Har ju tidigare sagts att BO skulle ha varit på en mack vid 17 tiden på kvällen.
Ett vittne såg en äldre man och två yngre personer (man och kvinna) runt en falskskyltad XC90.
De pratade polska och lastade något från en polskregistrerad bil över till Volvon.
Rotade runt på lite FB sidor och vittnet anger följande:
Citat:
Kan den 60 åriga mannen i bilen varit den försvunna 70åringen? Tvivlar inte på ditt omdöme, men folk ser yngre ut.
Citat:
Nej till 100 % så var det inte han, vilket polisen vet om. Jag har lämnat allt jag vet till polisen, även att jag var osäker på XC60 eller xc90. För mig ser dessa 2 modeller ut ungefär likadant bakifrån. Ser man dessa 2 bredvid varandra så är den andre större. Eftersom jag, den dagen noterade att bilen var falskskyltad, så var jag fullt upptagen med att få tag i åkaren till lastbilen. Fick först reda på dagen efter att mannen var försvunnen, o troligen var det den bilen jag såg. Man lägger inte märke till alla detaljer, om man inte vet vad man söker, tyvärr. Signalement på polackerna, har de fått, så mycket jag kunde minnas. Kan inte göra mer än så.
Citat:
Sen pratade mannen polska o det tror jag inte den försvunne mannen gjorde heller.
Citat:
hur vet du att han pratade polska
Citat:
Ja eftersom de hade en polskreggad bil de kört sönder, o de inte pratade svenska, så lutar det åt polska eller öststats hållet. Jag har liksom hört polska förr
Så vad vet vi egentligen om försvinnandet om han inte var med på macken?
Han åkte från sambon med sin bil för att uträtta ett ärende i Markaryd någon gång under dagen.
Någon gång på natten sänder hans mobil ut signaler på E4 söderut.
Vart tog polackernas "sönderkörda" bil vägen?