Citat:
Ursprungligen postat av
Jaaauda
Senario:
GIB tar sin bil vid 17-tiden och kör till macken vid Rasta för att handla något. Där står polackerna och har fått fel på sin bil. Polackerna är stressade, säkert på väg söderut ut ur landet. Skyltarna har de stulit natten innan för att skylta om sin bil, för att minska risken att bli stoppad och kontollerad.
De ser då GIB och kanske ber honom om skjuts (kanske under hot) efter "hjälp". De oskadliggör GIB och dumpar kroppen och skyltar om Volvon. Kör tillbaka till rasta, lastar över sakerna från sin bil till Volvon. Sen försvinner dom för gott.
Troligtvis är bilen och polackerna redan ute ur landet, men jag har en känsla av att GIB finns i närområdet. Med tanke på tidsspannet där mellan 17.00-18.00 så har ingen tid funnits för att planera var han ska dumpas eller för den delen gömma honom väl.
Jag tror att han och mobilen kommer att hittas någonstans i närområdet runt Rasta, inom den radien mobilen pingas.
Det scenario du tar upp skulle kunna vara vad som hände GIB.
Om nu dessa polacker var inblandade, så tror jag också att de har lämnat landet - tillsammans med hans bil. I s f kanske de befinner sig i någon av baltstaterna eller tillbaka i Polen?
De förmodade kvarlevorna efter GIB bör finnas kvar någonstans i trakterna av Markaryd tror jag.
Kommer detta fall någonsin att kunna bli uppklarat?