2019-08-04, 06:02
Bannlyst
Träffade en gammal kompis igår som visade sig jobba med just sanering, och vi kom osökt in på invandringsdebatten.

De får tydligen uppdrag konstant efter klagande från omgivningen, att gå in och röja i nyanländas lägenheter det vill säga. Jag trodde nästan att han skämtade med mig när han berättade om sina erfarenheter inom yrket. Vi pratar sprillans nya lägenheter som på bara något år förvandlas till rena rama kloaker. Hål i väggar och tak, grova mögel och fuktskador, brännskador, insekter och skadedjur... deras senaste jobb, en somalisk familj, var en lägenhet som efter bara 6 månader var full av råttor och luktade så jävla illa att de först trodde där låg ett lik någonstans därinne. Stora hål i nästan alla väggars rum, ett av rummens tak var helt svart efter de förmodligen eldat i rummet.

Och detta läser man ju också om då och då i media, att de förstör lägenhet efter lägenhet.

Frågan är hur fan lyckas de egentligen?
Senast redigerad av FlensPizza 2019-08-04 kl. 06:18.
Citera
2019-08-04, 06:15
Avslutad
Kan de förstöra sina länder: kriga,terrorisera och skapa allmänt kaos..så ska det väl inte vara så svårt att trasha en lägenhet.
Sanerare, ännu en grupp som gynnas av invandringen.
Citera
2019-08-04, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlensPizza
Träffade en gammal kompis igår som visade sig jobba med just sanering, och vi kom osökt in på invandringsdebatten.

De får tydligen uppdrag konstant efter klagande från omgivningen, att gå in och röja i nyanländas lägenheter det vill säga. Jag trodde nästan att han skämtade med mig när han berättade om sina erfarenheter inom yrket. Vi pratar sprillans nya lägenheter som på bara något år förvandlas till rena rama kloaker. Hål i väggar och tak, grova mögel och fuktskador, brännskador, insekter och andra djur... deras senaste jobb, en somalisk familj, var en lägenhet som efter bara 6 månader var full av råttor och luktade så jävla illa att de först trodde där låg ett lik någonstans därinne. Stora hål i nästan alla väggars rum, ett av rummens tak var helt svart efter de förmodligen eldat i rummet.

Och detta läser man ju också om då och då i media, att de förstör lägenhet efter lägenhet.

Frågan är hur fan lyckas de egentligen?

Beror på en stor kulturkrock, vi växer upp, lever ju under totalt olika förhållanden.. SAAB fabriken i Trollhättan hade ju bilder på hur man använder en toalett.. t ex var fötterna ska vara placerade under själva "momentet" detta var på 70-talet.
Citera
2019-08-04, 07:20
Medlem
Jackdawcrests avatar
I Irak så lever fattigt folk med badkarsliknande kärl på taken som de samlar regnvatten i som de använder för att tvätta sig, vattnet kryllar av insekter som täpper igen ventiler och fåglar befinner sig med jämna mellanrum i dessa kärl. Ska påpekas att det även luktar skit i dessa lägenheter. Och i Afrika bor de i hyddor och hämtar vattnet från brunnar.

Så när de får en modern lägenhet i Sverige så tror jag att dessa människor har vanföreställningar om att infrastrukturen är så pass avancerad att den inte behöver någon form av underhåll. Sen har de kanske inte utbildning nog att förstå vad mögel och fuktskador egentligen är.
Citera
2019-08-04, 08:18
Medlem
lazycowboys avatar
Tydligen vanligt att de täpper igen eller tejpar över friskluftsventiler i lägenheterna då de tror att det är bra på något sätt. Detta bidrar till fukt och mögelproblemen.
Citera
2019-08-04, 08:31
Medlem
De tar seden där de kommer ifrån. Känns väl som hemma när de börjar få ”ordning” på lägenheten. Skönt dessutom att någon annan betalar.
Citera
2019-08-04, 08:44
Medlem
Bajslukts avatar
Inte bara deras beteende är likt ett djurs, även hur de bor också. De är helt enkelt inte som oss människor.
Citera
2019-08-04, 08:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazycowboy
Tydligen vanligt att de täpper igen eller tejpar över friskluftsventiler i lägenheterna då de tror att det är bra på något sätt. Detta bidrar till fukt och mögelproblemen.

Det gör de för hålla onda andar utanför lägenheten.
Citera
2019-08-04, 08:58
Bannlyst
De är smutsiga helt enkelt. Hela stan är smutsig tack vare HBQT maffian, feministerna och invandrarna. Det ser ut som en soptipp.
Citera
2019-08-04, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Inte bara deras beteende är likt ett djurs, även hur de bor också. De är helt enkelt inte som oss människor.
De är inte människor.
Citera
2019-08-04, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
De tar seden där de kommer ifrån. Känns väl som hemma när de börjar få ”ordning” på lägenheten. Skönt dessutom att någon annan betalar.
Du betalar, jag betalar.

Jag mår psykiskt dåligt på grund av det. Revolutionen måste komma snart.
Citera
2019-08-04, 09:15
Medlem
Langnasas avatar
Ja det är standard här, anticimex kommer efter varje utflytt (det är kanske 30% flyktingar/invandrare här). En kompis (extremt pratsam av sig och oblyg) brukade prata med en av flyktingarna här (som faktiskt kunde prata lite svenska och engelska). Han hade blivit lovad en lägenhet centralt i Norrköping istället (det här är en liten håla), så han drog såklart.
Som på beställning var både målare, snickare samt anticimex där efter utflytten. Jag har bott här i 12 år, aldrig haft behov av något av detta. Han bode väl här i 2-3 år. Säkert 100K i kostnader (som vanliga hyresgäster fått betala för själva!)

Tyckte även det var fint att de gav honom en lägenhet centralt i Norrköping som han kan förstöra! Lite som att bygga slott åt chimpanser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in