2019-08-03, 04:53
Medlem
Hej!

På Internet där man kan få PM - Vad är poängen med att lägga till varandra på den s.k KIK? Om man chattar redan med varandra på den sidan som har PM, varför lägga till varandra på KIK. Vad är det stora poängen. Kan man spåra varandra över den där KIK?

Är det någonting man endast kan använda på surfplattor/iPads och smarttelefoner?

Att man kanske skickar PM till varandra fram och tillbaka och det är av det motsatta könen och därefter blir det en förfrågan om att lägga till varandra på KIK för att: ''Fortsätta prata där''. Om man redan skickar varandra PM så är det väl lika bra med just hålla sig till PM?

Att man kanske vill lägga till varandra på Facebook, kan jag förstå lite mer om.

Tack för svar!
Citera
2019-08-03, 04:55
Medlem
Okej, jag körde på en Googlesökning och man kan alltså se personens för och efternamn?

Hur paranoid behöver man bli?

Kan man bli spårad?

Om det är i en dejtingsida och det är av det motsatta könet som vill lägga till varandra på KIK. Kan man då vara helt säker på att personen just är av det motsatta könet?
Citera
2019-08-03, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Okej, jag körde på en Googlesökning och man kan alltså se personens för och efternamn?

Hur paranoid behöver man bli?

Kan man bli spårad?

Om det är i en dejtingsida och det är av det motsatta könet som vill lägga till varandra på KIK. Kan man då vara helt säker på att personen just är av det motsatta könet?
på alla appar skriver man nån form av användarnamn plus namn. man kan bara skriva 2 bokstäver om man vill eller bara ett tecken/symbol.

folk använder det för att man till skillnad från Whatsapp inte behöver ge folk sitt nummer (och om man tröttnar på dom blockerar man snabbt) men man kan göra samma saker dvs chatta skicka bilder och videos.
du blir "medlem" med mejladress men det tar 1 minut att skaffa en fake om du nu är nojjig fastän inte det går att spåra
Citera
2019-08-03, 07:17
Medlem
Svantevits avatar
På KiK kan ni skicka bilder till varandra, till skillnad från dejtingappen?
Citera
2019-08-03, 08:58
Medlem
autokrats avatar
Med Kik kan du chatta, cama, skicka bilder, gif osv. Plus att det är helt anonymt och du kan blocka folk du inte vill prata med längre.

Alltså, maximalt med både frihet och trygghet, till skillnad från dejtingsidor/appar där tryggheten är stor men friheten är begränsad.

Om någon vill gå över till Kik kan det bero på att den hellre vill chatta än att maila, eller att den helt enkelt vill byta nakenbilder eller cama.
Citera
2019-08-03, 10:59
Medlem
Isnatts avatar
Kik kan man printa bad den andra skriver utan att den får reda på det (om jag minns rätt)
Gör nån det på snacpchat så syns det.
Citera
2019-08-03, 11:41
Medlem
Kosmos.s avatar
KiK är ett mellansteg i dejtandet. Frösta steg, kontakt på dejtsidan, andra steg chatt och utbyte av bilder osv på kik, tredje steg knulla. Så var det när jag dejtade iaf. Men det var 4+ år sedan. Trodde appen hade försvunnit vid det här laget.
Citera
2019-08-03, 11:51
Medlem
JustZlatans avatar
För några år sedan var jag på en dejttingsida och en sexig svart kvinna ville att jag skulle lägga till henne på KiK. Visste inte vad det var.
Citera
2019-08-03, 12:26
Medlem
Det är ett verktyg som pride och hbtq personer använder för att ragga på personer som inte är byxmyndiga ännu.
Citera
2019-08-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a

Tvärtom så behöver man INTE ha för- och efternamn. Det är helt anonymt, men man kan skicka allt som i en vanlig Messenger (fb) chatt, dvs bilder, videor, gifs, chatta osv. Det är väl därför folk använder det.
Citera
2019-08-03, 13:25
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Kik kan man printa bad den andra skriver utan att den får reda på det (om jag minns rätt)
Gör nån det på snacpchat så syns det.
Går att printa om man kopplar mobilen till datorn oavsett, så om man vill kan man printa även på SC utan att det syns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in