2019-08-05, 14:19
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Detta är en fråga om yttrandefrihet, och därför tycker jag att vi ska lägga ihop följande:

1)
"Tack vare er har våra program fått en allt större spridning. Vi har pendlat runt 1 miljon visningar och 200.000 visningstimmar per månad den senaste tiden. De senaste 90 dagarna har vi haft 3-400.000 unika tittare enligt Youtubes statistik. Vissa program har kunnat mäta sig med SVTs tittarsiffror."
https://www.swebbtv.se/blogg/307-google-har-missbrukat-sin-dominerande-stallning-for-att-stanga-swebbtv-s-youtubekanal-men-vi-kom mer-igen

2)
Youtube stänger ned SwebbTV.

3)
MSM är tysta om att SwebbTV stängts ned.

=>
Så även den som vill va välvilligt inställd till Youtube's rätt att stänga ned vad de vill, när de vill, kan ändå ställa sig frågan varför inte journalister inom MSM tyckt att denna nedstängning förtjänat en enda notis. (I varje fall ser jag inget vid en snabb (just det) googling.)

För övrigt anser jag att kvaliteten i SwebbTVs program är blandad. T ex Lars Bern är väldigt intressant i många delar, men när han blandar in Rockefeller i allt, blir man fundersam. Belysandet av rättssystemet i intervjun med den tidigare häktade jakt-träindustri-miljardären var givande, medan konspirationsteorierna om 3-4 olika Lisbet Palme inte var fullt så givande. Osv, osv. Men detta är yttrandefrihet.

Jag håller med om att kanalen ska vara för yttrandefrihet i alla dess former men jag tycker det är synd med konspirationsteorierna som inte är fakta. Det sänker trovärdigheten på kanalen. Det blir lite råttan i pizzan.
Citera
2019-08-05, 14:32
Medlem
Swebb TV är hatade, pga att de är en av många som saboterat för etablissemanget. Kom ihåg att SD med sina 20%, som förhoppningsvis blir fler, är de som tryckt ner sossarna så att S blitt tvungna att ge upp sin ideologi för att få sitta kvar i Rosenbad...
Citera
2019-08-05, 14:40
Medlem
CarlosRexs avatar
Willgert borde veta att "Hets mot folkgrupp" har fått en annan innebörd än som var tänkt från början. Det handlar varken om hets eller folkgrupp utan det handar om att kritisera de oliktänkande MSM och PK-politikerna. De har för stor makt som inte YouTube kan värja sig emot. Därför var det naivt att lägga upp SWEBBTV på YouTube från början utan det skulle satsat på en oberoende plattform.
Citera
2019-08-05, 14:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Willgert borde veta att "Hets mot folkgrupp" har fått en annan innebörd än som var tänkt från början. Det handlar varken om hets eller folkgrupp utan det handar om att kritisera de oliktänkande MSM och PK-politikerna. De har för stor makt som inte YouTube kan värja sig emot. Därför var det naivt att lägga upp SWEBBTV på YouTube från början utan det skulle satsat på en oberoende plattform.

Nu ligger de redan på en annan plattform och har redan publicerat två program/inslag.

Själv är jag nyfiken på det avsnitt av 4e statsmakten som bara låg ute några timmar.

Om nu skulle kunna lägga ut den också.

Tror det bästa på sikt för Swebbtv är att köpa en egen server o ställa den i USA.
Citera
2019-08-05, 14:54
Medlem
ZugMaskins avatar
Nån som har någon seriös tanke kring varför ett raderande av konto vidimerats?
Citera
2019-08-05, 15:22
Avslutad
Vad gäller SwebbTV så kan det knappast handla om hets mot folkgrupp. Jag har kollat igenom dussintals av Stram Kurs Youtube-videor där muslimer rakt av uppmanas att lämna Danmark, och dessa videor ligger kvar. Eller ses kanske Paludan mer som en gycklare och SwebbTV som seriösa...

Som det sades i ett SwebbTV-inslag jag såg idag:
Det är inte SDs idéer de etablerade partierna fruktar, utan det är sina positioner i det etablerade samhället de är rädda att förlora.

Man talade där om de riksdagsmannajobb a 65 000 kr/månad* som SD-are tagit, men ovanpå detta finns ju stora byråkratier och strukturer inom universitet etc. som sysselsätter PK-folk. Fortsätter SDs framgångar så kommer PK-åsikter gå från att va en tillgång till att bli en belastning för dessa människor, och en massa utbyte av folk lär ske i samhällsapparaten.

