Vänstermänniskors största fråga är sjukvårdsfrågan. Trots att det finns mycket annat som bör åtgärdas och kan dessutom åtgärdas rätt fort, så väljer ändå vänstermänniskor att tjata om sjukvården.
Vi säger så här. Om sjukvården såldes ut idag, skulle då vänstermänniskor driva sjukvårdsfrågan?
Jag menar, så fort regeringarna säljer ut saker, så är det ingen som bryr sig.
Apoteksmonopolet såldes ut. Vem vill införa det igen? Ingen.
Besiktningsmonopolet såldes ut. Vem vill införa det igen? Ingen.
Vi säger om sjukvårds"monopolet" säljs ut. Skulle då vänsterfolk vilja införa det igen?
Kan det vara så att sjukvården är en symbolisk fråga för vänstern?
Jag hör sällan några goda förslag från vänsterfolk hur vi löser sjukvårdsfrågan, förutom att lägga hela jordens pengar på sjukhusen.
Är vänsterfolk så sjukliga av sig att dom måste ha sjukvård varje dag? Eller är det psykiskt att man måste ha ett sjukhus nära sig när att känna sig trygg?
Vänstermänniskors största fråga är sjukvårdsfrågan. Trots att det finns mycket annat som bör åtgärdas och kan dessutom åtgärdas rätt fort, så väljer ändå vänstermänniskor att tjata om sjukvården.
Vi säger så här. Om sjukvården såldes ut idag, skulle då vänstermänniskor driva sjukvårdsfrågan?
Jag menar, så fort regeringarna säljer ut saker, så är det ingen som bryr sig.
Vi säger om sjukvårds"monopolet" säljs ut. Skulle då vänsterfolk vilja införa det igen?
Kan det vara så att sjukvården är en symbolisk fråga för vänstern?
Jag hör sällan några goda förslag från vänsterfolk hur vi löser sjukvårdsfrågan, förutom att lägga hela jordens pengar på sjukhusen.
Är vänsterfolk så sjukliga av sig att dom måste ha sjukvård varje dag? Eller är det psykiskt att man måste ha ett sjukhus nära sig när att känna sig trygg?
Vad tror du?
Att du inte är så bright.
Det är rätt uppenbart nämligen. Det är en rättvisefråga. Rätten till vård åt alla.
Vänstermänniskor är för allt gott och mot allt ont, för det känns bra. Att det sedan ofta blir exakt tvärtom i praktiken spelar mindre roll, eftersom de är vana vid att ha otur när de tänker och därför lägger allt fokus på Den Goda Viljan som ligger bakom alla katastrofala dumheter.
Sjukvården är således oerhört tacksamt för dem. Det är SYND om sjuka, så självklart ska alla i hela världen ha allt och det får kosta hur mycket som helst eftersom det där trista konceptet med "pengar" som genom naturens nyck ändå ständigt flödar ut från generösa statens bottenlösa kassakista. Sedan tar bandbredden slut för eget tänkande, så de kan lägga allt krut på att vråla över de ondskefulla högermänniskornas uselhet när de påpekar att det inte går.
Du är felunderrättad.
Citat:
Två andra krav som kongressen fattade beslut om är att åter förstatliga såväl bilprovningen som apoteken. Den här verksamheten avreglerades under den borgerliga alliansregeringen, men här vill alltså Vänsterpartiet ha en återreglering.
Orka återreglering. Varför ska jag betala extra skatt för?
Vänstern vill bara att allt ska vara statligt för det börjar på ordet stat.
Både Apoteket och Bilprovningen inbringade staten åtskilliga miljarder i vinst varje år. Nu har dessa verksamheter privatiserats. Kan du gissa vart alla dessa vinstmiljarder tar vägen nuförtiden?