2019-08-05, 02:44
Medlem
Ikväll hade jag druckit alkohol, men hann ändå nyktra till mig hyfsat när jag kommit hem igen. Då gick jag till sängs direkt och det var inte mer med det. Men sen vaknade jag plötsligt mitt i natten och började hyperventilera, fick hjärtklappning och blev illamående. Det jag såg den första sekunden när jag öppnat ögonen var min mobil, och det var som att denna korta ”scenen” upprepades om och om igen och allt snurrade (lite som deja vu eller som om jag var påverkad av någon drog). Jag kunde inte tänka klart under detta lilla ”anfallet” och i slutet av anfallet fick jag någon konstig tick, att jag sparkade med benet typ fyra gånger helt okontrollerat. Trodde då jag helt enkelt behövde kräkas, men när allt var över försvann illamåendet snabbt. Min puls var väldigt hög efteråt, men sjönk igen efter några minuter och då blev jag också lite klarare i huvudet.

Är det någon som tror sig förstå vad som hände med mig?

Jag ska nog tilläga att jag inte ätit så mycket under dagen och jag har druckit ganska mycket energidrickor under en längre period, även tidigare på dagen. Är lite orolig att det kan vara fel på mitt hjärta eftersom min livsstil är ganska ohälsosam... Röker även lite då och då.

Eller var det helt enkelt så att jag sneade på alkoholen och inte har något att vara orolig över?

(Tror jag valt rätt tråd, rätta mig gärna annars)
Citera
2019-08-05, 08:45
Medlem
Ät ordentligt, sov på fasta tider, motionera och drick måttligt så ordnar det sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in