2019-08-07, 21:54
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Lite OT:

YouTube går nu på offensiven och har tagit bort 2 av Angry Foreigners (Arg Blatte Talar) videos pga ”Hate Speech” dvs han kritiserar massinvandring i Sverige.

Har följt internationella kanaler (Paul Joseph Watson, Tim Pool, Sargon of Akkad m.m.) länge och de har hållit på såhär ett bra tag men att de nu också börjar gå på Svenska YouTubers är mycket oroande. Börjar de förbereda sig att tysta all kritik inför Trump 2020?

Källa: https://mobile.twitter.com/ArgBlatteTalar/status/1158797784075657217
Det gör mig alltid lite ledsen när folk tittar på sådana milk toast centerkanaler. Personerna du nämner saknar en eller flera av de pusselbitar som behövs för att förstå världen. Att förstå världen är lite som att göra en matematisk beräkning, saknar man en parameter kommer man aldrig komma fram till rätt svar. Kolla på JFG Livestreams, Mark Collett och Black Pilled om du vill bli woke.
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Sitta där på gab och nå ut till några trogna är inte att nå ut. Nå ut gör man på svt och liknande, sen är det youtube, twitter, facebook osv och sen finns man inte, i alla fall inte för den breda massan.
Exakt, grupprunkande kommer man tyvärr inte långt med.
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Min erfarenhet av Big Tech (alltså de sociala medierna) bekräftar det du skriver.
Högern känner sig ofta orättvist behandlade, men efter att ha dagligen varit engagerat i en av de sociala mediernas funktioner och vad som händer så skulle jag säga att de undersöker inte politisk hemvist.
Vänsterkanaler blir också avstängda om de sprider hat och missaktning.
Exempelvis så agerar de amerikanska jättarna likadant om man skriver negativt om vita som om man gör det om svarta. Något som många vänstervridna i Sverige kan ha svårt förstå.

Den skillnaden jag kan säga finns, är att den moderata vänstern ("sossevänstern" i Sverige) tenderar att vilja vara snälla, medan högern tenderar att inte bry sig så mycket om snällhet (tänk Hanif Bali), vilket gör att högern lättare bestraffas.

Men det är faktiskt lätt för vänsterfolk åka dit också. Exempelvis så agerar Big Tech på ordet "nigger" oavsett vem som säger det, och det gör att svarta kan åka dit på det också. Svartas språkbruk gör att de, enligt min upplevelse, faktiskt har lättare att bli avstängda.
Din analys kunde knappt vara mer fel. Bevis A:
https://www.youtube.com/watch?v=qxSLuIYXpCo
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2019-08-07 kl. 22:09.
Citera
2019-08-08, 03:34
Medlem
Ruskigbusss avatar
Rubrik ändrad, eftersom kanalens filmer verkar vara återställda.
/Mod
Citera
2019-08-08, 05:50
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Sensmoralen är att det räcker med att tillräckligt många konton flaggar din kanal för exempelvis hets mot folkgrupp för att maskineriet bakom youtube skall spärra den, det går såklart att bestrida det men då är det folk som jobbar på Google/Alphabet som skall bekräfta att så inte är fallet.

Massflaggning av konton sker, för något år sedan påade Youtube själva att man skulle hålla på med utrensning åt dem som hobby i det s.k Youtube Heroes programmet. Var man tillräckligt bra på det skulle man bli anställd av dem. Videon de presenterade om det möttes med allt annat än glada tillrop så de tog bort den.

Parodier på konceptet finns dock kvar.

https://youtu.be/CK4QtiPhTRQ

https://youtu.be/OkcdKKVuLg4

https://youtu.be/0AGA7YfPYws

https://youtu.be/25wZoyULlcI
Citera
2019-08-08, 06:54
Medlem
Grymt bra reklam för Swebbtv stt de stängdes av en kort tid.
Citera
2019-08-08, 08:14
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Grymt bra reklam för Swebbtv stt de stängdes av en kort tid.
Swebbtv är fantastiska, härligt att se och höra hur lögnarna kläs av, den ena efter den andra! Fortsätter givetvis donera till dem, precis som andra alt media!
Citera
2019-08-08, 08:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man har sannolikt någon algoritm som triggas när X-antal tusen anmälningar kommer in.
Det har du rätt i. Jag tänker inte modernt...
Citera
2019-08-08, 08:28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det handlar om det nya EU-direktivet med hot om saftiga böter. Därför stänger man ner först och granskar när det finns tid. Detta vet vänstermupparna mycket väl. Jag är mest förvånad över att högern inte börjat göra detsamma.
OK, jag har missat dessa direktiv. Trodde mest det var internt i UK och Tyskland. Det gäller alltså hela EU?
Citera
2019-08-08, 08:52
Medlem
cutesnowblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetse
Motståndet blev för stort och aktionen för uppenbar?
Vilket motstånd och vilken aktion?
Citera
2019-08-08, 09:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutesnowblock
Vilket motstånd och vilken aktion?
Låtsas du nu inte förstå att det är en massanmälningsaktion som fick dom avstängda till att börja med?
Citera
2019-08-08, 09:47
Medlem
cutesnowblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Låtsas du nu inte förstå att det är en massanmälningsaktion som fick dom avstängda till att börja med?
Aha, jag trodde teorin var att regeringen sagt åt Youtube att stänga ner kanalen?
Citera
2019-08-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutesnowblock
Aha, jag trodde teorin var att regeringen sagt åt Youtube att stänga ner kanalen?

Vissa tror att regeringen har hur mycket makt som helst. Donald Trump t ex ...
Citera
2019-08-08, 11:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Vissa tror att regeringen har hur mycket makt som helst. Donald Trump t ex ...
Svenska regeringen har själv berättat att dom fått en "direktlinje" till dessa tech-företag.
Men det betyder självklart inte att man kan detaljstyra från regeringens håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in