2019-08-06, 16:00
Medlem
Hej,
Jag har bott i Skåne sen jag kom till Sverige 2004, många år sen. Jag har tröttnat jätte mycket på Malmö. Liten stad och ganska dött. Jag har fast jobb och bostadsrätt. Jag är 40 år nu men tyvärr singel. Jag vill flytta till en större stad tex Stockholm. Vet inte jag att jag är för gammal för att börja på nytt på en stad. Samt pendling och arbete kräver mer i Stockholm. Vad tycker ni ? Har ni erfarenhet av det?
Citera
2019-08-06, 16:02
Medlem
svartenQQQs avatar
Kom du,här finns allt......
Citera
2019-08-06, 16:02
Medlem
De flesta av hos har ju flyttat in till Stockholm och är inte född här.

Men antingen har du bra med sparade pengar och ett bra jobb så du kan köpa en lägenhet.

Eller så får du betala med blod några år (delat boende, jaga andrahandskontrakt osv osv).

Det är svårt att få något därimellan.
Citera
2019-08-06, 16:06
Medlem
Men mitt lön och nuvarande bostad så skulle jag kunna köpa en lägenhet på 2 miljoner, får man det ?
Citera
2019-08-06, 16:10
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazhar
Men mitt lön och nuvarande bostad så skulle jag kunna köpa en lägenhet på 2 miljoner, får man det ?
I en förort några mil utanför stan.
Citera
2019-08-06, 16:11
Medlem
Kan du ge mig exempel på några förort , där man kan köpa för 2 miljoner?
Citera
2019-08-06, 16:16
Medlem
jay.simpsons avatar
Kolla priser på hemnet och se vad du kan tänkas få för ca 2 miljoner i Stockholmsområdet

https://www.hemnet.se/till-salu/stockholms-kommun
Citera
2019-08-06, 16:19
Medlem
Heauxms avatar
För 2 miljoner får du kanske en 1a på typ 35 kvm i ett sisidär område eller en 1a-2a på 45 kvm i ett bajs område.
Citera
2019-08-06, 16:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Kan du ge mig exempel på några förort , där man kan köpa för 2 miljoner?

Varför inte bara använda Hemnet? Här har du inställt på Stockholms Län, Max 2 milj.
Tänk på att utropspris normalt slutar med ett påslag på några hundra tusen pix.

https://www.hemnet.se/bostader/karta?location_ids%5B%5D=17744&price_max=2000000

Som du ser så finns det ändå ganska många val som ligger centralt i Stockholm. spelar väl inte så stor roll om du börjar med en litet krypin. Bara det är centralt och renstädat som kommer brudarna att lägga sig under täcket hemma hos dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
För 2 miljoner får du kanske en 1a på typ 35 kvm i ett sisidär område eller en 1a-2a på 45 kvm i ett bajs område.

Vadå... den här var väl inte fy skam? Den kommer dock sluta på mer än 2 miljoner:
https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-lilla-essingen-kungsholmen-stockholms-kommun-stralgatan-47-16217252
Senast redigerad av kalkryggar 2019-08-06 kl. 16:25.
Citera
2019-08-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
vem faan vill bo/flytta till sthlm???
vem vill inte? de enda som inte vill är bondar som VET om att de inte passar in
Citera
2019-08-06, 16:56
Medlem
Citat:
Hej,
Jag har bott i Skåne sen jag kom till Sverige 2004, många år sen. Jag har tröttnat jätte mycket på Malmö. Liten stad och ganska dött. Jag har fast jobb och bostadsrätt. Jag är 40 år nu men tyvärr singel. Jag vill flytta till en större stad tex Stockholm. Vet inte jag att jag är för gammal för att börja på nytt på en stad. Samt pendling och arbete kräver mer i Stockholm. Vad tycker ni ? Har ni erfarenhet av det?
Jag flyttade till Sthlm när jag var 34 år från Sundsvall. Det enda jag ångrar är att jag net flyttade tidigare. Du har bara allt att vinna. Flytta NU!!
Citera
2019-08-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
vem faan vill bo/flytta till sthlm???

Föga förvånande de som bor i Malmö.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera