Citat:
Ursprungligen postat av
LooRy
Betalade med ett bankkort från Swedbank som är Mastercard, ringde till Swedbank på en gång och spärrade kortet, och har inget nummer till företaget tyvärr. Men dom hade dock en "contact us" sida som jag ska skriva till nu när du nämnde det.
Skickade en länk till hemsidan via pm till dig om du vill kolla in den.
De flesta fallen löser sig självt om man kontaktar företaget. Kör den där "contact us", berätta att du inte vet vad kostnaden är och om det är något du signat av misstag så var ödmjuk, och säg att du gärna vill häva ett eventuellt köp. Som sagt, nästan alltid löser det sig.
Bråkar de, då kan du ta i med hårdhandskarna. Banken kan säkert guida dig, men jag tror snarare du ska kontakta Mastercard. Jag vet faktiskt inte, men ring banken först och be att få reklamera en korttransaktion i så fall. De kommer fråga dig om du varit i kontakt med företaget, så gör den kontakten först.
Om de vill återbetala, tänk på att en återbetalning internationellt kan ta 3-4 dagar, så ha lite tålamod här. Så länge du sparar alla mail, korrespondens, osv, så kommer inget rinna ut i sanden. Vi har ett väldigt starkt konsumentskydd i Sverige, bara man har kvar alla bevis så ska det lösa sig.