2019-08-05, 23:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Det beror på det varma vädret (globala uppvärmningen) och har alltid varit exakt likadant.

Själv är jag inne på att det beror på bristen på rent vatten i 3e världen. Svt är inne på samma spår. Så jag kan inte vara fel ute.
Citera
2019-08-05, 23:57
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Själv är jag inne på att det beror på bristen på rent vatten i 3e världen. Svt är inne på samma spår. Så jag kan inte vara fel ute.

Ja, just ja, plus kolonialismen, Åkesson och Trump.
Citera
2019-08-06, 00:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
om mannen var på sin rast betyder det att inte bussen skulle börja köra än. då brukar dörrarna vara stängda. vad är problemet?

Nåja. Låt säga att bussföraren tex är nudist och nyttjar sin rast att gå omkring naken i bussen?

Eller att han är nazist och sätter på sig armbindeln och lyssnar på valda delar av Hitlers samlade tal så resenärer som väntar ser o hör?

Bussen är inte förarens privata egendom o hem. Han har betalt för att köra bussen inget annat.

Överlag har jag svårt med alla förare som hänger eller ställer upp religiösa symboler i sina fordon. Speciellt om de har attityden att det spelar ingen roll för man lever bara den tid gud mätt ut oavsett vad man gör. När tiden är slut så är den slut og det har inget med trafiksäkerhet att göra.
Citera
2019-08-06, 00:33
Medlem
happilappis avatar
Självklart, och inte bara i bussen.
Citera
2019-08-06, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Folk får göra vad de vill på deras rast( om det var det han hade). Jag ska be om jag vill.

Absolut får du be på lunchen, dock är religion i Sverige en privatsak, så precis som en tidigare sa, in på toan.

Dom är välstädade och ni kan t.o.m få en matta där, bredvid familjewc'ns skötbord.
Citera
2019-08-06, 00:43
Avslutad
Är det här normalt förfarande i MÖ? Att förare inte släpper på resenärer pga bön?
Om det är så undrar jag varför vår sed ska ändras nu? Vad var icke-fungerande med den, att låta resenärer komma på?
Om inte, varför ska det öht då vara något som ska införas här? Och varför skulle man inte kunna kräva/förvänta sig service här pga bön?

Jag tar mig fram med buss/tåg och har inte märkt av det här alls. Det jag märkt är ”låta vänner/familj” åka gratis och mindre trevliga resor pga köregenskaper.
Citera
2019-08-06, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Men herregud, hade han rast får han väl be hur mycket han vill.
Jag har varit med om flera gånger vid ändstationer att chauffören sitter inne i bussen och messar, gympar (ja, faktiskt!) eller slappar med dörren stängd i flera minuter och passagerarna i kö utanför. Varför ska de tvingas öppna och kontrollera biljetter när de har sina raster? Och rasten är inte arbetstid = fritt fram att be.

Du har helt fel. En city buss har tidtabell som måste följas. Man öppnar alla dörrar för resande, utom vintertid. De får be så mycket de vill när de avgått passet!
Citera
2019-08-06, 00:46
Medlem
Eftersom 80% av Sveriges befolkning röstar för och stödjer islamisering så kommer det självklart bli vanligare.
Citera
2019-08-06, 07:09
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Folk får göra vad de vill på deras rast( om det var det han hade). Jag ska be om jag vill.

Rast är betald, så inte alla arbetsgivare som tycker det, lunchen däremot är obetald för de flesta och där bör man kunna få göra vad man vill.
Citera
2019-08-06, 07:13
Bannlyst
Det viktigast nu när vi skall ha muslimer som bussförare är att man få till ett system med geografisk fängelse och man kan övervaka enskilda fordon, så man inte få ett nytt Drottninggatan. Risken är en stor att någon Muhammedan till SL buss förare få för sej att straffa lite otrogna hundar efter bönen och köra ihjäl lite Svenskar på en shoppinggatan.
Citera
2019-08-06, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Absolut får du be på lunchen, dock är religion i Sverige en privatsak, så precis som en tidigare sa, in på toan.

Dom är välstädade och ni kan t.o.m få en matta där, bredvid familjewc'ns skötbord.

Exat! Vill man runka kuk , då går man in på toa, vill man ligga och ylla emot mecka, så går in på toa. Att det skall vara så jävla svårt att lära sej ett civiliserat beteende.
Citera
2019-08-06, 08:14
Medlem
grey.eagles avatar
Bara o skaffa bil, tänk inte på miljön, hellre det än se en sektdyrkare med rumpan i vädret.

Antar att det är en subvensionerad anställning sektdyrkaren fått av oss skattebetalare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in