2019-08-03, 13:16
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du menar att dem hade nycklar till något förråd då eller?
Knappast så att kommunen lämnar en yxa eller kniv i det fria bland lekande barn och gud vet vad.
Inga förråd där, höjden är en öppen yta där tekniska kontoret oinhägnat förvarar materiel.
Citera
2019-08-03, 13:18
Medlem
Blattar, wt, gästarbetare, narkomaner och tom även raggare, bajs i badvattnet och folk får vad dom röstar på i sedvanlig ordning.

Men så klart knappt ett ljud om i princip den enda grupp i samhället som har yxa som en nästan obligatorisk del av packningen när dom är ute i skog och mark.

Människor som är intresserade av friluftsliv av det slag där man vandrar/tältar och deras ungar. Vilka i Stockholmsområdet till 95% utgörs av folk från medelklassen/övre medelklassen och nästan untantagslöst akademiker.

Vilket också stöds av att orterna som nämnts sollentuna/danderyd tillhör dom där folket är allra mest etablerat.

Finns mycket skruvade ungar även i den gruppen som lämnats åt sitt eget öde med paddan som enda sällskap när mamma och pappa ak****iker satsar på karriären 12h/dygn.

Nu blir väl det här i vanlig ordning ot-anmält så pk-folket här inne kan fortsätta teorierna om knarkuppgörelae där GM ringer polisen och anger sig själv, raggare som kört vilse, blattar som bajsat sönder badvattnet etc...
Citera
2019-08-03, 13:20
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Hur kan någon bevisa att det jag bär på är "ägnat" att begå brott med? Skogen är inte allmän plats!

Även om du kanske är nämndeman och det kliar i dina kåta fingrar att få sätta dit någon så grejar du inte det. Yxor är inte licensbelagda och har inte totalförbud.
Ordet ägnat betyder ungefär att det "typiskt sett är avsett för..". Inte så svårt att bevisa gällande t.ex. yxor. Skogen är i allra högsta grad allmän plats. Dock är det ofta befogat att ha t.ex. kniv och yxa om man är i skogen.
Citera
2019-08-03, 13:22
Medlem
Sho-zs avatar
Kan killarna ha lekt med en yxa och en olycka har inträffat?
Polisen skulle inte lämna ut dessa uppgifter till media innan teknisk undersökning osv, och därför rapporteras ingenting om det?
Med tanke på att killen självmant ringer och berättar.
Citera
2019-08-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Kan killarna ha lekt med en yxa och en olycka har inträffat?
Polisen skulle inte lämna ut dessa uppgifter till media innan teknisk undersökning osv, och därför rapporteras ingenting om det?
Med tanke på att killen självmant ringer och berättar.
Menar du rysk roulette med yxa då, eller?
Citera
2019-08-03, 13:24
Medlem
LucNNs avatar
Kan det vara en svartssjuk tonåring som mördade "konkurrent"? Vet inte varför men det var min tanke när jag läste det.
Citera
2019-08-03, 13:25
Varför just den platsen. Öde område och inte direkt vid badet. Var de iväg för att hugga ved eller liknande? de kom tillsammans till platsen, inget talar för att det fanns andra där. Vad fick honom att slå ihjäl sin (troligen) vän. Var syftet öht att mörda eller kom det som en impuls pga något den andra sade eller som den gjort?
Citera
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Menar du rysk roulette med yxa då, eller?
Nä, men kasta yxa mot träd eller vad som helst, å ena killen råkade komma i vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Nu får du pausa TV-spelet 😂

(Det har jag redan gjort eftersom jag skriver här.

Du bör sluta upp med att kalla alla andra för idioter. Misstänker starkt att du själv har en bokstavskombination värre än dem som du hela tiden försöker härska. Din teknik suger och är allt för uppenbar.)

Yxan är antagligen inte den vanliga skogshuggaryxa som man tänker på när man hör ordet yxa. En rejäl träyxa är rätt svår att ta livet av någon med om personen är medveten om att attacken kommer. Må hända att GM slog till helt plötsligt, då har vi antagligen en ny patient på rättpsyk.

Men nu ska jag spela Call of Duty. Klappa hästen från mig OK?
Citera
2019-08-03, 13:27
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Kan det vara en svartssjuk tonåring som mördade "konkurrent"? Vet inte varför men det var min tanke när jag läste det.

ena killen lockade med sig den andra ut till detta ställe. Kanske inte hade en tanke att ringa polisen efter men insåg kanske vad han gjort? ingen vet om han ringde direkt eller om det tog tid.

Just att det var p en öde höjd och att det var med yxa år mig att tänka att det var planerat men varför?
Citera
2019-08-03, 13:28
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du menar att dem hade nycklar till något förråd då eller?
Knappast så att kommunen lämnar en yxa eller kniv i det fria bland lekande barn och gud vet vad.
Nu är det ju inte "kommunen" som isåfall "glömmer" något. Det är då en enskild individ anställd av den kontrakterade entreprenören. En svensk entreprenör som för att vinna upphandlingen anställer vitryssar, ukrainare och annan billig slarvig arbetskraft 👍
Kliv ur grottan och öppna ögonen 🇸🇪
Citera
2019-08-03, 13:28
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Nä, men kasta yxa mot träd eller vad som helst, å ena killen råkade komma i vägen.

flera slag stod det i en tidning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in