Så "slaget" står inte om invandringspolitiken, den har man ju i stora delar oförblommerat kopierat från SD. Nej, det handlar om ett utpräglat vi-och-dom samhälle som uppstått i Sverige.

Nu tror inte jag att heller SD består av en massa raketforskare, men vi har nu s.a.s ett politikerkollektiv som står mot ett annat och det ger balans. På samma sätt balanserar Fox CNN och SwebbTV SVT.

För egen del kan jag i olika frågor stödja båda dessa kollektiv, både SD och vänsterliberalerna, men eftersom SD/SwebbTV är de som misshandlas, är det dem man bör sympatisera med just nu, tycker jag.

*Jag har ej faktakollat siffran.

edit, faktakollade nu:

"Riksdagens ledamöter har ett grundarvode på 66 900 kronor i månaden. Arvodet är skattepliktigt."
...
En ledamot som är ordförande i ett utskott eller i EU-nämnden har ett tillägg på 20 procent och vice ordföranden ett tillägg på 15 procent.

Det finns också fasta tillägg för ledamöter som har andra uppdrag inom riksdagen, dess myndigheter och organ, exempelvis riksdagsstyrelsen, riksbanksfullmäktige och nämnderna under riksdagen.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/arbetet-i-riksdagen/ledamoternas-ekonomiska-villkor/fragor--svar-om-ledamoternas-ekonomiska-villkor1/ledamoternas-arvoden/
Senast redigerad av PresidentBahama 2019-08-05 kl. 15:54.
Citera
2019-08-05, 15:31
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Youtube har inte specificerat vilken video eller citat det skulle röra sig om. De har bara sagt ni har utfört häst mot soffgrupp, bye bye.

Väldigt smart av regeringen att införa censur mot hets mot folkgrupp,då man även kan inkludera regimkritik.
Helt sjukt att detta kan fortgå i Europa 2019 inget jag kunde drömma om för 15 år sen.
Citera
2019-08-05, 15:40
Medlem
Hets mot folkgrupp? Så jävla mycket bullshit att det finns inte. Visade bara den sanna sidan av detta jävla skit land.
Citera
2019-08-05, 15:55
Medlem
Kan man som gräsrots-pöbel skicka klagobrev till Youtube-guden?
Nån som läser alls?
Är det farligt - eftersom man öppet deklarerar stt stöd för en regimkritisk kanal?

(Tänka sig - jag sitter här i Sverige anno 2019 och undrar om kritik mot makten kan få konsekvenser. Vart är vi på väg...)
Citera
2019-08-05, 16:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Kan man som gräsrots-pöbel skicka klagobrev till Youtube-guden?
Nån som läser alls?
Är det farligt - eftersom man öppet deklarerar stt stöd för en regimkritisk kanal?

(Tänka sig - jag sitter här i Sverige anno 2019 och undrar om kritik mot makten kan få konsekvenser. Vart är vi på väg...)
Dom som lyckats få tillbaka sina kanaler har haft tusentals Twitter-följare som gjort sig hörda där.
Citera
2019-08-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Detsamma gäller er som hatat kommunism och statligt inflytande, sen gråter ni när marknaden säger sitt om det är nåt ni ogillar hahah

Du är tyvärr inte frisk i ditt huvud.
Citera
2019-08-05, 16:28
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det räcker inte ens om man lyckas starta en ny "youtube" för om inte de kan stå emot regeringens påtryckningar kan ingen göra det. Det är en ytters liten skillnad på Kina och Sverige. Sverige tvingar youtube att stänga ner kanaler som hotar regeringen, Kina stänger av all access till hela youtube.

Nej, och även om du skulle kunna starta en ny "youtube" så kommer du aldrig bli lika stor så länge du inte äger absurda summor pengar. Skulle du bli lika stor skulle hela sidan bli nedstängd. Det går helt enkelt inte att tävla mot youtube eller facebook vilket gör att de har monopol på yttrandefrihet och åsikter när politik som sagt är något som ingen bryr sig om när det kommer till rena procent.

Vi kommer få se bra med nedsläckningar och censur i Sverige i framtiden, det har bara börjat, det här är inget.

I framtiden kommer internetabonnemangen förmodligen fungera som tv-paketen gör idag. För 299kr eller whatever så får du välja 8 sidor du kan besöka så att ingen vågar välja friatider, nordfront, nyatider eller whatever. Självklart kommer ju svt, aftonbladet och liknande systemtrogna ingå i priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in