2019-08-05, 21:35
Medlem
Mongoprofetens avatar
Man undrar vad den här kvinnan röstade på?
Samt om hon fortfarande hyllar massinvandringen och mångkulturen?

Detta är bara början. Snart kommer busschaufförerna att stoppa bussarna mitt i trafiken för att be en bön. Och den som klagar kommer att anmälas och åtalas för hets mot folkgrupp.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-08-05 kl. 21:37.
Citera
2019-08-05, 22:19
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Folk får göra vad de vill på deras rast( om det var det han hade). Jag ska be om jag vill.
Nej det får man inte. Precis som med rökning så har man rätt att inte behöve utstå den, självklart ska chaufören inte göra alla sena för att han ska ta och be. Det får han göra utanför arbetstid, och ja, rast ÄR arbetstid. Lunch däremot, om han går ifrån arbetsplatsen, då får han be.
Citera
2019-08-05, 23:07
Medlem
ChiefenKings avatar
Ge de en rövpungspark så ska ni se att de slutar upp med beteendet
Citera
2019-08-05, 23:13
Medlem
Nihiliserads avatar
Stjärtlyftarna är snart i majoritet (pga svenskars röster vart 4:e år), så vad tror du själv?
Citera
2019-08-05, 23:18
Medlem
HBOLLs avatar
Muslimerna flyttar fram sina positioner precis som det ska vara i ett mångkulturellt samhälle, är du emot denna islamisering rösta då inte rött.
Citera
2019-08-05, 23:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Just busstrafiken över landet har på senare tid uppvisat märkliga problem med kvinnliga resenärer.

Fel klädsel på kvinnor o man får inte åka med.

Runkande chafförer sprider otrivsel.

Chaufför tycker kvinnlig passagerare stör fredagsbönen i bussen.

Personligen så är jag av åsikten att bussbolagen bör sätta upp en gemensam policy för dess förare hur man klär sig, hur man bemöter resenärer av alla kön o typet, samt att bussen är en arbetsplats där resenärerna ska trivas o känna sig välkomna.
Kanske det krävs en lista med handfasta exempel på just att om man runkar, ber eller diskriminerar o trakasserar kvinnor så blir man av med jobbet.
Citera
2019-08-05, 23:37
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Just busstrafiken över landet har på senare tid uppvisat märkliga problem med kvinnliga resenärer.

Fel klädsel på kvinnor o man får inte åka med.

Runkande chafförer sprider otrivsel.

Chaufför tycker kvinnlig passagerare stör fredagsbönen i bussen.

Personligen så är jag av åsikten att bussbolagen bör sätta upp en gemensam policy för dess förare hur man klär sig, hur man bemöter resenärer av alla kön o typet, samt att bussen är en arbetsplats där resenärerna ska trivas o känna sig välkomna.
Kanske det krävs en lista med handfasta exempel på just att om man runkar, ber eller diskriminerar o trakasserar kvinnor så blir man av med jobbet.

Det beror på det varma vädret (globala uppvärmningen) och har alltid varit exakt likadant.
Citera
2019-08-05, 23:40
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Folk får göra vad de vill på deras rast( om det var det han hade). Jag ska be om jag vill.
Men du får inte skada kundförtroendet, vilket är vad som sker. Speciellt när chaufförer följer efter tilltänkta resenärer och anklagar dem för rasism, eller vad nu har hänt.
Citera
2019-08-05, 23:43
Medlem
cleovarnamnets avatar
Men herregud, hade han rast får han väl be hur mycket han vill.
Jag har varit med om flera gånger vid ändstationer att chauffören sitter inne i bussen och messar, gympar (ja, faktiskt!) eller slappar med dörren stängd i flera minuter och passagerarna i kö utanför. Varför ska de tvingas öppna och kontrollera biljetter när de har sina raster? Och rasten är inte arbetstid = fritt fram att be.
Citera
2019-08-05, 23:43
Medlem
om mannen var på sin rast betyder det att inte bussen skulle börja köra än. då brukar dörrarna vara stängda. vad är problemet?
Citera
2019-08-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Men du får inte skada kundförtroendet, vilket är vad som sker. Speciellt när chaufförer följer efter tilltänkta resenärer och anklagar dem för rasism, eller vad nu har hänt.
hellre en man som ber under sin rast än en onanerande man under körningen
Citera
2019-08-05, 23:46
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
hellre en man som ber under sin rast än en onanerande man under körningen
Hellre en vanlig jävla arbetare som har sans nog att inte blanda in varken sexualitet eller religiös åskådning i sin yrkespraktik. Visst att man får böja sig på knä och leta efter mohammeds kuk eller vad de gör. Jag kan gå över de kollegor som håller på med detta bondfångeri, men att göra det i offentlig miljö på sin rast är skändligt. Han har för fan en toalett som han kan gå in i. Att han dessutom använder bussen som bönesal och bjuder in andra mussar … nej, det blir ju bara fel! De kan väl grupprunka på en toalett istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in