2022-08-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Jag är ute efter mediumlånga och tajta boxers som andas. Detta är mkt viktigt då vi har det varmt på jobb (verkstadsindustri). Och jag vill ha kalsonger som det inte går hål i grenen efter att ha använt dom 5 gånger, dvs tåliga, men som inte kostar skjortan.

Har testat Egnareds men de slits ut fort, går hål i grenen.

Är Resteröds som säljs på ICA nåt för mig? 65% Bambuviskos, 35% Ekologisk bomull, 5% Elastan.

Uppdatering: Gick och köpte ett 3-pack Resteröds boxers (65% bambuviskos, 35% ekologisk bomull, 5% elastan) samt ett 3-pack boxers av ICA's egna märke (95% bambuviskos, 5% elastan dvs ingen bomull alls). Det var rea på båda. 199:- för Resteröds 3-p och 126:- för ICA's 3-p. Båda märkena verkar väldigt tunna och mjuka, lite oroväckande tunna faktiskt. Får återkomma till hur hållbarheten och bekvämligheten är..
Citera
2023-01-13, 23:31
Medlem
Det här med att hitta sköna kalsonger är en konst i sig.

Köpte ett par gråa boxer briefs från bread & boxers i storlek L. Brukar annars köra Björn Borg i medium. Tänkte börja med ett par för att safea för att känna av storleken. Herrejävlar vad bra dem satt. Inte tight runt låren, mycket utrymme och stretch för paketet. Bra vid röven.

Så jag inhandlade samma model i samma storlek fast i färgerna svart och grönt. Dessa satt tamejfan helt annorlunda. Tightare än min Björn Borg i medium. Klämmer på paketet och limmas runt låren. Samma modell, material och storlek som de gråa men helt annorlunda. Sjukt jävla irriterande hur samma modell kan variera så kraftigt.

Nu är jag åter igen på jakt efter nya kallingar. Söker något i tunt bomull med mycket stretch, mycket utrymme för pung och som inte pajar vid grenen som mina Björn Borg.

Någon som testat Calvin Klein? Körde på dem för tio år sedan. De var riktigt sköna men tror inte modellen finns längre.
Citera
2023-01-15, 20:22
Medlem
Cdlp tycker jag överlag håller väldigt hög och bra kvalitet. Lycocelen är skönt mjuk.
Citera
2023-01-16, 04:05
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Köpte ett par gråa boxer briefs från bread & boxers i storlek L. Brukar annars köra Björn Borg i medium. Tänkte börja med ett par för att safea för att känna av storleken. Herrejävlar vad bra dem satt. Inte tight runt låren, mycket utrymme och stretch för paketet. Bra vid röven.
Tål dessa gråa boxer briefs från bread & boxers 60°C tvätt och torktumlare? Verkar bara finnas för max 40°C.

Åhlens hade ett eget märke för 5 år sedan som klarade 60°C tvätt och påminde till utseendet om bread & boxers men säljs inte längre.

https://www.ahlens.se/produkter/herr...1-97569214e8a4

Måste vara för alla tillverkas i Kina numera då de trånga gjorda för små mini penisar med dålig kvalitet som inte kan tvättas på normal temperatur.
Citera
2023-01-16, 04:07
Medlem
Tankiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
LAGER 157, Boxershorts, tre för hundra kronor brukar dem kosta. Haft dem i tre år och de håller bra.
Håller med här! De håller bra, sitter skönt och skulle de nu inte hålla överdrivet länge så är de billiga!
Citera
2023-01-16, 04:16
Medlem
swentr.sites avatar
H&M har boxers i bomull som klarar 60°C tvätt och torktumlare. Osäker hur bra passformen är.

https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0697920128.html
Senast redigerad av swentr.site 2023-01-16 kl. 04:45.
Citera
2023-03-27, 02:07
Medlem
lakritcs avatar
Dressmans modalkalsonger. Krångla inte till det.
Citera
2023-06-21, 00:59
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
LAGER 157, Boxershorts, tre för hundra kronor brukar dem kosta. Haft dem i tre år och de håller bra.

Köpte ett par såna för att testa och de gick bokstavligen sönder efter två timmar.
Citera
2023-06-21, 07:35
Medlem
Isnatts avatar
Jag har senaste 10-15 åren bara köpt kalsonger från Kappahl, dressmann och Lidl.
Alla har varit sköna och hållit bra! Sen har ju Kappahl och dressman olika modeller, så gäller att ta de som passar en.
Nu kör jag med Lidls kalsonger och dom passar mig väldigt bra och håller.
Tycker att resåren kring midjan är viktig, den får inte vara en sån som rullar sig.
Citera
2023-06-25, 17:46
Medlem
Någon som vet var man kan hitta "Craft" 6-inch boxer till vettiga priser?

Mvh
Citera
2023-08-31, 17:53
Har kört med Calvin C, low rise trunk svarta ett tag. Är gant bra kvalité?

Funderade på Sunspel även, fler förslag behövs i tråden.
Citera
2023-09-11, 20:20
Derek rose
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in