• 1
  • 2
2019-08-01, 19:11
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Det får bära eller brista isåfall. Jag ska visa på mobilen vad jag har kvar hos KF om det frågas. Säga att jag har arbetat i 3 år, tar ansvar, och att jag är skuldfri snart. Det får bli som de blir

Absolut, ger du ett gott intryck så kanske värden inte bryr sig heller. Känns lite överdrivet för hyra av ett rum trots allt. Tror inte fogden behöver se kontraktet, det är om du skulle vilja visa upp det för att få till en ändrad avbetalningsplan i så fall annars lär de inte få reda på något.
Citera
2019-08-01, 19:12
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag vet inte vad det bästa är i fall som detta. Förklara innan och hoppas på förståelse att man t.ex aldrig varit sen med hyran och nu är på fötter igen med stabil inkomst eller hoppas att det är en värd som inte bemödar sig att kolla innan.
Funderar faktiskt på att köra ren ärlighet från allra början. Känns som det är givande oavsett utgång
Citera
2019-08-01, 19:14
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Precis så. Ska meddela dem imorgon

Tack för responsen i tråden.

Lycka till och grattis till att snart va fri från utmätningen!
Citera
2019-08-01, 19:15
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Lycka till och grattis till att snart va fri från utmätningen!
Tack!
Citera
2019-08-01, 19:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Funderar faktiskt på att köra ren ärlighet från allra början. Känns som det är givande oavsett utgång

Ja det är förmodligen det bästa. Inte att hoppas att värden inte kollar upp. Kör på att du alltid varit noga med hyra, el först. Sedan har en bra plan för hur du inom kort blir skuldfri. För han/hon är ju det enda primära att hyran ska betalas. Hoppas det ordnar sig och du blir just skuldfri inom kortast möjligast tid.
Citera
2019-08-01, 19:23
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja det är förmodligen det bästa. Inte att hoppas att värden inte kollar upp. Kör på att du alltid varit noga med hyra, el först. Sedan har en bra plan för hur du inom kort blir skuldfri. För han/hon är ju det enda primära att hyran ska betalas. Hoppas det ordnar sig och du blir just skuldfri inom kortast möjligast tid.
Tackar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in