2021-12-06, 23:45
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Hur är det med de andra 3 sakerna?

Hur är det med det som kallas lön? kan man köpa mer än 1 liter vodka om dan? 4 kg rödbetor?

Varför gillar du diktaturer?, var det en svår barndom?

Vad är det för snack?
Citera
2021-12-06, 23:48
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Den som kallar folk som försöker beskriva Rysslands enorma problem,
ekonomiskt moraliskt rättssäkerhet demokrati... för troll lever ju på en annan planet, planet Putin?

Man måste fråga sig vad det är för figurer som hela tiden sitter och försvarar en så uppenbart defekt regim, vad har ni att vinna på det? Ni tillhör ju knappast Kremls innersta krets som roffat åt sig 100 tals miljarder.

Det finns ett uttryck för er, nyttiga idioter.

Valutareserv? Och dessa pengar skulle alltså inte behövts i det sanslöst efterblivna landet? vad sparas de pengarna till??? Framtida krig?

Har du bott i Ryssland? Har du varit där?
Citera
2021-12-06, 23:52
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Japp, alla i världen känner ju till ABBA och Ace of Base, men det är inte så många som hört talas om Dostojevskij eller Tolstoj.

Bravo!
Citera
2021-12-06, 23:54
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Har du bott i Ryssland? Har du varit där?
Nu när Putin börjar närma sig slutet av sin politiska karriär, det kan inte vara mer än 10-15 år kvar, tycker jag det vore på sin plats att börja närma sig ryssen igen.

Sen vet vi inte vad det blir för efterträdare med ryssen är betydligt mer naturlig som allierad än USA, jag tycker faktiskt att Ryssland ska börja överväga släppas in i NATO inom en 50-årsperiod för att eliminera hotet.
Citera
2021-12-06, 23:55
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlensPizza
Går det så bra för dem? Åk ut i valfri stad förutom jättestäderna och det ser ut som Sverige för 70 år sedan.
I vilka städer i Ryssland har du varit och när?
Citera
2021-12-06, 23:56
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nu när Putin börjar närma sig slutet av sin politiska karriär, det kan inte vara mer än 10-15 år kvar, tycker jag det vore på sin plats att börja närma sig ryssen igen.

Sen vet vi inte vad det blir för efterträdare med ryssen är betydligt mer naturlig som allierad än USA, jag tycker faktiskt att Ryssland ska börja överväga släppas in i NATO inom en 50-årsperiod för att eliminera hotet.

Stor Putin i vägen?
Citera
2021-12-07, 00:00
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Stor Putin i vägen?
Ja, delvis.
Vi behöver få in en mer modern efterträdare som gillar och respekterar de europeiska syndernabättre för att kunna få den respekt vi förtjänar, och vice versa.
Citera
2021-12-07, 00:00
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Har nån kallat dig idiot tidigare?

Då får du svårt att förneka det igen....

Det räcker med 1% rika ryssar som semestrar utomlands, så vips är det 1.5 miljoner, typ.
Bara en total byfåne skulle resonera som du.
Det är du som idiot.
Rika ryssar väljer inte sådana destinationer för semestrar. Men däremot gör helt vanliga ryssar
Citera
2021-12-07, 00:01
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, delvis.
Vi behöver få in en mer modern efterträdare som gillar och respekterar de europeiska syndernabättre för att kunna få den respekt vi förtjänar, och vice versa.
Vem är " vi"?
Citera
2021-12-07, 00:04
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Vem är " vi"?
Vi som önskar fred på Jorden.
Citera
2021-12-07, 00:16
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Det går inte bra för Ryssland. Situationen blir bara värre och värre och "Let's face it". Ni på rysstrollfabrikerna förlorar ju det här slaget! Så nu har er diktator Putin sagt att ni skall inte ha Internet i Ryssland. Ni skall isoleras så att ni inte kan få farliga kontrarevolutionära idéer. Idéer som strider mot Marxs, Engels, Lenins och Stalins alla teser.
Gapskrattar! I Ryssland Internet är gratis i kommunaltrafik och alla allmäna platser...Men min svenske gubbe brukar klaga att det inte går kopplas med svensktegistrerat telefonnummer... Jag brukar köpa mobilkontantkort med OBEGRÄNSAD Internet för 70 kr/mån UTAN BINDNINGSTID. Delar från mobilen till läptop ( studerade på distans)
Vad kommer sådana sagor som du berättar ifrån?
Citera
2021-12-07, 00:20
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Genom fönstret mot öster, om jag blickar mot horisonten, räknar jag till 12 byggkranar vid olika nybyggen. Vänder jag sedan blicken ned mot marken ser jag hur de just håller på att bygga om trappan nedför kullen till huvudvägen, vilket är välkommet eftersom vi länge haft behov av att få den reparerad. Genom fönstret mot väster ser jag inte lika långt. Man ser ett par miljonprogramshus, ett par 90-talshus och sedan skyms större delen av resterande utsikten av ett 24 våningars hus som byggdes för ett par år sedan. Lite till vänster ser jag dock en byggkran som står vid ett pågående nybygge ett par kvarter bort. Snett till höger ser jag den lekplats vi oftast går till, eftersom den har alldeles ny beläggning och lekutrustning.

Det råder total avsaknad av tecken på någon "stagnation" eller "ekonomisk kris". Tvärtom ser man överallt runtomkring att det byggs, repareras, renoveras, restaureras, investeras, att infrastrukturen blir allt bättre, affärer och kaféer allt fler, med allt bättre utbud, att folk konsumerar allt mer och skaffar sig allt mer lyxiga vardagsvanor, bilarna allt fler och dyrare, att gamla bussar byts mot nya, att man drar nya spårvagnsspår, förbättrar vägnätet och att parker och grönområden blir allt bättre för varje år.
Håller med dig till 100%!
Har lägenheter i Kaliningrad, Moskva, Sankt-Petersburg. Är ofta i Volgograd när jag är på väg till min hemby på gränsen mellan Ryssland och Kazakstan ( Astrakhanskaja oblast, Akhtubinskij raion)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in