2019-08-01, 19:27
Medlem
Jordgubbes avatar
Det närmsta man kommer Björn Borg som på 90-talet var fantastiska i kvalitet och form men idag bara är halvbilligt skräp, skulle kunna vara ett norskt märke Dovre (Finns även med onödigt långa ben som av nån anledning är mode nu i Sverige).
Citera
2019-08-01, 19:51
Medlem
tuffkatts avatar
CDLP. Inte billigt men satan i gatan vad deras kalsonger är sköna.
Citera
2019-08-01, 19:59
Medlem
Isnatts avatar
Nån som testat kalsonger i bambu? Jag beställde ett par som jag väntar på men tänkte om nån annan provat?

Vilka är svalast förresten? Boxers eller y-front? Jag har inte haft y-front sen mellanstadiet tror jag så har ingen uppfattning.
Citera
2019-08-01, 20:12
Medlem
htdgs avatar
Jag köpte 10 par CDLP för något år sedan och herrejävlar vilka sköna kallingar. Kan inte svara för hållbarheten på sikt men de ser fortfarande som nya ut. Rekommenderar VARMT.
Citera
2019-08-01, 20:56
Medlem
autokrats avatar
Dessa köper jag: https://www.kappahl.com/sv-SE/herr/h...-3-pack/325126

Så är det tre för två också så 3x 3pack = 9 par kalsonger för 358:-

Bra kvalitet och de håller saker och ting på plats!

Kul förresten att fler kör med kalsonger istället för vad jag trodde var vanligast, boxershorts.
Citera
2019-08-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haderajj
Blir galen på dagens kalsonger, Björn borgs går sönder i sömmar å tyg, nu senast köpte jag Frank dandys och efter 1 tvätt släpper sömmar å trådar hänger överallt.
Finns de några bra kalsonger som verkligen håller ??
Tacksam för svar

Vad tvättar du i för temp? Mina BB håller länge.
Citera
2019-08-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nån som testat kalsonger i bambu? Jag beställde ett par som jag väntar på men tänkte om nån annan provat?

Använder både sockor och kalsonger av bambu. De håller bra, ger mindre friktion och andas mycket bättre än bomullsunderkläder.

https://itaboutdoor.se/klader/bambuk...CAAEgIxyfD_BwE

Köpte ett tiotal av dessa för några år sedan. Är fortfarande som nya.
Citera
2019-08-01, 21:14
Medlem
Vedklyvens avatar
Köpte Blue Wear på JULA. Trodde det skulle va hållbara knegarkalsonger men det var det sämsta skit. Höll inte att tvätta. Stora hål i kalsongröven.
Citera
2019-08-01, 21:20
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Jag trollar inte: Dressmanns dyraste håller hur länge som helst, flera av mina är 10 år gamla och fortfarande som nya och de har tvättats varje vecka.

Det här kan jag skriva under på!
Vill man ha kalsonger som håller länge så är dressmann stället att gå till.
Citera
2019-08-01, 21:47
Medlem
Helt klart dressman.
Men min första fråga är, hur tvättar du dina kalsonger?

Om du använder sköljmedel så sluta med det omedelbart.
Varför?
Sköljmedel innehåller mjukgörande medel som förstör fibrerna i alla kläder.

Kalsonger har resårer och är sydda i viss form. Vad tror du händer när du tvättar dessa i sköljmedel...
De börjar bli lösa, hängiga och ser för jävliga ut. Dessutom ökar risken för hål eller att sömmar lossnar eftersom du tillsätter sköljmedel.

Nej, du ska tvätta i 30-60°(behov) UTAN sköljmedel och endast tvättmedel.

Sköljmedel är till för handdukar, sängkläder och eventuellt några illaluktande strumpor.
Tvätta heller aldrig jeans, hoodies, t shirts,
Ja undvik fan sköljmedel så gott du kan så håller alla kläder längre.
Senast redigerad av cleanasfuck 2019-08-01 kl. 21:52.
Citera
2019-08-01, 21:52
Medlem
Själv kör jag lösa kalsonger eller vad dom kallas såna som usa negrer har och de håller i en evighet då de inte nöts i samma utsträckning då de sitter löst.

Är.de mode med dom? Absolut inte känner ingen som bär såna men är de skönaste jag haft kommer aldrig mer gå tillbaks till vanliga boxer som går.sönder sjukt snabbt samt klämmer åt ens juveler.
Citera
2019-08-01, 22:27
Medlem
Kan hålla med om att kvalitén på Frank Dandy har försämrats. Ett av de senaste paren jag köpte fick ett hål efter en tvätt.

Kan tillägga att kalsongerna gjorda i bambu håller mycket sämre än dom i bomull.

Annars brukar dom hålla rätt länge, samma med Björn Borg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in