Citat:
Ursprungligen postat av
L.o.a
Okej, jag körde på en Googlesökning och man kan alltså se personens för och efternamn?
Hur paranoid behöver man bli?
Kan man bli spårad?
Om det är i en dejtingsida och det är av det motsatta könet som vill lägga till varandra på KIK. Kan man då vara helt säker på att personen just är av det motsatta könet?
på alla appar skriver man nån form av användarnamn plus namn. man kan bara skriva 2 bokstäver om man vill eller bara ett tecken/symbol.
folk använder det för att man till skillnad från Whatsapp inte behöver ge folk sitt nummer (och om man tröttnar på dom blockerar man snabbt) men man kan göra samma saker dvs chatta skicka bilder och videos.
du blir "medlem" med mejladress men det tar 1 minut att skaffa en fake om du nu är nojjig fastän inte det går att spåra