Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-08-04, 02:47
Medlem
cavalls avatar
har fått Tiparol sen 2002 för min dåliga rygg, en del är vriden åt vänster, en annan del åt höger, samt har sänkta diskar, så jag ha gått från 190cm till ca 187/186cm

frågan jag har är hur i helvete får jag tillbaka tiparol?

min nya vc är inte pigg på att skriva detta

hur i helvete går jag vidare med detta?
Citera
2019-08-04, 02:54
Medlem
Köp tramadol svart är ett alternativ. Byt läkare.
Citera
2019-08-04, 02:54
Bannlyst
När var du på magnetröntgen senast?

Edit: Ingen lust att svara i din egen tråd?
Senast redigerad av Ranbogmordare 2019-08-04 kl. 03:29.
Citera
2019-08-04, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
har fått Tiparol sen 2002 för min dåliga rygg, en del är vriden åt vänster, en annan del åt höger, samt har sänkta diskar, så jag ha gått från 190cm till ca 187/186cm

frågan jag har är hur i helvete får jag tillbaka tiparol?

min nya vc är inte pigg på att skriva detta

hur i helvete går jag vidare med detta?

Uppenbarligen ett fysiskt problem, du får väl kontakta rätt sjukvårdsinstans som kan operera/justera ditt ryggproblem... Att ordineras smärtstillande så länge verkar oförklarligt..? Hur gjorde människorna på 1300-talet? Tiparol fanns inte då..
Citera
2019-08-04, 06:46
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laurel99
Uppenbarligen ett fysiskt problem, du får väl kontakta rätt sjukvårdsinstans som kan operera/justera ditt ryggproblem... Att ordineras smärtstillande så länge verkar oförklarligt..? Hur gjorde människorna på 1300-talet? Tiparol fanns inte då..

Antibiotika fanns inte heller på 1300-talet och medellivslängden låg på runt 35. Troligtvis var de döda innan de hunnit utveckla allt för stora ryggproblem.

TS har ett kroniskt smärttillstånd och ska självklart ha sina tiparol eller jämförbar medicin. Ta kontakt med en ny läkare eller tjata om remiss till smärtcentrum är mitt tips.
Citera
2019-08-04, 07:35
Medlem
cavalls avatar
har varit utan tiparol sedan december

så jag har försökt att leva ett "normalt" liv sedan dess utan tiparol

och det har inte gått speciellt bra om man säger så¨
klarar av att var normal i ca 20 minuter innan rygg och ben lägger av

har blivit mer stationär, dv att jag omedvetet väljer att stanna kvar i en ställning som funkar som int gör ont...

ha självmedicinerat med panodil och brufen, då tog jag ca 16-20 av varje per dygn för att stå ut, nu så har de "välsingnat"mig med att skriva ut 6 paraflex om dagen tillsammans med 8 panodil...

levern lär gå åt helvete förr eller senare...

vet at vissa eller fler vårdcentraler har fått direktiv at inte skriva ut opiater pga missbrukande idioter...

så min fråga är hur man kan överklaga eller vad man ska kalla det så man får det igen....
Citera
2019-08-04, 07:42
Medlem
hippilis avatar
Citat:

har blivit mer stationär, dv att jag omedvetet väljer att stanna kvar i en ställning som funkar som int gör ont...

ha självmedicinerat med panodil och brufen, då tog jag ca 16-20 av varje per dygn för att stå ut, nu så har de "välsingnat"mig med att skriva ut 6 paraflex om dagen tillsammans med 8 panodil...

vet at vissa eller fler vårdcentraler har fått direktiv at inte skriva ut opiater pga missbrukande idioter...

så min fråga är hur man kan överklaga eller vad man ska kalla det så man får det igen....
Har du talat om för läkaren att du har som du kallar själjmedicinerat? Har du använt droger?
Citera
2019-08-04, 08:03
Medlem
Är du lika tjatig på vårdcentralen som här (Här har du skrivit två trådar om samma sak..) så förstår jag att läkarna blir negativt inställda.

Skämt åsido.

De nationella riktlinjerna som läkarna ska följa säger att dylik medicin ska undvikas vid långvarig benign smärta, men att det med fördel kan användas vid akuta skaderelaterade smärttillstånd. Om du har haft ont i 15+ år har sannolikt smärtan sensitiserats (=Inte i samma utsträckning relaterat till en skada längre utan i större utsträckning relaterat till förändringar i nervsystemet.)

1. Har du "enbart" ryggvärk eller även ischias?
2. Om ischias föreligger: Är ischiasvärken äkta, dvs går den hela vägen ut i tårna?
3. Har du bedömts av en ortoped? Om inte, varför?
4. Om du bedömts av ortoped: Vad sa denne?

Disksänkningar är egentligen en ganska vanlig ryggförändring som många utan smärta har. Dom där kotvridningarna du talar om kan jag inte kommentera närmare, är det scolios man syftar på?
Citera
2019-08-04, 09:34
Medlem
seaworthys avatar
Låter snarare som att du mår dåligt för att du inte får din dagliga dos av opiater
Citera
2019-08-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Antibiotika fanns inte heller på 1300-talet och medellivslängden låg på runt 35. Troligtvis var de döda innan de hunnit utveckla allt för stora ryggproblem.

TS har ett kroniskt smärttillstånd och ska självklart ha sina tiparol eller jämförbar medicin. Ta kontakt med en ny läkare eller tjata om remiss till smärtcentrum är mitt tips.

Morfin och andra naturläkemedel fanns även då.
Citera
2019-08-04, 09:38
Medlem
Citat:

Men för helvete din lever kommer paja totalt.
Citera
2019-08-04, 09:46
Bannlyst
Hur ofta går du hos sjukgymnasten och hur länge har du gjort det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in