2019-08-02, 09:29
Medlem
JBS of Denmark tycker jag håller hög kvalitet. Kanske av en del upplevs för dyra i inköp.
Citera
2019-08-02, 14:34
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Säljer dom kallingar nu också?

Med en fet blå resår högst upp med fem centimeter hög vit text där det står "biltema"

Jag tillhör inte det snobbiga slaget, men snälla säg att du inte köpt sådana.

Nej jag har bara sett på deras hemsida att dom säljer och jag ser ingen dekor rand på dom.
Bedöm själv
https://www.biltema.se/fritid/fritid...ack-2000038288

Däremot så har jag för ca 10år sedan köpt bra arbets t-shirts på Biltema som gick att tvätta i 95grader utan problem men dock så har kvaliteten blivit sämre sen dess!

Jag tror inte att jag någonsin sett att Biltema haft något reklam tryck på någon av sina kläder.
Men jag har faktiskt boxerkalsonger från Jula i byrålådan som jag fått i julklapp nån gång men på dom så är det en rand runt som det står blue wear på.
Senast redigerad av Musik.mannen 2019-08-02 kl. 14:50.
Citera
2019-08-02, 16:45
Medlem
Musik.mannens avatar
Jag tycker faktiskt att det skulle vara väldigt intressant med ett test av boxer kalsonger då man oftast inte får så pass mycket tyg som håller för pengarna.

Dressman var bra för 10år sedan dom flesta nya har spruckit i sömmarna.
Julas är helt okej men dom är ju inte direkt billiga per st då dom oftast säljs i 2pack.

Biltemas kände jag på idag i deras butik men dom kändes ganska tunna och lite polyester känsla inget jag skulle köpa nu när jag sett dom i verkligheten.
Jag är inte sugen på att köpa ett par Hanro för typ 300kr st som någon nämnde här tidigare i tråden.
Det bästa hade varit om man kunde köpa större förpackningar typ 10 eller 20pack!
Citera
2019-08-02, 22:55
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kellogsdialect
Hur är de vad gäller att transportera fukt osv? Så jävla less på bomullskallingar när det är varmt ute.

Du märker inte ens att de är på. Mina bomullskallingar kliar och är jävliga men de här är fantastiskt sköna.
Citera
2019-08-03, 01:06
Medlem
Blir nog att testa Hugo boss, verkar inte vara någon här som haft problem med deras ?
Citera
2019-08-03, 12:27
Medlem
Jordgubbes avatar
Den här tråden skulle förresten bli ytterligare intressant om inläggen tog med hur de krymper och beter sig vid tvätt 60 grader eller mer. De jag nämnde i mitt tidigare inlägg är märkta 40, tål 60 utmärkt, men pajar i 90. Att endast klara 30-40 är inte vettigt för underkläder. Minns ett par Hugo Boss för länge sedan fegmärkta i 30, som blev hälften så stora i 60, dvs papperskorgen direkt. Intressant hur de gjorda av "lyocell" (dvs papper, CDLP) klarar sig i den temperatur-aspekten. Bambu är ett tungt och bräckligt material (tummen ned för t-shirt, strumpor och skärbräda), men intressant hur ni tycker det materialet funkar för kallingar. Ingen som varit inne på ull än, också intressant, men lite ömtåligt (tex Icebreaker, aldrig fuktigt, alternativ till syntet). Bonus: nån som råkat se någon kalsongmodell där ute märkt "ej tvätt" (dvs kemtvätt), det är vardagshumor.
Citera
2019-08-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Den här tråden skulle förresten bli ytterligare intressant om inläggen tog med hur de krymper och beter sig vid tvätt 60 grader eller mer. De jag nämnde i mitt tidigare inlägg är märkta 40, tål 60 utmärkt, men pajar i 90. Att endast klara 30-40 är inte vettigt för underkläder. Minns ett par Hugo Boss för länge sedan fegmärkta i 30, som blev hälften så stora i 60, dvs papperskorgen direkt. Intressant hur de gjorda av "lyocell" (dvs papper, CDLP) klarar sig i den temperatur-aspekten. Bambu är ett tungt och bräckligt material (tummen ned för t-shirt, strumpor och skärbräda), men intressant hur ni tycker det materialet funkar för kallingar. Ingen som varit inne på ull än, också intressant, men lite ömtåligt (tex Icebreaker, aldrig fuktigt, alternativ till syntet). Bonus: nån som råkat se någon kalsongmodell där ute märkt "ej tvätt" (dvs kemtvätt), det är vardagshumor.

Mina Frank dandy va bambu, gick sönder efter en tvätt i 40 grader. Däremot har jag strumpor i bambu, sjukt gött å svettas ingenting om fötterna typ 👍
Citera
2019-08-03, 21:15
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nån som testat kalsonger i bambu? Jag beställde ett par som jag väntar på men tänkte om nån annan provat?
Köpte på mig fyra st från amazon.de. Tunna och sköna. Använder dem ibland på sommaren.
Skulle aldrig använda dem regelbundet, men fungerar bra i högsommarvärmen.
Citera
2019-08-08, 00:53
Medlem
Gullegubbens avatar
Sunspel, givetvis. Zimmerli, om du har pengar och tål den ålderdomliga stilen. För billiga multipack är DIM bra.
Citera
2019-08-08, 11:06
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Jag trollar inte: Dressmanns dyraste håller hur länge som helst, flera av mina är 10 år gamla och fortfarande som nya och de har tvättats varje vecka.

Japp! Jag har ett par Dressmann-kalsonger som jag har ägt i över 5 år och det finns ingen antydan tll slitage utöver bylsigare passform samt blekt färg.

Kör själv på Uniqlos boxershorts, alltså löst sittande tygkalsonger. Tycker de är mycket bra. Jag har svårt att hitta bra kalsonger som inte känns för trånga utan att resåren blir för sladdrig så därför är boxershorts det bästa alternativet. Rekommenderas!
Citera
2019-08-13, 17:01
Medlem
Musik.mannens avatar
Nu har jag i alla fall köpt 2 st 3 pack Blue Wear på Jula då dom är på rea för 99kr förpackningen så jag får se hur länge som dom håller!
Citera
2019-09-12, 21:01
Medlem
Haha kollade på kalsonger idag igen, topecos såg ut som bra kvalite å skönt tyg mm. Kollar nogare på sömmarna och den va redan av vid benet och dessa va precis uppackade utan användning 😂
Vad är det för fel på dagens sömmar ?
De är alltid dom som spricker å släpper, detta är som sagt väldigt vanligt, hänt på mina Björn Borg, Frank dandy och nu topecos som va helt nya.
Köpte levis men dessa va för små, väldigt små storlekar.
Blir nog dressmans igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in