2019-08-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Köper/förstår inte riktigt logiken. Men kul att du verkar brinna för juniorhockey iaf!

Vad förstår du inte? Hans talang kontra att han ligger ca ett halvår efter i utvecklingen gör att han inte är en spetsspelare i denna årskull. Hade han varit född tidigare på året hade han varit det.
Citera
2019-08-08, 13:27
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vad förstår du inte? Hans talang kontra att han ligger ca ett halvår efter i utvecklingen gör att han inte är en spetsspelare i denna årskull. Hade han varit född tidigare på året hade han varit det.
Därför att jag tycker han ligger före i utvecklingen mot flera av de som är födda tidigare på året, om nu det ska ha någon betydelse. Om det är något som hämmat hans utveckling är det att han haft en del skador, inte att han är född i oktober.
Citera
2019-08-08, 13:29
Medlem
Citat:
Därför att jag tycker han ligger före i utvecklingen mot flera av de som är födda tidigare på året, om nu det ska ha någon betydelse.

Jag jämför inte hans utveckling mot andra spelare. Jag jämför hans utveckling när han är född i Oktober mot hur den skulle se ut om han var född under våren istället.
Citera
2019-08-08, 13:46
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Jag jämför inte hans utveckling mot andra spelare. Jag jämför hans utveckling när han är född i Oktober mot hur den skulle se ut om han var född under våren istället.
Du skrev ju att han inte var en spetsspelare i sin årskull för att han var född sent på året, och att han hade varit en spetsspelare om han var född tidigare. Då jämför du ju honom mot andra? Att diskutera vad han hade varit för spelare om han var född tidigare på året blir för spekulativt för mig.
Citera
2019-08-08, 13:50
Medlem
Citat:
Du skrev ju att han inte var en spetsspelare i sin årskull för att han var född sent på året, och att han hade varit en spetsspelare om han var född tidigare. Då jämför du ju honom mot andra? Att diskutera vad han hade varit för spelare om han var född tidigare på året blir för spekulativt för mig.

Håll isär på kvalité och utveckling.

Jag jämför hans kvalité mot andra ja, men hans utveckling med sej själv.
Citera
2019-08-08, 14:08
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Håll isär på kvalité och utveckling.

Jag jämför hans kvalité mot andra ja, men hans utveckling med sej själv.
Du hävdade ju att han inte var en spetsspelare (efter i kvalité?) i årskullen för att han var född sent på året och låg efter i utvecklingen därför (eller?). Jag hävdar däremot att han är en spetsspelare i sin årskull, oavsett födelsedatum.
Citera
2019-08-08, 14:10
Medlem
Citat:
Du hävdade ju att han inte var en spetsspelare (efter i kvalité?) i årskullen för att han var född sent på året och låg efter i utvecklingen därför (eller?). Jag hävdar däremot att han är en spetsspelare i sin årskull, oavsett födelsedatum.

Ja precis.

3 poäng på 9 landskamper talar emot att han är en spetsspelare i denna årskull men vi får se i November.
Citera
2019-08-08, 14:19
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ja precis.

3 poäng på 9 landskamper talar emot att han är en spetsspelare i denna årskull men vi får se i November.
Min utvärdering kommer inte i november utan om flera år. Sen är inte poängen allt i hockey även om den är viktig såklart.
Citera
2019-08-10, 09:27
Medlem
Citat:
Min utvärdering kommer inte i november utan om flera år. Sen är inte poängen allt i hockey även om den är viktig såklart.

Spetsspelare = Nu.
Talang = Långa loppet.

Känns som du missuppfattat mina begrepp

Persson är ingen spetsspelare i denna årgång just nu, men kan bli en av de mest lovande spelare i denna årgång ja.

Min poäng har hela tiden varit med honom att han inte är någon stjärna nu i denna ålderskull men att han besitter talang för att bli det senare.
Citera
2019-08-10, 09:33
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Spetsspelare = Nu.
Talang = Långa loppet.

Känns som du missuppfattat mina begrepp

Persson är ingen spetsspelare i denna årgång just nu, men kan bli en av de mest lovande spelare i denna årgång ja.

Min poäng har hela tiden varit med honom att han inte är någon stjärna nu i denna ålderskull men att han besitter talang för att bli det senare.
Då är jag med på noterna!
Citera
2019-08-24, 21:36
Medlem
Citat:
Är backen Victor Sjöholm i HV lovande?

Kollar annars igenom stats och känns inte som det finns någon mer spetsspelare i den årgången i alla fall.

Jag är inte tillräckligt hockeykunnig för att kunna sätta något direkt mått på hur lovande han är, men jag såg honom mot Finland igår och tyckte mig redan kunna se lite tendenser till att hans ringa storlek kommer att bli ett problem.
Citera
2019-08-25, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Jag är inte tillräckligt hockeykunnig för att kunna sätta något direkt mått på hur lovande han är, men jag såg honom mot Finland igår och tyckte mig redan kunna se lite tendenser till att hans ringa storlek kommer att bli ett problem.

16 år och 173 cm. När jag var 16 år var jag 170 cm och jag blev till slut 180 cm, så vi får hoppas han kan växa lika bra sista åren

Svårt i den åldern att veta. Kan växa några cm till, då blir hans längd ett problem, men kan även bli runt 185 cm och då ska det inte ställa till det.

Näst minsta back var 7 cm längre än honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in