2019-08-02, 20:59
Medlem
Hej jag behöver lite hjälp att tyda prov analys på ett provsvar TSH: 2,05 T4: 17. Och min läkare tycker provsvaren är normala
Citera
2019-08-02, 21:13
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej jag behöver lite hjälp att tyda prov analys på ett provsvar TSH: 2,05 T4: 17. Och min läkare tycker provsvaren är normala
När man tar prover på TSH och T4 kollar man sköldkörteln, som i ditt fall är helt inom referensvärdet på båda proven!
Citera
2019-08-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
När man tar prover på TSH och T4 kollar man sköldkörteln, som i ditt fall är helt inom referensvärdet på båda proven!
Hej sist jag köpte ett privat blodprov så hade jag jag 4,49 på tsh tyrotropin och jag hade s-fritt t4 på 10 och detta var c:a 2 månader sedan.
Citera
2019-08-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej sist jag köpte ett privat blodprov så hade jag jag 4,49 på tsh tyrotropin och jag hade s-fritt t4 på 10 och detta var c:a 2 månader sedan.

Värdet varierar. Men vad jag vet kan man vid misstanke om sköldkörtelsjukdom ta dessa prover vid tre olika tillfällen med viss tidsintervall för att uppskatta var du ligger. 4,49 är ju något förhöjt, särskilt om du är kvinna i fertil ålder. Men jag vet inte varför man inte tagit även T3 och Tpo-ak i utredande syfte
Citera
2019-08-04, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Värdet varierar. Men vad jag vet kan man vid misstanke om sköldkörtelsjukdom ta dessa prover vid tre olika tillfällen med viss tidsintervall för att uppskatta var du ligger. 4,49 är ju något förhöjt, särskilt om du är kvinna i fertil ålder. Men jag vet inte varför man inte tagit även T3 och Tpo-ak i utredande syfte
Jag köpte en stor hälsokontroll på medisera.se för att kolla lite saker som vårdcentralen inte kollat och jag hade lite lågt på långtidsblodsocker men man ska tydligen ha väldigt höga eller låga värden för att vården ska reagera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in