtröjor? Jag anser att Leksands klubbmärke är för litet och jubileumsgrejen med att återinföra gult är inte särskilt snyggt. Men när man ser övriga lag får man ändå vara nöjd. Herregud vad fula tröjor. Brynäs är nära att få till det men Unicef-loggan är så irriterande.
Citera
2019-09-03, 10:47
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Brynäs är nära att få till det men Unicef-loggan är så irriterande.

Jag tycker inte unicef-loggan stör helhetsintrycket. Däremot stör det mig att dom valt att ha kvar den, när dom vill köra utan andra blaffor på tröjan. Det känns så uppenbart att de har den enbart för att skaffa godhetspoäng. Och det är riktigt äckligt i sig.

Jag älskar att Leksand har tagit tillbaka gult på sina tröjor, nu ser dom ut som Leksand igen. Dock är loggan för liten, ja.

Örebros var ganska cleana.
Citera
2019-09-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
https://www.expressen.se/kvallsposte...rna-2019-2020/

Vad tycker ni om årets matchtröjor? Jag anser att Leksands klubbmärke är för litet och jubileumsgrejen med att återinföra gult är inte särskilt snyggt. Men när man ser övriga lag får man ändå vara nöjd. Herregud vad fula tröjor. Brynäs är nära att få till det men Unicef-loggan är så irriterande.
Brynäs vinner av uppenbara anledningar. Hade DIF kört utan reklam hade den varit överlägset snyggast.
Citera
2019-09-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highforthis
Brynäs vinner av uppenbara anledningar. Hade DIF kört utan reklam hade den varit överlägset snyggast.

Jag tycker DIFs är fulast. De ser ofta ut som clowner och den röda randen längst ned ser ju totalt efterbliven ut. Hade man haft blått där hade den blivit tusen gånger snyggare. Även Frölundas tröja är helt otroligt ful. Ser ut som man slagit spelaren i huvudet med en slägga så han och tröjan blivit 50% kortare än tänkt.
Citera
2019-09-03, 16:31
Medlem
IceEyess avatar
Leksands är klart elegantast enligt mitt tycke.
Citera
2019-09-04, 00:22
Medlem
Seger för Malmö idag mot Linköping, 5-1 blev slutresultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in