Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2019-08-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Nej jag tänker inte kasta bort det. Jag bara orkar inte mer nu. Har inte kunnat bara äta på flera dagar nu. Har varigt väldigt påfrestande. Idag känns det lättare men det vänder lika fort igen.
Men har tänkt på hur illa det skulle göra min omgivning om jag tog livet av mig. Det är en stor anledning att jag inte vill. Kan tänka mig ett par personer jag tror det skulle vara direkt fruktansvärt för. Det vill jag inte utsätta dessa för.
Nej precis, smärtan försvinner inte bara för att man tar sitt liv, den bara förs vidare till de som är kvar.
Det känns bra att du kan inse det och att du inte vill skapa mer smärta än som redan finns.
Man ska inte underskatta betydelsen att äta så bra man kan och sova regelbundet.
Gå ut och gå och bara vara ute också.
Man kan må riktigt skumt och få ett mycket värre mående om man inte har mat i magen.
Känner du att du inte orkar så ta kontakt med din läkare om du har förtroende för den eller ring
någon hjälplinje här tex:
https://www.suicidezero.se/hjalp

Jag tror du egentligen vill leva och att det kommer ordna sig om du bara håller ut och inte gör någonting dumt!
Jag är bara en medmänniska, det är du som har kraften inom dig som kan fixa det här!
Det kommer bli bra igen
Citera
2019-08-08, 03:37
Medlem
Dinkeydonks avatar
Om vi säger såhär. Du är inte ensam om att vara ensam.

Men kom ihåg att gud alltid finns för dig. Rent tekniskt är du inte ensam på jorden, men brist på mäsnklig interaktion kan vara jobbigt. Gå med i någon grupp du gillar. Var inte blyg.
Citera
2019-08-08, 22:08
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Nej. Men kan inte göra det jag tänker förän ekonomin tillåter. Just nu är jag osäker på om jag vill dö redan eller inte. Men jag har tid på mig att tänka på saken.
Jag har försökt ta livet av mig flertalet gånger men har genom mirakel överlevt varje gång. Enorma överdoser brukar jag köra på. Sist överlevde jag bara för att en granne hörde störande ljud ifrån min lägenhet och larmade polisen. Jag tror jag fick ett raseri utbrott. Det var blod i hela lägenheten.
Jag mår inte psykiskt bra kan man lungt påstå.
Det är därför jag ibland känner att det kanske vore bäst om jag fick somna in.
Låter märkligt. Ta sitt liv kan man göra gratis. Finns ett otalt sätt. Att du sitter i en ekonomisk dålig sits tror jag att det är anledningen att du mår så dåligt. Ta dig i kragen och få ordning på din ekonomi och ändra ditt beteende och dåliga vanor! Du kommer högst troligt inte vinna på lotto och ingen kommer att servera något till dig på ett silverfat. Positiva saker i ditt liv, ökat välbefinnande och välbehag kommer genom ditt eget handlande. Det är du som skapar förutsättningarna för det. Ingen annan! Som man sår får man skörda! Du kan inte sitta och vänta på att "det ska vända" och hoppas på att något landar framför dina fötter! Lyft på arslet, ändra din naiva och retarderade inställning och se till att börja skapa förutsättningar för lycka i ditt liv! Som man sår får man skörda! Det är upp till dig själv!
Citera
2019-08-09, 03:46
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Låter märkligt. Ta sitt liv kan man göra gratis. Finns ett otalt sätt. Att du sitter i en ekonomisk dålig sits tror jag att det är anledningen att du mår så dåligt. Ta dig i kragen och få ordning på din ekonomi och ändra ditt beteende och dåliga vanor! Du kommer högst troligt inte vinna på lotto och ingen kommer att servera något till dig på ett silverfat. Positiva saker i ditt liv, ökat välbefinnande och välbehag kommer genom ditt eget handlande. Det är du som skapar förutsättningarna för det. Ingen annan! Som man sår får man skörda! Du kan inte sitta och vänta på att "det ska vända" och hoppas på att något landar framför dina fötter! Lyft på arslet, ändra din naiva och retarderade inställning och se till att börja skapa förutsättningar för lycka i ditt liv! Som man sår får man skörda! Det är upp till dig själv!
Tack. Men detvär bristen på kärlek som stör mig så mycket. Kanske låter löjligt men det är där skon klämmer. Pengar har jag aldrig i hela mitt liv brytt mig om. Inte vad jag jobbar med osv heller. Jag vill bara ha någon fin tjej att komma hem till efter jobbet att pyssla om och ta hand om dom. Det saknar jag riktigt mycket och det känns precis omöjligt.
Men jag tror inte att det är precis omöjligt längre. Jag måste bara inse att mitt ex är inte rätt person. Hon vill inte längre. Det som gjorde så jävlar ont. Ville så gärna vara med henne och ta hand om henne. Se till att hon mådde bra osv. Men hon vill inte ha det. Jag tror hon vill något helt annat. Bara att acceptera det. Försöka hitta någon ny.
Citera
2019-08-09, 04:04
Medlem
Snälla du. Jag vet att livet gör ont, man undrar ibland hur mycket man ska behöva ta. Men vi har bara detta livet, gör det bästa utav det. Man kan ta sig upp igen. Ge inte upp - inte än iallafall.

