2019-08-07, 14:54
Medlem
Nordicfoods avatar
I denna länkade videon så beskrivs Sverige som en av världens bästa på att återvinna och återanvända saker. Vi gör mer än att bara återvinna flaskor och burkar. Vi ger bort våra gamla saker till välgörenhet, second hand butiker och säljer dem online. Detta inkluderar våra kläder, möbler, sport utrustning, elektronik, köksutrustning, böcker, spel och musik. Detta är fantastiskt!

https://youtu.be/V7idcIFO8HU

Som videon beskriver så gör inte resten av världen detta. I alla fall inte i samma omfattning. Det finns ett negativt stigma om att köpa second hand produkter i de flesta utvecklingsländer samt även i vissa utvecklade länder.

Videon har motiverat mig till att vilja sprida vår svenska återvinningskultur utomlands. Men hur kan man göra det?
Citera
2019-08-07, 16:00
Medlem
Citat:
Videon har motiverat mig till att vilja sprida vår svenska återvinningskultur utomlands. Men hur kan man göra det?
Det är en av sakerna MP gör och det sker genom möten med politiker i andra länder, vilket också är anledningen till varför MP´s arbete inte syns lika väl som andra partier (har jag förstått det som).

*skojeri är dock att MP flyger "jorden runt" för att kunna träffa dessa politiker
Citera
2019-08-07, 19:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Kan det verkligen stämma att Sverige är bäst på återvinning? Det låter ju som fake news i klimatGretas spår.
Jag trodde det var Tyskland som var bäst när det gäller återvinning osv. Retursystemet för flaskor och sådant fanns ju i Tyskland innan det kom hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in