2019-08-10, 15:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av morales
Är det samma förövare som tagit norskan som också är försvunnen? 🤔

Anklagar du han fru för att ha mördat honom?
Citera
2019-08-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Det var nog bara bilen de var ute efter.
Jag tror att de stal den fina bilen, gjorde sig av med mannen på något sätt. Såvida han inte råkade ut för en olycka.
Citera
2019-08-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Man tycker i s f det men vi vet inte var någonstans kroppen finns.

Han behöver inte ens befinna sig i det aktuella området.

Kroppen kan ha grävts ner, kanske t. ex. blivit nerslängd i en gammal brunn som inte används, instoppad i en enslig och mycket sällan besökt grotta?
Jag menade bara att man kan ta en extra lång helgpromenad och vara lite extra alert.
Bättre det än att sitta vid tangent bordet, har själv gjort så vid ett tillfälle.
Citera
2019-08-10, 18:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
10 dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jag menade bara att man kan ta en extra lång helgpromenad och vara lite extra alert.
Bättre det än att sitta vid tangent bordet, har själv gjort så vid ett tillfälle.

Visst kan man göra det men nu har han ju varit borta i 10 dagar.
Citera
2019-08-10, 18:54
Moderator
Chantres avatar
Dagens sök gav ingenting.

En skara av fd arbetskamrater till honom var med i söket.
Citera
2019-08-10, 19:30
Medlem
Senario:
GIB tar sin bil vid 17-tiden och kör till macken vid Rasta för att handla något. Där står polackerna och har fått fel på sin bil. Polackerna är stressade, säkert på väg söderut ut ur landet. Skyltarna har de stulit natten innan för att skylta om sin bil, för att minska risken att bli stoppad och kontollerad.
De ser då GIB och kanske ber honom om skjuts (kanske under hot) efter "hjälp". De oskadliggör GIB och dumpar kroppen och skyltar om Volvon. Kör tillbaka till rasta, lastar över sakerna från sin bil till Volvon. Sen försvinner dom för gott.
Troligtvis är bilen och polackerna redan ute ur landet, men jag har en känsla av att GIB finns i närområdet. Med tanke på tidsspannet där mellan 17.00-18.00 så har ingen tid funnits för att planera var han ska dumpas eller för den delen gömma honom väl.
Jag tror att han och mobilen kommer att hittas någonstans i närområdet runt Rasta, inom den radien mobilen pingas.
Citera
2019-08-10, 21:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Scenario.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaaauda
Senario:
GIB tar sin bil vid 17-tiden och kör till macken vid Rasta för att handla något. Där står polackerna och har fått fel på sin bil. Polackerna är stressade, säkert på väg söderut ut ur landet. Skyltarna har de stulit natten innan för att skylta om sin bil, för att minska risken att bli stoppad och kontollerad.
De ser då GIB och kanske ber honom om skjuts (kanske under hot) efter "hjälp". De oskadliggör GIB och dumpar kroppen och skyltar om Volvon. Kör tillbaka till rasta, lastar över sakerna från sin bil till Volvon. Sen försvinner dom för gott.
Troligtvis är bilen och polackerna redan ute ur landet, men jag har en känsla av att GIB finns i närområdet. Med tanke på tidsspannet där mellan 17.00-18.00 så har ingen tid funnits för att planera var han ska dumpas eller för den delen gömma honom väl.
Jag tror att han och mobilen kommer att hittas någonstans i närområdet runt Rasta, inom den radien mobilen pingas.

Det scenario du tar upp skulle kunna vara vad som hände GIB.

Om nu dessa polacker var inblandade, så tror jag också att de har lämnat landet - tillsammans med hans bil. I s f kanske de befinner sig i någon av baltstaterna eller tillbaka i Polen?

De förmodade kvarlevorna efter GIB bör finnas kvar någonstans i trakterna av Markaryd tror jag.

Kommer detta fall någonsin att kunna bli uppklarat?
Citera
2019-08-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaauda
Senario:

Jag tror deras vägar har korsats inne i centralorten. BO har ju haft ngt ärende och parkerat sin bil på parkering där. Han kan ha blivit observerad där och man har väntat ut honom och skrider till verket just när han är vid sin bil.

Varför tror jag det ? Jo den polskreggade bilen dök ju upp vid Rasta på tisdagen. Och de har ju bevisligen rört på sig i omgivningen, då man stulit regplåtar innan. Tyder på att de haft en plan att skaffa en bil. Där är för mycket med kameror och folk på macken.
Citera
2019-08-11, 09:17
Medlem
simson79s avatar
Anträffad död enligt aftonhoran

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qVy1R/polisen-gert-inge-bertinsson-hittad-dod
Citera
2019-08-11, 09:18
Medlem
Troians avatar
Hittad död.

Citat:
Omständigheter och fynd på platsen där kroppen anträffades gör att polisen inlett förundersökning gällande mord.

Kroppen som anträffades är efter en man. Kroppen har förts till Lund för rättsmedicinsk obduktion och identifiering.

Omständigheter vid anträffandet gör att polisens uppfattning är att den anträffade kroppen tillhör den försvunne Gert-Inge Bertinsson.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/augusti/11/11-augusti-0852-morddrap-markaryd/
Citera
2019-08-11, 09:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qVy1R/polisen-gert-inge-bertinsson-hittad-dod

I går kväll anträffades en död man som polisen bedömer är den försvunne Gert-Inge.

står inget om mordmisstanke
Artikeln har tydligen uppdaterats sedan du läste.
Citat:
Omständheter och fynd på platsen där kroppen hittades gör att man inlett en förundersökning gällande mord.
(Inte min stavning)
Citera
2019-08-11, 09:46
Medlem
Mullrets avatar
Slå ihjäl någon för stjäla en bil... Vidrigt.
Man får väl hoppas de får tag i förövarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in