Det finns andra utvägar. Flytta från Sverige är en grej du kan göra, upptäck världen! Ta ut allt vad du kan utav livet. Du behöver inte leva just det här livet som man gör i Sverige, det finns möjligheter och andra platser du kan upptäcka. Våga bara. Så se över sånt innan du tänker i dessa banorna. 💕
Citera
2019-08-09, 06:14
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Snälla du. Jag vet att livet gör ont, man undrar ibland hur mycket man ska behöva ta. Men vi har bara detta livet, gör det bästa utav det. Man kan ta sig upp igen. Ge inte upp - inte än iallafall.

Det finns andra utvägar. Flytta från Sverige är en grej du kan göra, upptäck världen! Ta ut allt vad du kan utav livet. Du behöver inte leva just det här livet som man gör i Sverige, det finns möjligheter och andra platser du kan upptäcka. Våga bara. Så se över sånt innan du tänker i dessa banorna. 💕
Kanske skulle göra det. Vet bara inte vart jag skulle ta vägen. Vill leva i ett lugnt tryggt samhälle som jag trodde sverige var förut. Det tror jag inte längre och det stör mig jävligt mycket.
Citera
2019-08-10, 04:45
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Träffa hästar jag mår jättebra när jag rider och kör min medryttarhäst rider även för instruktör ska börja tävla i dressyr till hösten djur kan göra underverk har även jag perioder då jag bara vill dö men min medryttarhäst hjälper mig att ta mig ur dom perioderna det är inte värt att dö livet kan ge en så mycket bra jag finns på pm om du behöver prata

Gäller göra något som ändrar fokus. Rida en MC går lika bra. Går inte tänka på annat än vägen och andra trafikanter när man rider eller kör MC.
Citera
2019-08-10, 04:58
Medlem
Citat:
Jo men det funkar inte. Provat alla former av terapi genom åren.
Det handlar om att du måste göra ändringar i ditt liv så att det blir meningsfullt med innehåll.

Börja träna tillsammans med andra, f.ex. kampsport eller sådant som ger mästringskänsla snabbt. Ta flera arbeten. Fyll din tid med aktiviteter. Sömnhygien och mat på fasta tider. Ordna upp i saker som ger ångest. Läs böcker med terapeutiska berättelser och dra lärdom. Det är riktigt jäkla svårt i början, men efter hand blir detta ett självspelande piano.
Citera
2019-08-10, 14:49
Medlem
Dark_drivers avatar
Passa dig för Efedrin och Amfetamin om du inte vill må än nu sämre du mår bra max 2 månader sen kommer du få ångest från helvetet det var i alla fall vad som händer mig sen ökar även toleransen som fan din ekonomi går åt helvete då det blir jävligt dyrt lyssna på en som har provat alkohol rekommenderar jag inte heller det jag däremot kan rekommendera är cannabis det kan hjälpa dig
Citera
2019-08-10, 15:43
Medlem
zammas avatar
Jag har inget minne av den här tråden! Inte öht! Lite obehagligt faktiskt. Men jag antar att jag behövde det då. Är bättre nu iallafall.
Citera
2019-08-10, 17:03
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jormaporma
Testa cannabis. Det har räddat mitt liv.
Jag rökte faktiskt cannabis varje dag! Jobbade och skötte livet! Men omgivningen såg det som ett problem! Så jag var tvungen att sluta!
Enda problemet var att jag kunde få psykos på cannabis. Dom började prata om mig på teven efter jag rökt osv.
Senast redigerad av zamma 2019-08-10 kl. 17:07.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in