Citat:
Ursprungligen postat av
zamma
Nej jag tänker inte kasta bort det. Jag bara orkar inte mer nu. Har inte kunnat bara äta på flera dagar nu. Har varigt väldigt påfrestande. Idag känns det lättare men det vänder lika fort igen.
Men har tänkt på hur illa det skulle göra min omgivning om jag tog livet av mig. Det är en stor anledning att jag inte vill. Kan tänka mig ett par personer jag tror det skulle vara direkt fruktansvärt för. Det vill jag inte utsätta dessa för.
Nej precis, smärtan försvinner inte bara för att man tar sitt liv, den bara förs vidare till de som är kvar.
Det känns bra att du kan inse det och att du inte vill skapa mer smärta än som redan finns.
Man ska inte underskatta betydelsen att äta så bra man kan och sova regelbundet.
Gå ut och gå och bara vara ute också.
Man kan må riktigt skumt och få ett mycket värre mående om man inte har mat i magen.
Känner du att du inte orkar så ta kontakt med din läkare om du har förtroende för den eller ring
någon hjälplinje här tex:
https://www.suicidezero.se/hjalp
Jag tror du egentligen vill leva och att det kommer ordna sig om du bara håller ut och inte gör någonting dumt!
Jag är bara en medmänniska, det är du som har kraften inom dig som kan fixa det här!
Det kommer bli bra igen